Posts

Showing posts from 2013

Selamat tahun baru 2014

Image

PM sampai merayu ! Tak malu ke ?

Image
Negara Malaysia mempunyai rakyat yang pelbagai kaum, dan tidak dinafikan kaum Melayu adalah kaum yang paling miskin di Malaysia.

Walaupun banyak bantuan dan dasar yang ditekankan oleh Kerajaan Barisan Nasional kepada bangsa Melayu, namun ianya tidak banyak mengubah bangsa Melayu dari sudut kejayaan ekonomi.

Melayu masih lagi kebelakang dari sudut pemilikan hartanah, melayu masih lagi bergelumbang dengan mencari formula merebut kek ekonomi dalam Malaysia.

Banyak pihak yang perlu disedarkan untuk kita bersama mencapai kejayaan apabila sesuatu dasar kerajaan itu sudah ditetapkan, banyak juga GLC yang retorik dalam menjayakan dasar kerajaan bagi membantu penumbuhan ekonomi orang Melayu.

Terbaru, YAB Perdana Menteri merayu agar GLC dapat membantu syarikat akhbar Melayu!

Pandangan ikhlas saya, tugasan sekecil ini pun gagal di laksanakan oleh GLC, bagaimana pula agenda yang lebih besar untuk membantu pengagihan kek ekonomi untuk orang Melayu?

Sudah masanya Pengerusi-pengerusi GLC dipanggil …

Anak Muda akan terus dibela penggal 2013-2016

Image
Ucapan Terima Kasih 
Assalamualaikum
Pertamanya, saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang telah menyokong saya  dan senantiasa memberi dorongan kepada Jawatan Kuasa Pemuda Bahagian. Pada tahun ini, Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Seputeh mencipta sejarah apabila semua jawatan di peringkat Pemuda Bahagian di isi kembali tanpa dipertandingkan.
Berkat daripada usaha dan kerja keras seluruh Jawatan Kuasa yang di ketuai oleh Saudara Badrul Ezan selaku Naib Ketua Pemuda, hasilnya dapat di lihat oleh semua peringkat. Tanpa semangat yang IKHLAS bekerja untuk parti, ianya mustahil dapat di terjemahkan dengan keputusan permilihan kali ini.
Kami berterima kasih kepada Kepimpinan Bahagian yang diketuai oleh Ybhg Datuk Mustapa Kamal selaku Ketua UMNO Bahagian dibantu oleh Datuk A Rahim Aman dan Datuk Mariam Minhat dan Jawatankuasa Bahagian yang tidak pernah jemu dan senantiasa memberikan kepercayaan kepada kami untuk melaksanakan program sehingga segala tanggunjawab dapat disempurnaka…

Jangan hanya Ghairah pikir jawatan!

Image
Dalam kesibukan Parti Terbesar Negara iaitu UMNO di musim permilihan ini, jangan kita terlupa akan perjuangan isu/Usul yang harus kita bawa kepada mesyuarat Agung yang akan datang agar intipati perjuangan untuk memartabatkan bangsa dan Agama dapat terus harum dalam perjuangan UMNO. Jangan biarkan keghairahan kita mengejar jawatan sehingga terlupa asas perjuangan.Pergerakkan Pemuda UMNO Bahagian Seputeh sudah habis  mesyuarat Pemuda cawangan-cawangan pada 7hb September,1 minggu awal dari tarikh yang ditetapkan, ini adalah kerana kami mempunyai program yang besar untuk dilancarkan pada 14hb September iaitu perlancaran Yayasan Ehsan Seputeh. Menyedari keputusan pada Pilihanraya ke 13, Seputeh telah mengalami satu Thusanami Cina yang membawa kepada menolakan secara total orang cina kepada parti BN. Kita buatlah apa program sekalipun, seolah-olah mereka melayan BN seumpama tidak berbudi dan bersalah besar kepada bangsa mereka.Di peringkat Pemuda Cawangan, kami sudah membawa usul agar Bahas…

Kami nak dengar Hukuman!

Image
Dalam 5 tahun kebelakangan ini, banyak kes penghinaan Islam telah berlaku.

Apa gunanya kemajuan penyampaian maklumat sekiranya kesucian islam di jadikan bahan guarauan.

