Friday, March 30, 2012

Himpunkan Akar UMBI! Selamat Bersidang.


Selamat berkumpul demi Survival Orang Melayu.
Menjadi satu tanggunjawab kepada semua ahli UMNO untuk menghadirkan diri untuk Mesyuarat Cawangan yang telah di tetapkan bermula pada 1 April 2012.

Pada tahun lepas, ramai yang menjangkakan itu adalah mesyuarat yang terakhir untuk penggal 2009-2011, nampaknya bermula dari 1 April inilah yang benar-benar mesyuarat terakhir sebelum menamatkan pemilihan penggal akan datang.

Dan mesyuarat kali ini juga merupakan mesyuarat yang terakhir sebelum kita berjumpa dengan tarikh Pilihanraya Umum yang dijangkakan akan berlangsung mungkin pada Jun, September, Disember dan yang terakhir Mac 2013.

Perhimpunan akar umbi di seluruh pelusuk negara mesti kita semarakkan dengan kehadiran seramai mungkin ahli UMNO. Kita juga seharusnya menggalakkan mereka membawa ahli keluarga dan anak-anak untuk bersama dengan mengikuti mesyuarat agar mereka dapat merasakan bahang Pilihanraya yang akan datang.

Gagasa 1Malaysia yang dibawa oleh Perdana Menteri tidak ada yang menguris hati dan sanubari orang Melayu, ianya adalah menerapan dan mengkayaan penghayatan pengertian Perlembagaan Negara Malaysia.

Perpecahan diantara Melayu tidak akan menguntungkan mana-mana bangsa, tetapi sudah tentu akan merugikan bangsa Melayu.

Orang Melayu yang menjadi tunjang kepada pemerintahan Malaysia tidak mustahil akan menjadi bangsa yang diperintah sekiranya mereka tidak pandai untuk Bersatu.

Di Mesyuarat kali ini, pemimpin seharusnya memainkan peranan mereka untuk kembali bersama menunjukkan KEBIJAKSANAAN orang Melayu dengan melaungkan Gelombang Bersatu, dan ianya bukan hanya boleh dibuat sekadar bercakap, ianya mesti disusuli dengan tindakan, mempelawa secara ikhlas puak-puak yang berpecah belah.

Pemimpin yang bijak sepatutnya tahu memainkan peranan bagaimana untuk menyatukan masyarakat, pemimpin yang otaknya di lutut sudah tentu akan merosakan bangsa kerana sengaja tidak mahu menyatukan bangsa.

Pada orang kiri kanan, juak-juak atau mereka yang menjadi penasihat kepada puak-puak pemimpin, jangan pula kamu menjadi halangan kepada Penyatuan. Jadilah penasihat yang bijaksana melihat masa depan bangsa daripada kamu menjadi pemusnah kepada penyatuan bangsa.

Jadikanlah Perhimpunan akar umbi kali ini perhimpunan yang amat penting demi survival orang Melayu.

Selamat Bersidang.

Tuesday, March 27, 2012

Mana Rakaman CCTV Badrolamin?

Isteri kepada seorang Suami yang dituduh berkhalwat
dengan Badrolamin
Pihak JAIP sehingga hari ini mendiamkan diri terhadap kes Khalwat Badrolamin dengan Isteri orang. Sehingga hari ini kita tidak nampak dimana rakaman CCTV di Hotel Badroamin ditangkap.

Pihak Jabatan Agama pula jangan sesekali melindungi Badrolamin hanya kerana beliau pemimpin PKR. Mereka sepatutnya lebih telus menyiasat Kes high profile seperti ini.

JAIP seharusnya menggunakan kuasa yang ada pada mereka dengan bantuan pihak Polis untuk mendapatkan rakaman CCTV dan juga semua bukti yang boleh menjaga nama baik JAIP.

JAIP telah dituduh oleh Badrolamin bermacam-macam sehingga ianya boleh menjejaskan imej sebuah Badan yang menjaga kesucian agama Islam tetapi malangnya sehingga hari ini, mereka diam dan tidak berbuat apa-apa macam mahu melindungi Badrolmin.

