Tuesday, August 05, 2008

Majlis Peguam Kurang Ajar lagi ....

*** Mereka telah BERJAYA menjalankan juga Forum ini, Menteri dan hulubalang Melayu hanya boleh MENYALAK .. macam MENYALAK Bukit .. mereka sudah menjalankan forum ini .. Walaupun sekejap .. tapi mereka berjaya .. Heran bin Ajaib .. apa nak jadi dengan MENTERI dan ORANG MELAYU sekarang .. sudah DIBERI JAWATAN .. TIDAK TAHU Menggunakannya ... Apa masalah kita .. NEGARA kita PUNYA .. orang asing mempermainkan kita ... MANA PEMUDA UMNO .. MANA MT UMNO .. hanya MENYALAK di DADA AKHBAR .. lepas tu .. senyum sendiri .. MALU .. MALU .. ISLAM dah DIPIJAK pun DOK SELESA LAGI .. *****

Oleh Mohd Razlan

Majlis Peguam yang sebelum ini mengadakan forum membincangkan "Kontrak Sosial" yang mana panel-panelnya terdiri dari Orang-orang Kafir dan Melayu yang lupa daratan akan menganjurkan satu lagi forum.

Kali ini Majlis Peguam Yang Kebal akan membincangkan Hak Beragama, forum bertemakan Perkara 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan, pada Sabtu ini. Menteri, Syed Hamid beranggapan Majlis Peguam bermain dengan api, yang mana Majlis ini tidak memperdulikan hak orang Islam.

Perkara aneh tapi benar berlaku di sekeliling kita. Majlis Peguam diberikan hak untuk membincangkan perkara-perkara yang mengusik hati dan perasaan orang Melayu.

Kerajaan kita umpama dipermainkan satu persatu dan menunjukkan Kerajaan sekarang sudah hilang taring dan tidak tahu untuk mengambil tindakkan.

Setakat hari ini KERAJAAN MELAYU sekarang hanya memberikan amaran ! Terdahulu Perdana Menteri juga memberikan amaran kepada Majlis Peguam dan sekarang ini mereka buat lagi, dan KERAJAAN MELAYU sekarang hanya memberi amaran sahaja.

Amaran-amaran... dimana tindakkan ? Menteri Dalam Negeri pun yang dahulu bapa beliau merupakan pahlawan orang Melayu pun hanya boleh memberikan amaran, yang mana sepatutnya beliau sudah mengambil tindakkan terhadap mereka yang menganjurkan forum ini!

Apa masalah kita sekarang? Pemimpin kita sudah tidak tahu untuk menjalankan tanggunjawab sebagai kerajaan. Kerajaan kita sekarang rata-rata mengambil jalan selamat dan tidak tahu untuk mengambil hati orang Melayu.

Pelik tapi benar, ini lah yang terjadi sekarang, Menteri-menteri Melayu yang sepatutnya menjadi HULUBALANG dan PANGLIMA Melayu menjaga kepentingan ISLAM Dan HAK sudah syok sendiri apabila duduk di PERSADA NEGARA.

Sekirangnya MAJLIS PEGUAM berjaya menjalankan Forum ini pada SABTU.... Saya menyeru ORang Melayu sekrang mengambil tindakan kepada Peminpin-pemimpin UMNO yang syok sendiri ini. Sudah masanya kita mencari Pemimpin UMNO yang tahu dan BErtanggungjawab terhadap HAK ISLAM dan ORANG Melayu !...

Pikirkan bersama ..

1 comment:

Anonymous said...

saya yakin ramai diantara kita yang kurang senang dengan forum yang telah dianjurkan oleh majlis peguam.dan seperti yang dinyatakan terdapat penyertaan panel dari bangsa melayu sendiri, diharapkan panel yang terlibat dalam forum akan mempertahankan kontrak sosial yang telah pun termaktub dalam perlembagaan, bukan nya mempertikaikan nya..
saya rasa menteri2 semua tengah sibuk nak jaga bahagian masing2 agaknya sampai terlepas pandang akan perkara ini.habislah kita !!!

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...