Wednesday, August 13, 2008

Tahniah Pelajar UITM .....

Oleh Mohd Razlan

Orang Melayu hari ini mula sedar dan insaf seiapakah yang sebenarnya yang merobek dan merompak Hak Orang Melayu dan Islam.

Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor telah cuba untuk menjual dan mengadai sekali lagi hak dan kesitimewaan orang Melayu.

Tidak cukup dengan mengadai Hak dan Agama didalam Negari Selangor, beliau cuba untuk menjual dan mengusik hak Melayu walaupun ianya bidang kuasa orang lain.

Orang Melayu jangan terkejut 2 tahun akan datang akan ada Gereja atau rumah ibadah agama lain sebesar Masjid Shah Alam. Jangan terkejut hak tanah di Selangor akan diberikan samarata untuk bangsa lain.

Ini adalah pejuangan PKR dan mereka tidak akan rasa bersalah sekiranya menjual dan hak orang MELAYU.

Uitm adalah satu-satunya hak untuk orang Melayu berlajar, dan sehingga sekarang, Kerajaan BN tidak pernah mengabaikan bangsa lain untuk melanjutkan pelajaran di dalam negara.

Banyak Universiti Awan dan IPTS telah dibuka kepada semua bangsa, dan saya tidak mengerti apakah kebaikkan atau releven tindakan MB Selangor ini untuk membuka UITM kepada bangsa lain. Beliau seperti ingin membuka apa sahaja yang Hak bumiputera kepada bangsa lain.

Di Selangor, MB ini merupakan papet kepada DAP, jadi tidak heranlah kenapa orang Melayu seperti beliau sanggup menjual bangsa semata-mata untuk memenuhi nafsu KUASA beliau.

Alhamdullilah, pada hari ini kita lihat perubahan untuk membela nasib orang Melayu semakin tebal. Hari ini juga pelajar telah keluar untuk membantah, peristiwa pelajar berarak ini sudah lama tidak berlaku. Tidak heran ianya berlaku sekarang dan sepatutnya diteruskan agar Orang-orang Besar UMNO, PAS dan PKR(MELAYU) paham akan perjuangan MELAYU.

Sekiranya kita unkit beristiwa membuka MRSM kepada bangsa lain pada 2004, ianya dilakukan oleh Menteri UMNO. Dan sekiranya orang Melayu sedar dan insaf, dan kita turun ramai-ramai tidak kira ideologi politik pada waktu itu, mungkin MRSM tidak akan dibuka kepada bangsa lain, dan tidaklah anak-anak Melayu yang bijak pandai tidak mendapat tempat.

Orang Melayu pada hari ini mesti fokus kepada menjaga dan memelihara kepentingan kita. Semenjak Merdeka orang melayu dipermainkan oleh bangsa lain. Sehingga hari ini, Melayu masih lagi berada di tahap 3rd class citizen walaupun kita memerintah negara.

Kesalahan Pemimpin kita yang lepas mesti kita tebus pada hari ini. Mungkin Pemimpin kita terlupa apakah yang sepatutnya diperjuangkan. Mungkin mereka terlalu mewah berbelanja sehingga tidak hirau anak-anak kampung yang masih tidak berpelajaran dan miskin.

Pemimpin sekarang mesti mencari formula bagaimana untuk membela orang-orang Melayu. Hari ini sekiranya kita masih leka dan alpa, mementingkan kemewahan, tidak amanah didalam mentakbir, terlupa asal usul, tidak mustahil negara ini akan tergadai kepada bangsa lain.

Sekian ...

1 comment:

Anonymous said...

org melayu x sedor2 lagi ker! masih lg nk bepegang pd prinsip diri yg konon2nye bguz tu! terima la padahnye kerna ikutkn nafsu bute tuli!abih sumer nk di kacau. jwbla pd diri korang sendiri dgn ape akibatnyer bila salah pilih pemimpin!

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...