Thursday, January 29, 2009

Tidak ada kene mengena pun !

Merujuk kepada Cadangan Tengku Ahmad Rethaudeen untuk membubarkan sayap-sayap di dalam UMNO.

Pemuda Seputeh tidak melihat ianya satu jalan penyelesaian bagi menagani politik wang.Pertandingan akan ada walaupun kita membubarkan sayap-sayap parti.

Sekiranya kita membicarakan tentang tataertika parti, ianya melibatkan banyak peraturan dan saya percaya ramai calon-calon yang bertanding sudah melanggar peraturan berkempem, secara sedar ataupun tidak sedar.
"Pemuda Seputeh memberi sumbangan kepada Isteri Arwah Azhar(Siti Mariam) yang meninggal minggu lepas didalam kemalangan jalanraya, semoga sumbangan yang sedikit ini akan meringkan beban yang ditanggung oleh keluarga Azhar, Insyallah"

Jawatan yang ada sekarang pun direbut-rebut, inikan pula kita mahu mengecilkan lagi skop jawatan didalam parti. Sekiranya di bubarkan, sudah tentu Jawatan Ketua Pemuda,Ketua Puteri dan Ketua Wanita serta jawatan-jawatan lain tiada dan ini akan memberikan lebih impak kepada perebutan jawatan didalam UMNO.

Sayap-sayap mempunyai jentera yang sudah lengkap dan terbukti membawa kepada kemenangan UMNO pada pilihanraya yang lepas. Jesteru itu, pembubaran ini merupakan satu tamparan dan ianya akan melumpuhkan jentera parti.

Kita perlu menangani masalah politik wang ini dengan cara berhemah dan tegas, MT mempunyai semua maklumat dan sekiranya ianya boleh dibuktikan, cukup kita memanggil calon-calon ini dan memberikan amaran dan sekiranya calon-calon ini melakukan lagi perbuatan yang sama, baru lah kita mengenakan tindakan. Itu pun tindakan didalam parti, tidak perlu melibatkan SPRM.

Calon-calon yang bertanding kebanyakkan merupakan golongan Pemimpin yang berjasa dan berkhidmat secara sukarela didalam Parti. Kenapa perlu kita menghukum mereka sehinggakan menunjukkan mereka macam melakukan jenayah besar.

Pembelaan kepada orang UMNO oleh pemimpin UMNO juga mesti diterapkan. Kalau bukan Pemimpin UMNO menjaga orang UMNO, siapa pula akan menjaga UMNO.

Wednesday, January 28, 2009

Pemimpin DUIT!

Pada minggu lepas, kita saksikan ADUN Bota telah keluar parti dan telah menyertai PKR.

Sekarang kedengaran juga beberapa nama ADUN Perak ingin keluar parti kerana tidak menang jawatan di dalam Bahagian."Inilah Pemimpin DUIT, mengadaikan maruah keluarga dan memalukan keturunan beliau sendiri, UNDI yang diberi atas tiket BN telah di khianati oleh beliau hanya kerana DUIT. Haram keluarga dan keturunan beliau sekiranya niat untuk berpindah kerana DUIT, menjual diri kepada Parti yang menjual bangsa kepada bangsa lain(PKR)"

Perkara ini setelah dirisik-risik, ianya merupakan lebih kepada masalah DUIT dan Kuasa Mendapatkan DUIT.

Inilah kualiti kepimpinan yang ada di kalangan ADUN sekarang. Tidak dapat sedikit dah nak keluar parti. Ada ADUN yang lambat dapat peruntukan ADUN dah nak keluar parti.

Didalam kita menceritakan tentang kredibiliti, mencari pemimpin yang bersih, mencari pemimpin kuat jati diri, pada masa yang sama, ADUN-ADUN ini menceritakan tentang DUIT dan tidak langsung memikirkan bangsa dan agama yang selama ini menjadi kata-kata dibibir mereka.

Saya akan berasa MALU sekiranya menceritakan tentang DUIT menjadi punca kita keluar parti. Kerana ianya melibatkan maruah diri dan keluarga.

ADUN Bota dan rakan-rakan yang keluar parti boleh dianggap telah menjual diri dan keluarga mereka. Sekiranya PERAK yang terang-terang telah memberikan 999 tahun kepada orang cina dan sekarang mereka boleh duduk semeja, pikirlah sendiri, mereka merupakan pemimpin hamprak.

