Friday, January 22, 2010

Sultan Johor Mangkat.

TERKINI : 25HB JANUARI 2010, PENULIS ADUKA TARUNA TELAH MENYERAH DIRI, BELIAU MESTI DIKENAKAN TINDAKAN DAN DIHARAP SATU HUKUMAN YANG SETIMPAL DIKENAKAN AKIBAT DARIPADA PENULISAN YANG KURANG AJAR ITU.

POLIS ATAU MAHKAMAH MESTI BERANI MEMBUAT KEPUTUSAN, JANGAN NANTI MELEPASKAN BELIAU BEGITU SAHAJA SEPERTI BLOGERS RAJA PETRA.


Takziah kepada seluruh keluarga Sultan Johor. Baginda telah mangkat pada jam 7.30 malam. Pengumuman kemangkatan baginda dibuat oleh Menteri Besar Johor, Datuk Seri Abdul Ghani Othman.

Dalam masa seluruh rakyat jelata menatap kesedihan diatas kemangkatan Sultan Johor, PAS telah derhaka dan telah mengeluarkan kenyataan yang kurang ajar dan derhaka.

Laman web PAS ini telah menghina dan mengkeji keluarga Baginda Sultan dan seluruh rakyat.


http://adukataruna.blogspot.com/2010/01/dah-mampos-buat-cara-mampos-la.html


Pihak berkuasa seharusnya mencari dan mengenakan tindakan kepada Webmaster blogs ini kerana menghina kerabat diraja.

5 comments:

Unknown said...

Salam KP Seputeh,

Saranan saya, sila buat laporan polis berhubung komen tersebut. Tindakan undang-undang dapat diambil sekiranya ada laporan polis.

Kegiatan individu serta organisasi yang mengeluarkan kenyataan berunsur hasutan yang melibatkan isu agama, perlembagaan serta kedaulatan raja-raja melayu haruslah dipandang serius dan perkara ini mesti dilaporkan kepada agensi penguatkuasa undang-undang (PDRM & SKMM)

Strategi serta tindakan yang proaktif perlu diambil oleh Pemuda UMNO bagi menangani isu jenayah sosial di alam siber.

Amly said...

sepatutnya penderhaka seperti ini harus dihukum.. bagi mengperbetulkan daulat sistem kesultanan melayu.. supaya memberi kesedaran kepada masyarakat melayu khususnya utk memartabat kn sultan melayu.. bangsa cina & india pn hormat sultan ini kan pula bangsa kita sendiri.. saya ade mencari beliau di dalam facebook.. friends list dia ade 38 org.. tangkap jer semua.. masukkan dalam ISA.. biar jadi contoh kepada melayu2 yg lain.. jadikkan pengajaran..

Anonymous said...

salam KP seputeh..
kalau diikutkan hati yg marah ni,nk je sy pijak2 muka si sial ni sampai hancur.diharap pihak berkuasa tidak melepaskan si sial ni.kalau dulu kumpulan Al-maunah didakwa atas kesalahan mengancam keselamatan Yang Dipertuan Agong sehingga memyebabkan ketuanya Mohd Amin ke tali gantung..sy berpendapat hukuman yg sama juga harus diberikan kepada si sial ni..

mungkin kita jahil ilmu agama,tp jgn kita berlagak pandai atas kebodohan diri sendiri..untuk pengetahuan si sial ni ketika Rasulullah wafat,berapa hari baru dikebumikn??selepas 4hari..kenapa??kerana apabila selepas kewafatan Baginda harus dilantik salah seorang dari 4khalifah utk menggantikan Rasulullah sebagai ketua Agama..

seperti sedia maklum Sultan adalah ketua Agama bagi sesebuah negeri.jd apabila Sultan mangkat haruslah dilantik pemangku atau melantik sultan yg baru...

Razlan said...

Kesedihan ini seharusnya tidak di cemari dengan insiden PENDERHAKA SEPERTI INI.

Kalau dulu, hukuman bunuh sudah tentu diambil .. sekarang melarang beliau dan keturunan beliau memijak kaki ke Tanah Johor dan hukuman penjara Maksimum diharapkan dapt dibuat.

Anonymous said...

bagaimana pula dengan segala kes penganiyaan yang telah dilakukan oleh 'Temenggong' johor?

bagaimana kes kehilangan pulau batu puteh kepada singapura?

walaupun begitu saya juga tidak setuju kutukan dilakukan terhadap orang yang telah mati tak kiralah raja atau pun rakyat miskin jelata.

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...