Untung sungguh jadi pemimpin Politk Pembangkang, dijaga dan dilindungi oleh rakan-rakan mereka yang didalam JAIP ? Sehingga hari ini tiada Dakwaan terhadap Badrolamin menunjukkan JAIP bersenkonkol dengan perlakuan sonsang pemimpin PKR.

Berikut merupakan berita Isteri yang di tuduh khalwat bersama Badrolamin.

Sunday, March 25, 2012

Teresa Kok (DAP) Diibaratkan letak Kasut pun boleh menan

Semalam di Taman Salak Jaya, Seputeh. Ceramah BONGKAR julung-julung kali telah diadakan. Kali ini Seputeh di kunjungi oleh YB Dato Alwi Che Mat ADUN Kok Lanas merangkap Ketua DUN Pembangkang BN Kelantan.

Puan Nicole Wong juga dijemput sebagai penceramah bagi mewakili BN Seputeh bagi memberi ceramah kepada mejoriti penduduk Cina di sekitar Seputeh.

Kehadiran lebih 1000 masyarakt berbilang kaum di program ini menunjukkan minat yang mendalam kepada BN Seputeh.

Masyarakat Seputeh sudah muak dengan gelagat MP Teresa Kok yang sering kali hilang dan tidak pernah turun kawasan. Beliau sering tidak turun kawasan dengan alasan sibuk di Selangor, tetapi di Selangor pula tidak juga nampak batang hidung beliau dalam membantu masyarakat Selangor.

"Teresa Kok bukan seorang yang pandai, saya tengok Puan Nicole senang-senang boleh kalahkan Teresak, saya kenal Teresakok semasa saya jadi MP dahulu" - Dato Alwi

Teresa Kok sememangnya tidak pernah mahu membalas budi orang-orang Cina yang sudah memberi Undi kepada beliau saban tahun, semenja beliau menjadi MP Seputeh beliau mengamalkan cara "Official Complaint" sahaja akan di layan oleh pejabat MP. Ini lah standard Masyarakat Cina bagi pandangan Teresa Kok.

"Saya bekerja di sebelah sini dan Banny di sebelah sana, Seputeh satu kawasan yang besar dan kami tak mampu buat semua kerana MP Teresa Kok tidak buat kerja" - Nicole Wong

Sudah masanya kita memikirkan kembali apa yang diperjuangkan oleh DAP semasa memerintah, mereka hanya tahu memecah belahkan masyarakat Malaysia dan sering pergguna memperjuangkan nasib kaum Cina kerana mahu meraih Undi.

Kerajaan BN janji untuk mendirikan 16 Sekolah Cina dan sudah buat 14, tinggal 2 sekolah tidak dapat dilaksanakan kerana Isu TANAH dimana Teresa Kok tidak memberi kebenaran.

Masyakat Cina harus sedar bahawa BN sudah menjaga keamanan negara ini, dan kebaikkan dari keamanan ini telah menjadikan masyarakat Cina boleh berniaga dan kaya di bumi Malaysia. Orang Cina tidak boleh hidup tanpa orang Melayu, Melayu juga tidak boleh hidup tanpa orang Cina begitu juga dengan orang India.

Permainan DAP yang hanya memperjuangkan nasib orang Cina dan tidak menerima Negara Islam, dan PAS pula memperjuangkan Negara Islam dan tidak menerima Malaysian Malaysia jelas menunjukkan mereka mempunyai agenda yang amat besar perbezaannya.

Ini ditulis dalam Perlembagaan Parti DAP dan PAS.

Malah UMNO, MIC dan MCA didalam perlembagaan perti mereka tidak menulis mahu mewujudkan perkara-perkara yang berbeza dan bercanggah di antara satu sama lain, dan mempunyai PERMUAFAKATAN dalam Barisan Nasional.


Sudah masanya Masyarakat CINA di Seputeh tahu siapakan DAP dan bagaimana mereka mempergunakan kamu.