Pemimpin seperti ini hanya berlakon didepan rakyat dan UMNO kerana inginkan jawatan semata-mata hendakkan DUIT untuk kepentingan mereka dan keluarga mereka.

Dan saya percaya mereka semua sudah mendapat apa yang mereka cari tetapi masih tidak cukup, kerana itu mereka kalah di permilihan parti. Kerana mereka tidak diterima oleh orang yang sayangkan UMNO.

Malulah kepada anak cucu kamu wahai pemimpin yang tidak amanah! Bersedialah sekirang cucu kamu kencing di kubur kamu kerana kamu seorang yang pentingkan DUIT daripada perjuangan AGAMA BANGSA dan NEGARA.

Tuesday, January 27, 2009

Imeg UMNO pun nak di calarkan.

Melihat kepada senario pertandingan pada kali ini, ramai orang UMNO yang risau dan khuatir.

Semua tahu pertandingan kali ini merupakan permilihan yang akan menentukan nasib bangsa dan nasib UMNO pada PRU13.

Sejauh mana tindakan yang diambil kepada perwakilan dan calon pada pertandingan ini, ianya akan mengambarkan berapa tercalarnya imeg UMNO kepada masyarakat.

Tidak ada gunanya sekiranya kita dapat membersihkan pertandingan ini tetapi hasilnya masyarakat hilang kepercayaan kepada UMNO.

Tidak ada gunanya luka yang dibuat semasa pertandingan ini sekiranya sudah tidak ada ubat penawar yang akan memulihkan UMNO.

Pada awal musim mesyuarat dijalankan, MT sudah meletakkan garis panduan yang tidak membenarkan berkempen.

Pelik tapi benar, Sebuah parti politik yang sepatutnya modalnya merupakan "berkempen" tidak dibenarkan berkempen.

Seolah kita mencari pemimpin berdasarkan tunjuk menunjuk, kenal mengenal, tahu menahu.

Tataertika yang digariskan, langsung membuntukan para calon untuk berkempen, akhir sekali boleh dikatakan semua calon melanggar peraturan tataertika pertandingan.

Kenapa perlu kita mengariskan perkara yang kita sendiri tahu ianya tidak logik dan kita tahu hampir semua calon akan melanggar peraturannya?

Politik wang memang perlu dicegah, cukup Parti mengambil tindakan, kenapa perlu kita melibatkan SPRM?

Orang berkhidmat didalam UMNO merupakan amal jariah dan tidak dibayar gaji. Kederat dan semangat yang tinggal sedikit inilah yang digunakan untuk menyuburkan UMNO itu kembali, tetapi ianya telah hilang akibat dari peraturan yang tidak masuk akal.

Janganlah kita mencalarkan lagi imej UMNO dimata masyarakat, cukuplah sekiranya diambil tindakan didalam Parti sahaja.

Apa sebab kita ingin melibatkat Badan Penguatkuasa, kenapa perlu kita menceritakan dan memaparkan kudis di antara kita kepada masyarakat?

Tidak ada faedahnya,kelulusan untuk SPRM melibatkan diri menunjukkan pemimpin UMNO sudah hilang kawalan didalam UMNO.

Bak kata orang, kalau kita dah tak boleh kawal, elok berhenti sahaja.

Thursday, January 22, 2009

Azhar Dalam Kenangan...


Alfatiha .. Takziah kepada Keluarga Azhar (Ketua Pemuda Cawangan Penghulu Mat)
terutama kepada Isterinya SITI.
Azhar dikenali ramai oleh Pemuda dan Orang Bahagian didalam Seputeh kerana sikap mesranya kepada masyarakat.

Beliau pernah berkerja sebagai Pembantu di Pejabat Bahagian semasa Dato Tengku Adnan menjadi Ketua Bahagian.

Beliau juga merupakan mantan AJK Pemuda Bahagian (2004-2008) dan mengambil keputusan tidak mahu bertanding pada penggal ini kerana mahu melanjutkan pelajaran.

Pemergian beliau merupakan satu kehilangan besar di Pemuda Bahagian Seputeh. Jasa beliau didalam membantu Pemuda Bahagian didalam menjalankan Program-program tidak akan dilupakan.
Hanya Allah Swt sahaja dapat membalasnya.

