Sunday, April 17, 2011

Yes , BN menang di Sarawak.

Pertama sekali pujian dan tahniah kepada semua Pengundi di Sarawak yang telah membuat keputusan bijak dengan mengekalkan kerajaan Negeri.

Kepada rakyat Sarawak yang begitu mesra dan bekerjasama dengan semua jentera BN, kamu telahj membuktikan budaya samsend yang mahu dibawa oleh pembangkang tidak akan diterima oleh mejoroti rakyat Sarawak.

Begitu banyak fitnah yang telah dilakukan dan kerosakan moral telah menimpa Sarawak semasa 10 hari berkempen. Fitnah dari pihak PKR, janji manis dari Pembangkang dan paling dashat sekali, isu kaum yang dimainkan oleh DAP.

Penceramah DAP rata-rata mendesak rakyat Sarawak kaum Cina agar mengundi mereka untuk memberikan jawatan Ketua Menteri kepada Cina. Pada masa yang sama , PKR telah menjanjikan Baru Bian sebagai Ketua Menteri sekiranya menang.

Cerita diatas merupakan hanya ringkasan kerosakan pemikiran dan budaya yang dibawa oleh pihak Pembangkang ke Sarawak semasa 10 hari, dan saya percaya budaya ini sedikit sebanyak telah mencalarkan isi hati rakyat Sarawak kerana sebelum ini, mereka tidak mengamalkan sifat untuk menunjuk kepada rakan-rakan mereka parti mana yang mereka sokong.

Saya juga tidak lari dengan di fitnah oleh Pembangkang.



Blog Tranganu.kite telah postkan twitter saya kerana menkritik lim kit siang kerana melaporkan jumlah kehadiran penyokong DAP yang hadir pada malam terakhir pembuangan undi.

Jumlah yang jauh lebih tringgi yang dilaporkan oleh Kit Siang. Inilah budaya mereka, mneggunakan apa sahaja media untuk mempengaruhi pengundi dan rakyat tanpa ada batas naluri seorang Manusia.\

Azmin Ali, semenjak dari jam 1pm masa hari pengundian telah melaporkan PR menang di banyak kawasan, dan kemungkinan akan mewujudkan Tsunami di Sarawak. Buat begitu dengan sengaja mahukan mewujudkan panik rakyat Sarawak.

Apa pun , Tahniah sekali lagi kerana Rakyat Sarawak berjaya menolak budaya ini walaupun Orang Cina tetap dengan budaya merka yang mahukan negara ini diperintah oleh kaum Mereka, rakyat Sarawak harus mencari formula bagaimana untuk membawa negeri ini lebih jauh kehadapan.


1 comment:

Anonymous said...

Mungkin George Chan adalah pembelut kpd BN. Beliau suka penduduk Cina ditakluk oleh KM bangsa Cina jika direnung KM Pehin Seri sudah terlalu usang menerajui Sarawak dengan mengahwini isteri terlalu muda seakan umur cucu perempuannya. Mungkin George Chan mahu sabotage BN. Beliau mahu memberi jalan kepada DAP yang menguntungkan bangsa Cina sendiri.
Mesti direnungkan oleh semua orang bumiputra Sarawak.

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...