Wednesday, December 12, 2007

Keluar sahaja Dari MALAYSIA!

petikan dati laman Blog Nusa Melayu ..



Pendapat yang bernas dan sudah pasti orang-orang Melayu menyokong, Telah di beri betis nakan peha pulak.



Apakah yang mereka mahukan sebenarnya? Negara Malaysia telah diwujudkan dengan perjanjian bersama tiga kaum.Semua ahli HINDRAF tidak mengakui Perlembagaan yang telah dipersetujui.Mereka menyatakan tidak bermusuh dengan Melayu, tetapi dalam masa yang sama mereka memusuhi orang UMNO.

Orang UMNO adalah orang Melayu, kenapa mereka tidak menyatakan mereka memusuhi BN?Kumpulan ini tidak akan mengakui Keistimewaan orang-orang Melayu. Saya ingin menyatakan, sebelum kerajaan British dan kerajaan lain datang ke Tanah MELAYU, Tanah Melayu sudah Bertuan.Dan mereka kene sedar, mereka diangkat martabat mereka di Tanah Melayu sebagai Warganegara adalah satu pengorbanan orang-orang Melayu.Sekarang mereka mahukan lebih, mahukan keadilan, mahukan kesama rataan.

Bagaimana ini boleh berlaku, AGAMA ISLAM adalah agama RASMI, tetapi pada masa yang sama kita tidak akan menghalang agama mereka di amalkan. Adakah mereka mahukan hak yang sama? Seperti mengakui agama lain adalah agama rasmi?Mereka mahukan keistimewaan orang Melayu diberikan sama untuk orang-orang lain.

Bagaimana ini untuk dihuraikan, tidak ada Hak Bumiputera, tidak ada Majlis Raja-Raja, tidak ada Geran Merah, tidak ada MARA dan lain-lain hak untuk orang Melayu.

Jika ini yang diperjuangkan oleh kumpulan ini atau kumpulan-kumpulan lain, saya syorkan mereka baliklah kenegara nenek moyang mereka, Usah mengaku Negara Malaysia adalah negara kamu kerana Malaysia Merdeka kerana persetujuan ini.

Merdekanya MALAYSIA diatas perjanjian kamu diberikan warganegara dan Orang Melayu adalah Orang BUMIPUTERA(PERIBUMI).Golongan ini tidak akan puas tentang apa yang diberi dan tidak akan bershukur tentang apa yang perolehi, dan kumpulan inilah yang akan merosakan visi dan misi negara untuk memupuk semangat cintakan Negara.

5 comments:

Anonymous said...

Cukup sedih dengan pemikiran kolot anda....nyata anda seperti katak dibawah tempurung.

Anonymous said...

A'kum Lan,

sebagai org Islam, saya tidak rasa anda sepatutnya melahirkan rasa tidak puas hati anda secara emosional seperti itu. Berpolitik itu boleh, tapi jgn sampai gila politik (Dr Asri, Mufti Perlis). Saya percaya, apa2 perkara perlu dibuat dgn wasatiah..bersederhana...Saya cadangkan anda buat penyelidikan yang objektif tentang sejarah kemerdekaan dan tentang orang melayu di tanah melayu ini untuk mendapat gambaran besar (big picture) ke atas apa yang terjadi...bukan dgn hanya mendengar ceramah2 politik dan tanggapan anda semata-mata. Jika anda seorg Islam yang mempercayai tentang kandungan alQuran dan hadith..tentu anda faham bhw tiada disebut di dlm mana2 ayat dlm alquran dan hadith tentang semngat kemelayuan ini..semangat kemelayuan ini sebenarnya sudah tersasar jauh dr yang dituntut oleh islam. Jika terdapat sebarang masalah, sila rujuk alquran dan hadith. Semoga Allah merahmati anda.

Wassalam.

Anonymous said...

Hello Lan,

Your reasoning is outrageous. I tau lah u nak position kat UMNO so cakap macam merapu aje. Tunggu elections Bro.......

Razlan said...

Salam Saudara Aiman,

Maaf kerana lambat menjawab ...

Saya rasa saudara tidak atau kurang faham apa yang ditulis di laman blog Nusa Melayu.

Parti UMNO bertanggunjawab membela umat islam di negara ini.

Jadi saya rasa saudara mungkin bersetuju dengan tindakkan bangsa lain yang berkehendakan negara ini menjadi seperti singapura.

Sekiranya kita tersalah mengubal dasar, sukar untuk kita kembalikan.

Jadi saya cuma menyokong dari segi perlunya kita mempertahankan Hak kita sebagai Pribumi.

Sekian

Anonymous said...

Come on...
anak dah tiga...matang sikit dalam meluahkan perasaan..Semoga dpt naik pangkat..

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...