Azhar(dua dari kanan) merupakan MANGSA langgar lari.
Beliau telah meniniggal dunia di tempat kejadian pada lebih kurang jam 1pm - 2pm(22 Jan 2009, Khamis) di Lebuhraya NPE.
Pada Sesiapa menyaksikan Kejadian Itu, diminta untuk tampil dan seterusnya kita dapat mendakwa pihak yang tidak bertanggunjawab ini.

Sunday, January 18, 2009

Tahniah Pemuda WP.



Tahniah kepada Pemuda Wilayah yang telah bertungkus lumus didalam menjalankan kerja-kerja yang telah diamanahkan kepada mereka didalam Pilihanraya Kecil Kuala Terngganu.

Tahniah juga diucapkan kepada Ketua-ketua Pemuda Cawangan Bahagian Kuala Terengganu terutama yang bekerja bersama-sama Pemuda Wilayah.

Tahniah juga kepada KP-KP Bahagian yang telah berkerja didalam menjaga peti-peti UNDI yang telah ditanggunjawabkan, Rizalman selaku ketua Jentera Pemuda Wilayah, Datuk Zaki dan Tengku Azman juga dilihat bertungkus lumus di pusat pembuangan undi, kelihatan juga Azni(Baru) dan Sazali Kamilan(Lembah Pantai)

Titisan peluh yang jatuh ke bumi Terrengganu sememangnya telah mengambarkan keikhlasan kita untuk berjuang.

Kita sebagai Pemimpin kerdil telah buat yang termampu dan Alhamdullilah Peti UNDI yang kita jaga menang(Bandar).

Tahniah juga kepada Exco-Exco angkat yang tidak hadir langsung, Tahniah juga kepada Menteri-menteri dan juga MT-MT yang berkerja sambil lewa dan ada yang tidak hadir menjenguk PETI UNDI ANGKAT mereka.

Pemimpin UMNO pada hari ini sudah masanya INSAF, Sekiranya kita masih lagi buat endah tak endah kepada perjuangan parti dan rakyat, masih lagi kita boleh duduk di rumah dan di hotel-hotel dan mengharapkan budak suruhan didalam membuat tanggunjawab mereka, tidak ada makna menjadi pemimpin parti pada PRU 13.

Kita akan Kalah dan hilang Kerajaan!

Kepada Para Perwakilan, Soalan yang Pertama sepatutnya diajukan kepada Calon-calon MT dan Exco sekiranya berjumpa, tanyalah mereka, apakah sumbangan mereka didalam Pilihanraya Kecil ini. Sekiranya mereka memberi alasan tidak hadir, kita pikirkanlah apakah perjuangan mereka.

Wednesday, January 14, 2009

Untungnya bukan Melayu.

13 Jan 2009 - Bagaimana sebuah parti yang dilabelkan memperjuangankan islam boleh duduk bersama dengan orang yang menentang agama Islam.

Karpal didalam pengakuan dua tahun lepas dan di ulangi lagi sekali baru-baru ini, tidak akan menerima Malaysia sebagai Negara Islam dan hukum hudud.

Orang kampung selalu ditipu oleh PAS dengan janji-janji akan memperjuangkan agenda Islam sekiranya diberi kuasa.

Ustaz-ustaz PAS sanggup menipu dan berbohong dengan wadah perjuangan islam. Pelik tapi benar sekiranya kita melihat apakah yang dilakukan oleh Pemimpin PAS didalam permerintahan di Perak dan Kedah, tidak langsung dilihat memperjuangkan agama mahupun bangsa.

PAS menjadi boneka dan merupakan lembu yang ditarik hidung oleh tuannya (DAP).

Sepanjang UMNO berkuasa, jarang sekali kita dilihat ditarik Hidung oleh orang bukan Melayu. Oleh sebab itulah Melayu masih lagi berkuasa dan boleh menikmati keistimewaan dan islam masih Agama Rasmi Malaysia.

Kita lihat di Selangor, PAS dibuli-buli oleh Melayu PKR dan di sokong oleh Bukan Melayu, DAP.

Agenda Melayu pada hari ini ialah bagaimana kita harus mengekalkan kuasa di tangan Melayu. Orang Islam sudah masaya untuk bersatu dan memperjuangkan Agama dan Negara Malaysia.

Permintaan yang melampau oleh orang bukan islam kebelakang ini adalah disebabkan kita sudah tidak bersatu.