Mari kita bersama Bongkar Niat Buruk DAP!

Monday, March 19, 2012

Kadiaq - Kacang Lupakan Kulit

Semalam YM Dato Tengku Adnan Tengku Mansor menyarankan Kadir untuk melepaskan jawatan sekiranya sudah tidak mahu lagi menjadi Pemimpin UMNO.

Sebelum ini juga saya ada menulis bahawa Kadiaq ibarat duri dalam daging didalam UMNO.

Klik Disini

Hari ini, satu lagi duri yang sekian lama terlekat pada UMNO sudah tercabut, hilangnya duri ini akan menyembuhkan luka dalam yang sering menganggu UMNO untuk terus menuju kemenangan pada PRU akan datang.

Saya cukup hormat kepada Tan Seri Isa Samad, Tan Seri Muhammad Taib dan Tan Seri Rahim Tamby Chick dan  juga pemimpin-pemimpin lama yang masih teguh membela Melayu atas nama UMNO walaupun satu ketika dahulu diketepikan oleh kepimpinan UMNO dalam menjawat jawatan MENTERI.

Ternyata Pemimpin seperti Tan Seri Isa dan Muhammad Taib serta Rahim Tamby Chick mempunya daya juang dan semangat sayang kepada UMNO lebih tinggi sekira nak dibanding dengan Kadiq Sheikh Fadzir.

Setiap Parti mempunyai rahsia untuk menang di Pilihan Raya, cara kerja, cara kempen dan cara promosi yang berbeza-beza dan ini merupakan rahsia sesebuah parti. Cuma mereka yang menjawat jawatan tertentu sahaja akan mengetahui rahsia ini.

Tindakan Kadiaq yang sering menbuka rahsia walaupun ada rahsia itu tidak benar menunjukkan beliau merupakan seorang pengkhianat kepada parti UMNO.

Kadir serupa macam kulit bawang semangatnya, sedikir terusik habis dibuka rahsia dan menikam Parti yang sudah memberi beliau makan selama ini, belum sempat membalas budi UMNO yang menjadikan beliau Menteri dan Pemimpin Parti.. beliau sudah menikam Ahli UMNO dengan pelbagai pendedahan rahsia parti.

Ternyata UMNO tidak memerlukan pemimpin seperti ini, dan kepada sesiapa sahaja yang mahu mengkhianati kepimpinan UMNO dengan membuka rahsia Parti secara terbuka, eloklah keluar parti daripada menjadi duri dalam daging dalam perjuangan Melayu.





Sunday, March 18, 2012

Darah Palestin Bukan Untuk Dipermain.

Anwar menyokong untuk dihapuskan
titik Hijau di Bumi Palestin.
Belum terlambat kalau kita mahu terus menerus memberi peringatan kepada kesilapan yang telah dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan sekutu mereka.

Minggu lepas di Parlimen kecoh pasal Anwar membawa kenyataan sokongan beliau kepada Israel yang mana beliau menyalahkan mereka yang tidak faham erti English memutarbelit kenyataan beliau.

Anak ini masih memerlukan pendidikan,
namun lahirnya di bumi Palestin bukan
untuk membiarkan perjuangan
orang sebelum mereka di KHIANATI
Anwar bukan seorang yang penting lagi dalam hal ini, kita sebagai rakyat yang menilai pendapat dan pandangan beliau yang lebih penting untuk memahami tutur kata beliau demi menarik sokongan Israel kepada perjuangan PR.

Darah orang Islam yang mengalir di Bumi Palestin sepatutnya tidak dijadikan modal untuk menarik sokongan bukan islam kepada PR.

Membunuh manusia bukan sahaja dilarang oleh Islam, malah ianya merintasi budaya dan semua agama di dalam Dunia.

Semenjak dari dulu lagi, kerajaan Malaysia tidak mengitiraf kerajaan Israel kerana kekejaman merampas tanah orang Palestind dan membunuh secara terbuka anak-anak kecil dan orang islam di sana, ini terbukti di Passport memyatakan tidak dibenarkan kita memasuki Negara Israel.

