Monday, June 22, 2009

Aktiviti 20-21 Jun 2009

Diantara aktiviti turun padang yang dilakukan oleh Pemudah UMNO Bahagian Seputeh...




sumbangan khemak kepada peniaga kecil



piala Sulaiman KEP


Perasmian Kelompok 4 Cawangan.



Lawatan Pak Sham .. Veteran UMNO Seputeh yang sakit

Monday, June 15, 2009

Bodohnya PKR ..

Hari ini kajian menunjukkan 80% menolak Chin Peng untuk kembali ..

Tapi Anwar dan PKR beria-ia nak kan beliau balik...

Masihkah Melayu tak nampak lagi ..

Anwar / PKR akan buat apa sahaja untuk mendapatkan UNDI kaum Pendatang...

Dan kalau Nik Aziz cakap ada Boneka dalam PAS untuk UMNO .. tapi kita berjuangan untuk MELAYU ..

Dalam PAS pun ADA Boneka PKR .. tapi alhamdullilah semua dah Kalah .. tinggal Si Nizar sorang je ..

Tapi .... Boneka PKR dalam PAS hanya untuk menjual AGAMA,BANGSA dan NEGARA ...

Lagi teruk tuan GURU .. PIKIR-PIKIRKAN laa ..

Wednesday, June 10, 2009

Kuat kah MELAYU.

Sudah terang lagi disuluh. PKR dan DAP akan menentang apa sahaja tindakan orang MELAYU untuk bersatu.

Rintetan dari cadangan Kerajaan Perpaduan yang dihebohkan oleh UMNO dan PAS, langkah untuk mengagalkan terutama dari DAP dan PKR(MELAYU CELOP) telah mendesak dan menyatakan hilanganya keyakinan kepada PAS.

Pemimpin CINA dan INDIA tidak akan sesekali membiarkan ini berlaku. Terbaru Lim Kit Siang mendesak agar PAS menyatakan pendapat dan pendirian mereka tentang Kerajaan perpaduan.

Kuatkah pemimpin Melayu sekarang untuk menangkis kehendak politik dan kuasa daripada orang-orang CINA dan INDIA.

Terciptanya idea ini adalah disebabkan beberapa tuntutan daripada pihak CINA dan INDIA yang melampau, mereka menyusun agenda untuk mendesak kebangkitan hak sama rata yang diwar-warkan oleh PKR.

Saya percaya konsep ini tidak dipersetui oleh ramai orang Melayu, termaksuk di dalam PAS. Jesteru itu, CINA dan INDIA merangka dan menggunakan para pemimpin didalam dan di luar BN untuk bersuara dan mendesak, hanya kerana KERAJAAN MELAYU hari ini sudah lemah.

Sekiranya Pemimpin MELAYU hari ini tidak lagi dapat membaca dan mencium agenda ini, MELAYU akan rugi di bumi sendiri. Bukan PKR yang rugi, bukan PAS yang rugi bukan UMNO yang rugi, tetapi Orang Melayu yang akan rugi.

Marilah kita berdoa agar SEMUA PEMIMPIN MELAYU di MALAYSIA diberikan kekuatan dan petunjuk kepada jalan yang sebaik-baiknya agar kita dilindungi dan bangsa Melayu dimartabatkan kembali.

Tuesday, June 09, 2009

Hormati persetujuan bersama

UTUSAN KELUARAN 9 Hb Jun, Muka 2.

KUALA LUMPUR 8 Jun - Persetujuan yang dicapai oleh pemimpin terdahulu berkaitan dengan hubungan antara kaum di negara ini perlu dihormati kerana ia menjadi asas kepada perpaduan dan kemakmuran yang dicapai hari ini.

Malah apa yang diterima oleh pemimpin seperti Tun Tan Siew Sin dan Tun Sambanthan merupakan asas kepada konsep 1Malaysia yang diketengahkan hari ini dengan setiap kaum menerima kehadiran dan menghormati hak masing-masing. Lagi ..

Monday, June 08, 2009

MELAYU TETAP INGAT SEJARAH !

" ini lah petikan dari Awang Selamat yang senantiasa kritis dan senantiasa akan membela hak yang tetap hak, bangsa lain mungkin sudah lupa atau buat-buat lupa, tetapi ORANG MELAYU tetap ingat walaupun sampai ke mati..

Tetapi .. pelik tapi benar, ada kalangan orang MELAYU yang LUPA, konon moden, konon free, konon demokrasi... dan banyak KONON lagi"

MEI 31 - Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya.

Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

“Orang Melayu menerusi Umno bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah.

Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain’’.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata: “Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman? Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka.

Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan?

“Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut?

“Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya?

Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, “Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara.”

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara.

Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu.

Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.”

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain? – Mingguan Malaysis

Friday, June 05, 2009

PR - PAKATAN RASUAH. Rebut Projek.

Nak lantik YDP pun kecoh satu Malaysia, semua sebab parti-parti ini mempunyai kepentingan pada diri sendiri.

Apa lah sangatnya perlantikan ini, dan ianya pula merupakan pegawai pentakbir.

Kalau PKR punya orang .. DAP kempunan Projek, PAS melopong Projek.

Inilah hakikat perjuangan mereka, bab kecil macam ni pun nak gaduh..

SEMATA-MATA nak ORANG MEREKA .. SEBAB NAK PROJEK .. MANANYA UNTUK RAKYAT ...

PR = PAKATAN RASUAH.



GEORGETOWN: DAP menafikan dakwaan Ketua Whip Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP), Johari Kassim, bahawa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) pernah bersetuju jawatan Yang Dipertua MPSP diserahkan kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Pengerusi DAP negeri Chow Kon Yeow yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Pengurusan Lalulintas negeri berkata, PR Pulau Pinang tidak pernah memutuskan jawatan itu diserahkan kepada PKR.

"Soal pelantikan Mokhtar Jait sebagai YDP MPSP tidak pernah dirujuk kepada PKR tidak timbul kerana ia pelantikan daripada kalangan pegawai pentadbiran," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Wednesday, June 03, 2009

Samy pordah.

Samy Vellu hari ini mahu mencari publisiti murahan dengan mendesak Awang Selamat dikenakan tindakan kerana coretan beliau yang menyatakan mereka kaum pendatang.

Sebelum ini apabila Ahamad Ismail menyatakan mereka kaum pendatang, beliau dikenakan tindakan oleh UMNO sendiri.

Memang mereka kaum pendatang, apa perlu kita kecil hati dan sukar menerima hakikat ini.

Setelah sekian lama Samy memerintah MIC dan sukar dipercayai beliau tidak menerima hakikat yang mereka kaum pendatang.

Tak perlulah kita mewujudkan seorang lagi KAYVEAS di dalam BN.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts In 30 Days...