Melayu sudah berpecah kepada 3 kelompok yang besar, walaupun Melayu menduduki Malaysia sebanyak 65%, dan selebihnya bangsa india dan cina, tetapi kita sudah dibahagi kepada 3.

Jadilah Melayu golongan minoriti di Malaysia.

Sekiranya perkara ini tidak dilihat oleh Orang Melayu dari segi mengekalkan kuasa politik Malaysia, percayalah kita akan dikuasai oleh bangsa lain.

Jesteru itu, UMNO yang diberikan mandat oleh orang Melayu dari dahulu, perlu bermesyuarat dan berfikir secara mendalam bagaimana kita mengekalkan kuasa di tangan Melayu.

PAS yang selama ini dilihat memperjuangkan ISLAM, sepatutnya memikirkan bagaimana tidak dibuli dan dijadikan Lembu yang ditarik hidung oleh DAP, janganlah kita mengadai maruah agama kita semudah itu kerana ingin kan kuasa yang sedikit.

Melayu PKR yang dilihat akan mengadaikan apa sahaja demi melihat Anwar menjadi Perdana Menteri sudah sepatutnya sedar dan insaf.

Bersatulah Melayu, tidak ada apa yang boleh menyelamatkan Negara Malaysia sekiranya kita tidak bersatu dan masih lagi membahaskan perkara asas.

Perpecahan diantara kita suda ketara, hanya tunggu masa untuk pecah, kelak siapa yang untung. Sudah semestinya bukan Melayu yang Untung.

Monday, January 12, 2009

MB Selangor - Khalid Cakap Berbelit

Semalam saya tengok berita, Seorang Menteri Besar Telah Bercakap Bohong.

1. Pembelian Kereta exco kerajaan negeri mengikut Sebutharga.
Kalau sebutharga, sudah tentu Proton Perdana yang dipilih.

2. Harga Camri 2.4v 130,000.00 untuk seunit.
Satu penipuan besar, dan ianya menunjukkan mereka ini tidak telus.

Ini merupakan salah satu dari seribu kes penipuan kepada kerajaan PR kepada rakyat....

Wednesday, January 07, 2009

Boikot Barangan Yahudi & US


Lakhnat Yahudi ... Jahanam Yahudi ...


"Ya ALLAH, kau lindungi lah saudara kami di Tebing Gaza, Kau berilah kekuatan kepada semua pemimpin Islam untuk berjihad, Kau tunjukkanlah kebesaran MU Ya Allah dengan menurunkan BALA di ISrael dan Sekutunya .. Amin "

Kartun dari - Utusan Keluaran 8 Januari 2009.

Brands and labels to boycott:

1. Fast Food
- Mc Donald's
- KFC

2. Beverages, Drinks
- Coca-cola
- Dr. Pepper
- Fanta
- Sprite
- Schweppes
- Lilt
- Fruitopia
- Sunkist
- Kia Ora Fruit Squashes

3. Food, Snacks
- Buitoni
- Danone
- Perrier
- Libby's
- Maggi
- Nestlé
- Shreddies cereal
- Nestlé KitKat
- Vittel

4. Consumer Products (Tissue, Diapers)
- Kimberly-Clark
- Kotex
- Huggies
- Kleenex

5. Cosmetics, Body Care
- Biotherm
- Sanex
- Garnier
- Clinique
- Helena Rubinstein (HR)
- L'oréal Paris
- Origins Natural Resources
- Maybelline
- La Roche-Posay
- Redken 5th Avenue NYC
- Vichy
- Johnson & Johnson
- Revlon
- Brylcreem

6. Perfumes, Fashion, Cosmetics
- Boss (Hugo Boss)
- Calvin Klein
- Lancôme Paris
- Giorgio Armani
- Estée Lauder
- Tommy Hilfiger
- Donna Karan New York (DKNY)
- Ralph Lauren

7. Fashion, Clothing

- Aramis
- Prescriptives
- La Mer
- Bumble and Bumble
- Jo Malone
- Kate Spade
- River Island
- GAP
- JC Penney
- Timberland
- J. Crew

8. Sportswear
- Champion
- Outer Banks

9. Home Products

- Ambi Pur
- Kiwi (shoe care)
- Sara Lee

10. Coffee, Coffee Systems, Tea
- Douwe Egberts
- Maison Café
- Superior Coffee
- Pickwick
- Piláo Café
- Starbucks Coffee