Kalau pun beliau menyatakan pendirian dengan syarat, kita sebagai orang islam tahu bahawa Yahudi tidak akan mempunyai Negara sehingga hari kiamat.

Apa guna sekirang semua tanah Palestin
sudah tiada lagi, perjuangan mereka adalah
 MENJAGA MARUAH DAN
KESUCIAN AGAMA ISLAM.
Siapa kita untuk memandai meletakkan syarat untuk menyokong keselamatan negara Yahudi?

Setelah sekian lama rakyat di Bumi Palestin mempertahankan negara mereka dan tidak pernah mereka merasa jemu dan dengan keberkaran keimanan yang tinggi, mereka masih mempertahankan saki baki tanah yang masih ada, tetapi dengan lantang Anwar Ibrahim menyokong keselamatan Yahudi!!.

"I support all efforts to protect the security of the State Of Israel..." - Anwar Ibrahim


Kita sebagai orang Islam dan bukan Islam yang mencintai keamanan dan nyawa manusia tidak sepatutnya terjerumus dengan sokongan kepada negara Israel.


Semangat mereka masih cekal pertahankan
Bumi Palestin, siapa ANWAR yang mahu merobohkan
semangat kental MEREKA!
Pembunuhan berjuta-juta rakyat Palestin sekian lama tidak boleh dinilai dengan JAMINAN keselamatan rakyat Palestin....


Mereka masih lagi mempercayai kesucian menjaga Baitulmukadis harus diteruskan oleh saki baki umat islam yang hidup di Bumi Palestin.


Bukan tugas kita melembutkan hati mereka untuk memaafkan YAHUDI dan menyokong negara ISRAEL!




Kenyataan Anwar merupakan duri dalam daging kepada perjuangan rakyat Palestin dan sekiranya beliau menjadi pemimpin bermakna rakyat palestin mempunyai sebuah Negara lagi sebagai Musuh,,,, iaitu Malaysia!


Malaysia tidak memerlukan Pemimpin Yang Menyokong kewujudan Negara Israel!








Thursday, March 15, 2012

@khalid_ibrahim Tunggu jawapan Azmin?

Hari ini, Malaysiakini melaporkan kedudukan MB Selangor yang sudah menjadi pengundi hantu di Lembah Pantai.

Jawapan menyalahkan pihak SPR sudah dapat dijangkakan oleh pejabat Menteri Besar.

Sementara kita menunggu jawapan daripada SPR, eloklah MB periksa dulu siapa dalang dalam PKR yang mahu melihat kejatuhan kamu dalam memimpin Negeri Selangor.

Seperti Azizan di Kedah yang ramai musuh, tidak terkecuali Khalid Ibrahim yang bermusuh dengan Azmin dan gang-gang lama dalam PKR.

Azmin sudah merancang lama untuk mengambil jawatan MB dari Khalid tetapi tidak dapat terlaksana kerana Anwar perlukan sokongan beliau dan dengar cerita DAP menyokong penuh Khalid sebagai MB.

Khalid memang terkenal dikalangan DAP kerana memberikan banyak jawatan dalam Negeri Selangor kepada DAP dan tindakan ini diambil kerana mahu mengibangi sokongan ahli PR yang lain dengan kuasa Azmin Ali.

Apapun, kita tunggu apa yang akan dijawab oleh SPR dan orang-orang PKR.

Laporan ditulis dari Phuket, Thailand... Bercuti bersama keluarga sebelum musim sibuk akan tiba. ... Razlan.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Monday, March 12, 2012

Khalid Ibrahim Pengundi Hantu @khalidibrahim

"Adakah aku sudah dikorbankan
sebelum bertanding?!!!"

Menarik sungguh permainan PKR demi menentukan kemenangan di PRU yang akan datang.

PKR membuat permindahan beramai-ramai pengundi bagi menentukan kawasan yang mereka menang untuk kekal menang di dalam PRU yang akan datang.