Akta SKMM yang membenarkan apa sahaja bentuk maklumat disebarkan tanpa sekatan telah membawa kepada kelonggaran undang2 di Malaysia.

Peguam Negara pula tidak mahir dalam memberi nasihat kepada pihak2 yang terlibat. Sering kali beliau kalah dalam hujah beliau sendiri. Kalah dalam menyekat pemikiran liberal dalam Negara!

Orang Islam di Malaysia mempunyai budaya ketimuran, yang sering menjaga hati dan peradaban.

Oleh itu, tindakan membabi buta seperti membakar dan membunuh serta keluar di jalanan bagi mempertahankan agama islam tidak akan terjadi.

Hakikat inilah yang sering menyebabkan Islam di Malaysia sering kali di Persendakan.

Beringatlah pihak Berkuasa. Orang Islam di Malaysia bukan penakut untuk ambil tindakan sendiri, bukan kecut untuk laksanakan undang2 rakyat, cuma kehidupan kami memang di buai dengan adap kesopanan ket…

Semoga Syawal memberi kekuatan pada UMNO

Image
10 tahun lalu, UMNO masih kuat dan diterima kebanyakkan rakyat. 
Orang umno kene faham peranan Anwar ibrahim yang mempunyai kemahiran dalam melihat kekurangan dalam sistem pemerintahan UMNO. 
Beliau punyai ramai pemikir baik kafir ataupun golongan oputunis yang senantiasa mahukan kuasa dan golongan ini menolak BN kerana mahu ideologi mereka diterima oleh rakyat malaysia.
Oleh itu, perkataan "reform" atau "tranformasi" seharusnya tidak wujud kalau kita terus kuat melawan ideologi dan kuasa pengaruh anwar ibrahim.
Perkataan "reform" atau "tranformasi" itu sendiri sudah mengakui UMNO punyai masalah. 
Seharusnya dari dulu lagi kita fokus untuk melawan pengaruh anwar ibrahim. 
Hari ini kita gagal kerana terikut tarian anwar ibrahim ...
UMNO itu akan kuat apabila orang UMNO sendiri akui kita KUAT.. Bukan seperti hari ini, kuasa tertinggi parti sendiri mahukan transformasi!
Dalam bulan mulia ini, marilah kita berdoa agar Allah swt memberikan petunjuk kepada se…

Persatuan Cina! Diam dan ikut sahaja! @najibrazak @MuhyiddinYassin

Image
Apabila kerajaan nak melaksanakan sesuatu terhadap sekolah cina, pastinya mereka akan membantah.
Hari ini persatuan-persatuan sekolah cina membantah Penambahan waktu BM yang ditetapkan oleh KPM kepada 270minit. Sebelum ini hanya 80min. 
Sudah-sudahlah, pernambahan waktu ini sudah pastinya untuk memperkasa Bahasa Kebangsaan tanpa menjejaskan bahasa cina.
Jelas menunjukkan murid sekolah cina gagal untuk menguasai bahasa kebangsaan dengan baik sebelum ini.
Ada diantara murid-murid sekolah cina pula, lepas je sekolah rendah, terus masuk sekolah swasta, ada diantara mereka tak faham bahasa kebangsaan pun.
Oleh itu, saya nasihatkan kepada persatuan-persatuan ini supaya terima sahaja keputusan kementerian demi untuk memperkasakan bahasa kebangsaan.
Tambahan, saya syorkan kepada pihak kerajaan agar melaksanakan kaedah temuduga kepada setiap rakyat malaysia yang mahu mendapatkan mykad baru.(pada usia 12 tahun). Ini untuk memastikan semua rakyat malaysia boleh berturur dalam bahasa kebangsaan.

Tugas Berat Pengerusi UDA Yang Baru.

Image
Pergerakkan Pemuda UMNO Bahagian Seputeh ingin mengucapkan tahniah kepada Pengerusi UDA yang baru.
Datuk Johari Abdul Ghani merupakan seorang ahli perniagaan yang bermula dari bawah. Ramai kenal YB Datuk Ghani dengan sigat tegas beliau didalam mempertahankan hak bumiputera di Kuala Lumpur.
Kami cuma nak ingatkan kepada YB pengerusi yang baru berkenaan usul yang kami bentangkan di Pergerakkan Pemuda UMNO Bahagian Seputeh dan diterima sebulat suara.
Diharap perlantikan ini akan memberikan suntikan semangat yang baru kepada perniagaan bumiputera didalam penghakupayaan pemilikan harta di dalam Bandar.