11. Technologies
- ICQ
- AOL
- Nokia
- IBM
- Intel

12. News Corporation, Publications
- Sky TV Network
- 20th Century FOX
- Star TV Network
- National Geographic Channel
- The Weekly Standard
- New York Post
- News of the World (UK)
- The Sun (UK)
- The Times (UK)
- The Daily Telegraph (Australia)
- Harper Collins
- Nursery World
- Disney
- TIME Magazine
- CNN

13. Clothing (Socks, Babywear, Intimate Apparel)

- DIM
- Victoria's Secret
- Banana Republic
- Structure
- Pryca
- Lindex
- Playtex
- Auchan
- Just My Size
- Hema
- Wonderbra
- Bali
- Hanes
- L'eggs
- Lovable
- Nur Die
- Gossard

14. Retailers, Stores, Shopping Complex

- Carrefour
- Tschibo
- Marks & Spencer
- Selfridges & Co.
- The White Barn Candle Co.
- Mast Industries Inc.
- Express
- Structure
- Henri Bendel
- Intimate Brands Inc.
- The Limited
- New York & Company
- Lerner New York

15. Home Depot
- Expo Design Centers
- Georgia Lighting
- Villager's Hardware
- Maintenance Warehouse
- The Home Depot
- Apex Supply Company

Sunday, January 04, 2009

Budak pun nak dipolitikan !

5 Jan 2009 - Tindakan kerajaan Pembangkang Perak mengarahkan premis Kemas dikosongkan adalah suatu yang tidak masuk akal.

Kenapa kita perlu mengadai masa depan anak-anak Melayu kita yang kebanyakkan mereka mempelajari didikan awal di Kemas?

13 ribu anak-anak kecil Melayu tidak dibenar belajar di Primis ini, yang mana Pentakbirnya merupakan Orang yang mengaku Islam dan Melayu.

Menteri Besar daripada parti PAS yang memperjuangkan Islam. Betul ke?

Kenapa Orang Melayu suka membuat keputusan yang sering dilihat merugikan bangsanya sendiri dan sering kali dilihat menekan bangsanya sendiri?

Padahal, Bangsa lain mempertahankan sistem pendidikan mereka dan bersatu dalam apa jua bentuk perjuangan untuk PENDIDIKAN.

Saya rasa sudah tidak silap saya mengeluarkan perkataan BODOH dan DUNGU kepada Pemimpin yang politikan Pendidikan ANAK-ANAK bangsa Mereka sendiri.

BARAL Kepada pemimpin yang tidak membenarkan ANAK Melayu mendapat pendidikan AWAL hanya kerana POLITIK.


Maaf, tetapi meluat melihat para PEMIMPIN Melayu yang sering bertindak KEBELAKANG hanya kerana POLITIK.....

Bebaskan Palestine

Asalamualaikum,

5 Jan 2009 - Bersama kita berdoa agar Negara Palestine dibebaskan dari belenggu Zionis dan bebas daripada serangan yang sedang ditujukan kepada mereka.

Hari ini sudah hampir 500 orang terbunuh. Mereka telah memulakan serangan darat awal pagi tadi dan marilah kita lebihkan berdoa kepada Allah Swt agar saudara islam kita dilindungi.
Demontrasi secara aman di kedutaan Palastine bagi menyatakan sokongan kepada negara Palaestine oleh Pemuda BN dan Belia 4B dan NGO

Negara kita sudah memulakan kempen untuk boikot barangan Yahudi dan juga US.

Marila kita bersama-sama mengenalpasti parangan keluaran US dan Israel dan senaraikan didalam blog ini seterusnya kita sampaikan melalui email kepada semua rakan di seluruh dunia.

Kita berharap juga FATAH dan HAMAS bersatu untuk mempertahankan bumi kelahiran ramai Ambiak ini.

Janganlah jadi macam di Kedutaan Palestine hari tu, malu dan malas nak melayan kerenah mereka, walaupun jauh dari negara mereka, tetap mereka tidak bersatu walaupun ianya didalam majlis untuk memberi sokongan kepada Negara Mereka.

Terdetik dihati , bagaimana mereka akan bersatu menghalang serangan Israel sedangkan mereka sendiri tidak boleh bersatu dari dulu, sekiranya tidak berperang dengan israel, mereka akan bergaduh dan berperang sesama sendiri.

Wasalam ....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts In 30 Days...