Terbaru, Tan Seri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor tidak lari daripada terlibat dengan proses pemindahan beramai-ramai penyokong tegar PR.




Sebelum ini, Khalid mengundi di Petaling Jaya..

Kad Pengenalan: 461214105273 / 0556617
Nama: ABD KHALID BIN IBRAHIM
Jantina: LELAKI
Lokaliti: 105 / 34 / 05 / 003 - JLN 16/2
Daerah Mengundi: 105 / 34 / 05 - SEKSYEN 16
DUN: 105 / 34 - BUKIT GASING
Parlimen: 105 - PETALING JAYA SELATAN
Negeri: SELANGOR

Sebarang pertanyaan : spr@spr.gov.my

Tetapi, disebabkan mahu memastikan Nurul Ezah menang di Lembah Pantai, beliau telah meminjam alamat di Universiti Malaya untuk menjadi PENGUNDI HANTU di Lembah Pantai.















Proses permindahan pengundi beramai-ramai ini sudah sekian lama dilakukan oleh PR dan tidak pasti sejauh mana pihak SPR memantau proses ini dari masa ke semasa.

Disini kita sudah dapat cari satu hantu yang akan mengundi di Lembah Pantai, mungkin ada ramai hantu lagi yang bakal muncul untuk mengundi Nurul Ezah di Lembah Pantai.

Ataupun Khalid berpindah ke Lembah Pantai untuk menjadi calon bunuh diri di Lembah Pantai?

Tak ramai yang berani berlawan
dengan Raja Nong Chick
Kemungkinan ini juga ada kerana Azmin sudah lama mahu membunuh politik Khalid kerana mengangu beliau untuk menjadi MB sebelum ini.

Dato Raja Nong Chick hari ini diterima baik di Lembah Pantai dan kekuatan ini sudah pastinya akan menjadikan Khalid kambing hitam yang akan di sembelih di Lembah Pantai.

Meletakkan Nurul Ezah bertanding di Lembah Pantai merupakan satu risiko yang besar kepada anak kesayangan Anwar, dan sekiranya beliau diletakkan di Bandar Tun Razak, peluang Nurul untuk menang agak besar sekiranya dibandingkan di Lembah Pantai.

Apapun yang dirancang oleh PR, jelas menunjukkan Anwar mahu menyelamatkan politik 2 orang yang beliau sayangi...

PASTI tentukan tidak ada halangan kepada Azmin menjadi Menteri Besar sekiranya PR menang di Selangor dan memastikan Nurul Ezah bertanding di Bandar Tun Razak mengantikan Khalid dan Nurul menang sebagai Ahli Parlimen Bandar Tun Razak.
Aku lah sepatutnya jadi MB,
padan muka kau Khalid! ?
  
Apapun alasan dan sebab yang mereka berikan kepada Khalid untuk menjadi PENGUNDI HANTU di Lembah Pantai ... ini adalah kerana ... mahu MEMBUNUH POLITIK KHALID

Tahniah kepada Anwar yang merancang begitu detail dan tanpa disedari ... Khalid dikorbankan demi AZMIN DAN ANAK beliau...

Khalid pun sudah tua .......... :)

Sunday, March 11, 2012

Dah boleh Bubar @najibrazak

Dikala Pilihanraya ke 13 semakin hampir, banyak permasalahan yang sudah diselesaikan oleh kepimpinan Dato Seri Najib Tun Razak.

Isu SBPA dan NFC diantara isu besar yang akan digunakan untuk menghasut rakyat untuk menolak Barisan Nasional.

SBPA sudah dibatalkan dan imbuhan kepada kakitangan kerajaan telah ditunaikan, sememangnya jalan peneyelesaian sudah lama ditunggu-tunggu oleh penjawat awam selama ini. 

Alhamdulillah, diatas kebijaksanaan Perdana Menteri kita, masalah ini dapat diselesaikan dengan baik dan diterima oleh rakyat keseluruhanya.

