Monday, July 06, 2009

BABI yang tidak tahu beruntung.

Semalam, (5 Julai 2009) Awang selamat menulis berkenaan dengan Pengerusi DAP johor yang menuduh Melayu mengamalkan sistem Arpatied.

Dr. Boo Cheng Hau seorang CINA yang seharusnya kerajaan melucutkan kerakyatan beliau. Orang ini sepatutnya tidak diberi kerakyatan dan beliau merupakan seorang yang kurang ajar dan sepatutnya di keji oleh sekuruh umat melayu di Malaysia.

Manusia berbangsa BABI ini sememangnya tidak tahu sejarah dah langsung tidak menghormati orang Melayu apabila mengelar kita menjalankan sistem yang dikeji oleh Masyarakat Dunia suatu ketika dahulu.

Bangsa BABI yang menginap di Malaysia dapat berniaga dan dibolehkan menaiki bas bersama-sama dengan bangsa Melayu dan India. Sekiranya kita mengamalkan sistem arpartied. Bangsa BABI tidak langsung boleh bergaul dengan kita, adakah Bapak BABI ini tahu akan maksud sistem Arpatied.

Ternyata Bangsa Babi ini langsung tidak berterima kasih dengan kita, BABI-babi ini diberi kerakyatan dan diberi peluang berniaga dan mencari harta benda di Tanah Melayu, tapi babi-babi ini banyak membawa penyakit dan kemudaratan kepada bangsa lain.

Kerajaan seharusnya mengambil tindakan kepada BABI ini dan juga Akhbar yang menyiarkan artikel ini.

Kedengaran akhbar BABI-BABI sering kali juga memainkan isu yang mengutuk Melayu dan menindakan keistimewaan orang Melayu, apakah tindakan yang telah dibuat oleh MELAYU yang pegang kuasa?

Jangan sampai penyakit BABI ini membawa bangsa lain yang duduk di Malaysia jadi tak selesa. Kita nak hidup aman tanpa memainkan isu perkauman. Sekarang kita lihat pihak kerajaan sering mengambil langkah lambat dan selalu buat tak tahu dengan mereka-mereka yang memainkan isu perkauman.

1 comment:

Anonymous said...

Apa kata suara pemuda anjurkan bantahan secara besar2an supaya mereka ini tahu asal usul.

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...