Wednesday, September 17, 2008

PARASIT dalam Perjuangan Melayu.

Oleh Razlan

Kelmarin ada sahabat menghantar SMS mengatakan Anwar telah mengankat sumpah dihadapan Agong bertempat di kediaman beliau, beliau mengangat sumpah dihadapan Gambar Agong yang berada di rumah Anwar di Segambut.

Tergelak apabila habis membaca SMS berikut, tarikh 16 Sep telah berlalu, hari ini ada pula tarikh baru yang digembar gemburkan oleh Ahli-ahli PAS yang kemaruk kuasa yang mengatakan telah dimaklumkan senarai MPs yang akan meninggalkan BN, tarikh selewat-lewatnya sebelum perhimpunan UMNO.

Hari ini rakyat Malaysia sudah kene tipu, orang terpengaruh seperti Anwar masih lagi mendapat sokongan dan kita tahu dia sanggup menipu demi untuk meraih kuasa yang mutlak.

Rakyat Malaysia mungkin tidak peduli akan peralihan kuasa ini, akan tetapi kita perlu ingat yang BN telah mendokong sistem demokrasi. Permilihan yang lepas telah memberikan kemenangan kepada BN dan sepatutnya orang seperti Anwar bertanggunjawab untuk mematuhi dan menghormati keputusan ini.

Membeli MPs bukanlah satu perjalanan yang baik dan bukan boleh dijadikan contoh yang baik kepada Rakyat. Rasuah secara terbuka ini sekiranya berlaku di Malaysia, cuba banyangkan apakah akan terjadi dengan pentakbiran Negara kita akhir nanti.

Walaupun BN masih percaya akan memerintah Malaysia sehingga 2011 tetapi khuatir apabila melihat suasana politik kita pada akhir-akhir ini.

Pergolakkan didalam BN seperti mempercepatkan proses berakhirnya pemerintahan BN di Malaysia.

Lihat sahaja di dada akhbar, setiap hari ada sahaja berita yang provokasi sesama sendiri, MCA dan MIC sudah boleh diam kerana mereka tahu yang mereka kalah pad PRU yang lepas, tetapi UMNO masih lagi bising sesama sendiri dan menyalahkan sesama sendiri tanpa mencari jalan penyelesaian yang mutlak.

Ahli-ahli akar umbi semakin hari semakin muak dengan permainan politikus orang-orang UMNO. Mereka sekarang ini telah merasakan setiap yang bermain politik mempunyai agenda diri yang berlebihan.

Kepentingan diri yang berlebihan merupakan PARASIT didalam perjuangan UMNO. Kepentingan ini boleh dicontohkan apabila :-

1. Mengenepikan Orang-orang Melayu yang bukan ahli UMNO apabila menganjurkan program, terutama program bantuan.

2. Mengenepikan Orang-orang UMNO yang bukan pro kepada mereka, sumbangan dan bantuan telah diketepikan oleh kerana mereka bukan PENYOKONG , busuknya kepentingan diri sampaikan ada yang sanggup mengenepikan ANAK-ANAK yatim dari cawangan yang tidak Meyokong.

3. Mengenepikan Orang-orang Melayu apabila mereka meminta sokongan dan bantuan kerana mereka bukan Orang UMNO ataupun bukan PENYOKONG

4. Membuat keputusan berdasarkan masa dan suasana politk yang memberi untung kepada kita bukan membuat keputusan untuk memberikan khidmat kepada orang Melayu.

Diantara sebab-sebab di atas inilah yang telah menjadi PARASIT kepada perjuangan orang-orang Melayu.

Pemimpin kene sadar dan perlu kembali kepada berkerja untuk mendapat sokongan untuk BN terus memerintah, bukan kita buat kerja hanya untuk mendapatkan sokongan diperingkat Bahagian ataupun cawangan.

Sekiranya ini berlaku, kita telah menyekat daripada UMNO ini terus berkembang dan terus menerus mendapatkan sokongan daripada generasi MUDA.

Berubahlah sebelum rakyat merubah kita, kembalilah ke jalan sebenar menjadi Pimimpin rakyat daripada kita Menjadi Pemimpin Kelompok.

No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...