Isu NFC pula sudah selesai apabila Dato Seri Sharizat Jalil menyatakan tidak akan menyambung tempoh Senatornya apabila tamat pada bulan April dan secara jelas tidak akan menjadi Menteri didalam Kabinet Dato Seri Najib Razak.

Pandangan saya terhadap isu Kak Jat, 


"kita kene beri semangat kepada kak jat untuk terus memimpin Wanita berhadapan dengan Pembangkang semasa Pilihanraya akan datang, tidak perlu kita menghentam kerana ianya tidak memberi kebaikan kepada UMNO, elok kita guna peluru kita untuk dihalakan kepada pembangkang, lihat macam isu Badrolamin, tidak ada pemimpin pembangkang membela beliau dan tidak ada juga pemimpin pembangkang mengherdik beliau, kita pula sampai terlupa nak hentam dia dan isu ini senyap seperti tidak ada apa-apa berlaku...."

Kerajaan hari ini sudah bersih dari isu negatif dan sudah bersedia untuk berhadapan dengan pertandingan Pilihanraya ke 13.

Pembangkang hari ini sudah tidak lagi relevan kerana Kerajaan BN sudah berubah dan bertindak lebih baik dibandingkan sebelum ini.

Dibawah kepimpinan Najib, segala perancangan yang dilaksanakan oleh kerajaan betul-betul mendahulukan rakyat seperti slogan rakyat didahulukan.

Tidak cukup dengan RM100 kepada pelajar sekolah, RM200 kepada pelajar IPTA, kerajaan beri RM500 kepada rakyat berpendapatan dibawah RM3000.

Kita beri juga SARA untuk mengalakan rakyat menabung belajar mengurus kewangan dengan baik.

Ekonomi Negara semakin baik dan rakyat sudah merasai kemakmuran negara Malaysia dibawah kepimpinan Najib dan seluruh Ahli Kabinet beliau.

Ini semua menunjukkan rakyat tidak ada alasan untuk memilih BN semula.

Pembangkang yang masih mencari formula yang sesuai untuk mentadbir negara semakin dekat dengan jalan sesat. Dengan permasalahan di Kedah dimana pak lebai-pak lebai bergaduh untuk kerana mahu berebut harta rampasan RM60 juta. Peruntukan yang diturunkan kepada Kerajaan Negeri untuk membaiki jalan negeri tidak digunakan sebaiknya dan entah kemana duit ini dibelanjakan. 

Masalah sampah di Kedah dan di Selangor tidak diuruskan dengan baik sehingga rakyat sudah nampak dengan mata sendiri kepincangan kerajaan PR mentakbir negara.

Tidak cukup dengan itu, masalah Moral yang menimpa satu persatu pemimpin PR telah menyembabkan rakyat meluat dan jijik melihat perlakuan pemimpin PR.

Semua ini menjadikan kelebihan kepada kerajaan BN. 

Tunggu apa lagi Dato Seri Najib Tun Razak, sudah masanya kita beri kuasa memilih kepada Rakyat. Biar mereka memilih kerajaan yang lebih baik di Kedah, Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang. Jangan kita biarkan rakyat Malaysia sengsara dibawah pemerintahan PR.



Saturday, March 10, 2012

Sexuality Merdeka Dapat Sambutan


9 hb Mac- Perjuangan Pakatan Rakyat menyokong pemimpin LGBT "Lesbian,Gay,Bisexual dan Transsexual" telah membawakan hasil.

Tanpa masyarakat Malaysia sedar, sokongan pihak ini telah meningkatkan tahap sosial pelajar dan semakin berani untuk melakukan perlakuan Sex Bebas.

Antara yang menyokong LGBT adalah Ambiga.

Mingguan Malaysia mendedahkan di akhbar nya hari ini .....

Ambiga merupakan ketua yang mengepalai Bersih dan di sokong kuat oleh Anwar Ibrahim dan rakan-Rakan PR.

Politik Pembangkang yang mahu mengitiraf pihak-pihak kecil yang memerlukan sokongan politik atas nama kebebasan telah menyebabkan negara terjurumus kepada pengitirafan Sex Sonsang.

