Friday, January 29, 2010

Mahasiswa harus Matang !

Minggu lepas menyaksikan pemilihan Kampus telah berlangsung di IPTA-IPTA di seluruh negara, Pihak Kampus telah memilih untuk melaksanakan permilihan secara Elektronik.

Undian secara Elektronik telah dibantah oleh Pro-Mahasiswa, pemikiran Negatif dan Tidak Percaya telah menyelubungi Pelajar Kampus yang sepatutnya menerima kemajuan dan berpikiran terbuka dan matang.

Oleh itu, beberapa siri bantahan telah dilakukan dan perarakan di Kampus telah diadakan akibat dari kekalahan Pro-Mahasiswa di Universiti Malaya.

Sekiranya model pemikiran yang ada di Mahasiswa ini benar dan nyata, pihak pembangkang telah berjaya mendoktrin pemikiran pelajar ini untuk berfikir secara Negatif sepanjang hidup mereka.

Pemikiran Negatif pelajar-pelajar ini akan mengakibatkan Negara Malaysia dibanjiri oleh mereka yang menolak kemajuan dan akan wujudnya Mahasiswa yang tidak Percaya kepada sistem yang diperkenalkan dan ini akan membantutkan kemajuan yang sepatutnya dipancu oleh mereka pada masa akan datang.

Mahasiswa seharusnya lebih cerdik daripada membuat keputusan untuk menolak sistem e-undi. Cara dan pendekatan untuk monitor dan mengawal selia cara undian ini seharusnya diperdebatkan dan ditambah baikkan daripada kita menolak terus sistem ini.

Mereka seharusnya mempunyai daya juang yang tinggi didalam memikirkan cara berlawan dengan menggunakan ILMIAH, bukannya berlawan dengan mengunakan emosi dan berdemontrasi.

No comments:

Subsidi : Malaysia Vs Indonesia

  Siapa yang pernah ke Indonesia, mesti pernah melihat Gambar Gas ini.  Ini adalah Gas Subsidi untuk rakyat Indonesia, seberat 3 Kg untuk ...