Sunday, October 14, 2012

Teresa Kok Anti Islam?


Membaca kisah Awang Selamat hari ini yang mengimbau peristiwa betapa negara merasa malu terhadap perbuatan seorang MP yang bersifat perkauman dan anti islam.

Peristiwa yang menimpa wanita Melayu ketika di suruh ketuk ketampi semasa dalan lokap membawa kepada terbukanya sifat sebenar MP Dap yang bersifat anti islam.

Seorang MP yang sanggup membawa CD lucah di parlimen dan mahu perkara ini disiasat dengan NIAT membela warga cina tapi bila diketahui bukan warga cina, beliau boleh senyap dan diam tanpa ada rasa bersalah. Memang benar sehingga hari ini, Teresa kok tidak pernah memohon maaf.

Beliau juga pernah membangkitkan isu azan di sekitar selangor, dengan sengaja membangkitkan isu ini untuk pengetahuan umum agar tindakan untuk memperlahankan azan diambil.

Teresa kok juga pernah membawa isu papan tanda yang mahu semua bahasa di dicetak dipapan tanda kepada dbkl, malah beliau sendiri sudah melaksanakan perkara.

Teresa kok juga pernah cuba memasuki ruangan masjid negara dengan tidak menutup kepala malah memarahi orang islam yang tidak membenarkan baliau memasuki ruangan sembahyang masjid negara.

Ini lah contoh-contoh yang menunjukkan Teresa Kok seorang yang anti islam, sifat semula jadi beliau yang tertarik dengan isu-isu yang berkaitan dengan islam. 

Sekiranya Beliau mempunyai sifat kemanusian dan tidak ada masalah dengan Orang Islam, sebagai manusia moden, sekurang-kurangnya beliau boleh memohon maaf kepada orang islam.

Agenda Teresa Kok hanyalah mahu melihat islam di Malaysia dilemahkan. tidak ada lain malah ramai pemimpin DAP bersfat sama seperti beliau. Ingat-ingatlah!

Bisik-Bisik: Teresa dan maaf

AWANG ingin mengimbas peristiwa Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok yang pernah membuat kenyataan di Dewan Rakyat berkaitan isu klip video seorang wanita melakukan ketuk ketampi dalam keadaan bogel pada tahun 2005.

Beliau mendakwa wanita berkenaan seorang warga China. Insiden tersebut menggemparkan negara. Polis dihina dan kerajaan dipersalahkan. Malah Kabinet ketika itu mengutuskan seorang menteri ke China bagi memohon maaf, dalam satu tindakan yang turut mengundang kritikan.

Adalah tidak pasti sama ada tindakan Teresa Kok ketika itu didorong oleh semangat perkauman yang tebal tetapi itulah sentimen yang dimainkan oleh DAP.

Bagaimanapun dakwaan beliau kemudiannya didapati tidak benar. Wanita berkenaan sebenarnya rakyat tempatan - Melayu dan beragama Islam.

Selepas kisah sebenar diketahui ekoran siasatan yang dijalankan, Teresa Kok berdiam. Bukan itu sahaja beliau tidak memohon maaf atas apa yang telah dilakukannya. Tidak silap Awang, sampai hari ini, pemimpin DAP itu tiada usaha untuk bersikap budiman dan mengambil tanggungjawab mengakui kesilapannya. Sedangkan, ia adalah soal asas dalam prinsip demokrasi.
...
Sila dapatkan naskhah Mingguan Malaysia hari ini.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20121014/re_06/Bisik-Bisik-Teresa-dan-maaf#ixzz29F6PTYNK
© Utusan Melayu (M) Bhd "

No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...