Pemimpin PAS tidak menyangkal dan meletakkan apa-apa pendirian didalam hal ini walaupun ianya terang-terang menyalahi agama islam.

PKR pula terus menyokong kerana ada diantara pemimpin mereka yang memang melakukan perkara sonsang ini dan budaya sex suka sama suka tanpa peduli siapa yang mereka bersama sememangnya kehidupan mereka.

DAP memang tidak kisah dan sememangnya tidak ada dalam kamus mereka menolak sex suka sama suka.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Friday, March 09, 2012

@chegubard terus menangis


Semalam di Seri Rampai, Chegubard dan rakan - rakan mengempur Setiawangsa dengan harapan dapat menyebarkan fitnah kepada penduduk setempat.

Dengan bantuan promosi yang sedikit oleh blogger pro UMNO, dapatlah kehadiran tidak sampai 150 orang, kalau tidak mungkin kehadiran hanya 50 orang.

Baca la selanjutnya di Sini

Budaya membawa fitnah ke kampung kampung sudah menjadi darah daging PR.

Semalam sahaja Rafizi telah menfitnah YAB Perdana Menteri BERKENAAN isu pertunangan anak beliau dan sebelum ini banyak lagi fitnah-fitnah yang diterapkan kepada masyarakat malaysia.

Sudah menjadi tangfunjawab kita menolak budaya ditnah ini sekiranya rombonhan ini datang kepada kawasan kamu.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Thursday, March 08, 2012

@chegubard mengelabah dan takut!

Dengan tajuk "Asal Bukan UMNO"

Setiap Ahli UMNO kalau membiarkan nama ini di hina dan dikutuk secara RASMI, kita layak pertahankan.

Mereka nak buat ceramah apa pun buat, kita tak pernah halang, tetapi sekiranya sudah menggunakan nama UMNO, orang UMNO layak hambat mereka kalau datang di kawasan kamu.

Saya mencabar gunakan slogan ini dan datang Seputeh. Kamu cabar ahli UMNO... adakah salah kita menyahut cabaran kamu ...

Blog yang kurang akal yang takut di ugut ... pangkalnya .. siapa yang cabar UMNO dengan tajuk ceramah kamu ?

Saya pernah juga buat posting yang sama .. atas dasar mereka menggunakan nama UMNO!  disini


Monday, March 05, 2012

Polis tak siasat kes Badrolamin?


Pada 25 hb Feb yang lepas, seorang pemimpin tinggi PKR telah ditangkap oleh jabatan Agama Negeri Pahang kerana berkhakwat dengan Isteri Orang.

Hari ini sudah 12 hari peristiwa yang mengemparkan negara itu berlaku.

Setakat hari ini, tidak ada keyataan rasmi hasil dari siasatan 2 perkara dari 2 agensi kerajaan.

1. Hasil Siasatan dari JAIP. Badrol Amin telah hadir ke mahkamah dan memberi keterangan kepada JAIP?

2. Tindakan dari pihak Polis atas laporan Badrolamin di pukul oleh 20 orang samseng.

Kedua-dua agensi kerajaan ini seharusnya bertindak lebih proaktif kerana ini melibatkan Pemimpin parti Pembangkang.

Pembangkang sering menuduh POLIS bertindak LEMBAB diatas sesuatu siasatan.

Oleh itu, pihak POLIS sepatutnya bertindak cepat dan pantas menahan 20 orang yang memukul Badrolamin.


"Di atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, saya membantu beliau mendapatkan bilik penginapan. Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.

Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka. Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik." - Pemimpin Tinggi PKR  - Badrolamin


Inilah bahan BUKTI Badrolamin dipukul oleh 20 orang!

Sunday, March 04, 2012

Keputusan KDN vs The Star


Kenyataan Rasmi.

Susulan dari desakan Pemuda UMNO Bahagian Seputeh berkenaan isu akhbar The Star menyiarkan gambar Erykah Badu bertatukan Kalimah Allah.

