Wednesday, May 07, 2008

Komen di Wilayah Kini ...

Artikel : Bahagian-bahagian Panas!

Saya suka melihat, perkara ini sebagai kekurangan yang perlu perbaiki.Kerja DNZ selama ini mesti kita hargai, dizaman DNZ juga Pemuda WP mempunyai identiti dan juga logo, bak kata anonumous diatas, laungan pemuda WP merupakan gerbang kepada negara adalah tepat dan ianya merupakan satu cabaran bagi kita untuk meneruskan kepimpinan di WP.

Selepas bulan October, DNZ boleh dianggap telah meningalkan Pemuda WP, dan kita sebagai generasi pelapis mesti meneruskan dan memperbaiki apa yang telah ditinggalkan oleh beliau.

Saya suka melihat kepada perkara yang lebih mikro, dimana membentuk generasi muda didalam kawasan sendiri, tanggunjawab setiap ketua pemuda bahagian kepada peringkat bahagian.Orang selalu marah sekiranya kita mengusik bahagian lain dan ini akan menimbulkan perkara yang tidak elok.

Didalam Blog saya, "Mencari Pemimpin Bahagian Bermula" merupakan pandangan saya bagaimana kita merealitikan pencarian Ketua Pemuda yang berkualiti dan akan menentukan generasi akan datang.Perkara ini adalah sebagai asas selain kita di omok-omok kan dengan wang ringgit apabila sampai hari penamaan calon dan mesyuarat bahagian.Adakah Pemuda di akar UMBI betul-betul mempunyai kekuatan dan ketahanan yang kuat untuk merealisasikannya, ini terpulang kepada Ahli Pemuda Bahagian itu sendiri.

Permilihan ketua Pemuda Negeri merupakan kuasa exclusive Ketua Pemuda Malaysia, sudah masanya kita mengkaji perkara ini, mungkin permilihan ketua Pemuda Negeri akan datang dipilih sendiri dikalangan Ketua-Ketua Pemuda Bahagian mengikut undian.

Apapun, mereka yang berjasa perlu kita kenang, dan sudah masanya kita melihat kepada program yang realiti yang menumpukan kepada minat Generasi Muda masakini, bukan lagi program yang besar-besaran tapi isinya kosong.


"Kursus Pengucapan Awan yang dihadiri oleh Pemuda Bahagian. Di Genting Highlands."

No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...