Sudah genap seminggu kesalahan ini dilakukan dan saya diberitahu surat tunjuk sebab sepatutnya sudah diberi kepada KDN dan menunggu apakah langkah seterusnya.

Ramai pihak tidak berpuas hati sekiranya KDN hanya memberi amaran dan meminta kepada Akhbar The Star memohon maaf.

Ini kerana kesalahan melibatkan penghinaan ke atas Agama Islam sudah dilakukan 2 kali dalam jangka masa 6 bulan dan 3 kali dalam jangka masa 1 tahun.

Harunssani dan Dr Juandah dan juga NGO lain juga tidak mahu tindakan sekadar "permohonan maaf" daripada The Star.

Di sini Pemuda Seputeh ingin meningatkan sekali lagi desakan yang kami buat tempoh hari kepada KDN agar mengantung sekurang-kurangnya akhbar The Star selama 1 tahun.

Akhbar The Star mesti di ajar bagaimana untuk menjaga kesucian agama, bukan sahaja agama Islam tetapi kene jaga semua agama lain.

Kami menunggu keputusan KDN minggu ini....

Mohd Razlan Bin Muhammad Rafii Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seputeh.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Servis Motor Percuma Pemuda Seputeh.

Antara foreman kita yang menjayakan aktiviti ini,
setiap zon memilih 5 orang pemuda untuk membantu servis motor.

Program Jom Service motor percuma Pemuda UMNO Bahagian Seputeh bertempat di Pusat Khidmat Masyarakat UMNO Bahagian Seputeh.
Penolong Setiausaha menerangkan
sesuatu semasa program berjalan

Diadakan pada  4 mac 2012 Masa dari 9am - 4pm Perasmi.

Program ini telah dirasmikan Datuk Mustapa Kamal Mohd Yusof, Ketua Bahagian UMNO Seputeh.

Program ini telah dihehadiri seramai  400 Buah motor yang datang dati sekitar kawasan Seputeh.

Program ini bertujuan untuk merapatkan orang muda bersama dengan kepimpinan BN Seputeh.

Sdr Badrul, Naib Ketua, Ramadhan Penolong Bendahari
 dan Kassim Jais .. antara yang memastikan
kejayaan program



Dalam ucapan perasmian oleh Datuk Mustapa beliau mengajak semua anak muda untuk mengelakkan gejala kurang sihat, jangan terlibat dengan lumba haram.

Beliau mencadangkan agar Satu perlumbaan di tengah-tengah bandar kuala lumpur diadakan untuk menarik minat anak muda daripada terlibat dengan sukan bermotor.

Sdr Mohd Razlan yakin Orang muda hari ini sudah  dekat dengan Barisan Nasional. Slogan BN Pilihan Orang Muda sudah menampakan impak dan ini kita dapat lihat kehadiran hari ini.
Sdr Masri sedang sibuk
melayan Pendaftaran

"YB Teresakok tidak peduli orang muda di Parlimen Seputeh. Selama beliau menjadi wakil rakyat, tidak ada satu program pun yang di buat untuk memberi kebajikan kepada orang muda, peruntukan yang diberikan kepada beliau selama menjadi wakil rakyat, Orang Muda Parlimen Seputeh tidak pernah merasa dan kita sendiri tak tahu mana pergi peruntukan yang diberikan selama ini.
Dato Mustapa Kamal, Ketua UMNO Bahagian Seputeh,
Sdr Rahim Aman Timbalan turut servis motor 

Published with Blogger-droid v2.0.4

Saturday, March 03, 2012

Kelahiran Tahfiz Al Abrar


Hari ini sungguh bertuah rasanya kerana usaha untuk menubuhkan sekolah maahat tahfiz di kawasan Seputeh telab menjadi kenyataan.

Seramai 14 pelajar pertama diambil untuk mengikuti klas tahfiz.

Terima kasih kepada semua yang berusaha dan kepada semua yang telah memberi sumbangan bagi memastikan sekolah tahfiz

Published with Blogger-droid v2.0.4
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts In 30 Days...