USUL PERSIDANGAN PERWAKILANPERGERAKAN PEMUDA UMNOBAHAGIAN SEPUTEH 2012USUL EKONOMIDasarEkonomiBaru (DEB) telahmengubahkedudukanorangMelayudenganamatketarasekalisekitartahun 70-an sehingga 90-an. Tidakdinafikanbahawadaripadasegipemilikankekayaan, khasnyadalamsektorkorporat, masyarakatBumiputeramampumencapaipeningkatan yang agakmembanggakan, iaitudaripadatahap 2 peratuspadatahun 1970 kepada 20 per…

2 Cina akan didakwa!

Image
18 Jul: Subuh ini umat islam di Malaysia ada senyum sedikit, Penghina Agama Islam, 2 Cina tu akan didakwa di Mahkamah. 
Kita bukan harap kata2 maaf, kita mahu hukuman dijatuhkan, dalam kotak pemikiran umat islam, 2 cina ni dah menghina islam dengan berniat! Bukan tidak sengaja! 
Beliau sudah melakukan kesalahan dan untuk menjadi pengajaran kepada orang lain tidak kira  siapa pun, hukuman maximum mesti dikenakan.
Umat islam senantiasa menjadi bahan ejekan dan penghinaan didalan ruang internet, jesteru itu hukuman berat mesti dikenakan, biar rakyat gerun dengan undang2 yang kerajaan sendiri wartakan, bukan hanya sekadar tulisan di dalam buku perundangan!
Kita tunggu apa kesudahan kes ini! 

Hari Ke 2. Sama-sama saksikan apa kesudahan.

Image
Semalam 2 budak cina sudah dipanggil oleh SKMM, tujuan untuk soal siasat oleh SKMM dan menyiapkan kertas siasatan bagi dihantar kepada Peguam Negara dan Peguam Negara akan buat keputusan medakwa atau tidak.
Maksudnya, banyak step kan .. 
1. Soal siasat.  2. Siapakan kertas siasatan. 3. Hantar pada AG 4. AG check. 5. Dakwa atau tidak. 6. Masuk mahkamah. 7. Salah atau tidak.
Kita lihat dalam tindakan 7 langkah ini, siapa orang kerajaan yang bacul untuk ambil tindakan pada orang cina.
Hukum pandangan orang waras, ramai sudah meletakkan 2 cina ni salah dan mesti di hukum.
Kita lihat orang pandai2 dalam kerajaan ni boleh pikir guna undang2 untuk lindungi Islam atau mereka tidak cukup bijak untuk menggunakan undang2.
Kita serahkan pada kebijaksanaan orang2 kerajaan untuk menjaga kepentingan semua kaum. 
Jangan lupa semalam dah ada yang kene angkut dan dibogelkan. 
Kalau Orang Kerajaan ini bijak, mereka seharusnya dapat mengelak perkara ini berlaku dengan memberi pengajaran pada orang cina agar horm…

Kerajaan Bacul kepada Bangsa Cina @zahid_hamidi @najibrazak

Image
Istimewanya orang Cina! Kerajaan Malaysia bacul pada orang Cina! 
Orang cina tidak menghormati kerajaan Malaysia kerana tahu segala tindakan mereka lakukan akan dilindungi oleh Kerajaan Malaysia.
Mereka bebas untuk menghina DYMM Agung, menghina Islam malah mereka boleh bermaharajalela dengan segala kegiatan haram mereka.
Kerajaan Malaysia sememangnya berat sebelah dan senantiasa mengAgungkan orang cina.
Lihatlah sekeliling dalam malaysia ni, semua hak orang cina,mereka boleh buat apa sahaja, sebab kerajaan malaysia bacul dan tidak bertaring.  
Mereka boleh buka kedai judi walau haram, mereka boleh buka bengkel mana-mana mereka suka walau haram, mereka boleh tutup jalan untuk berniaga kedai makan walau haram.
Semua ni sebab kerajaan malaysia bacul untuk ambil tindakan kepada mereka! Inilah istimewanya Bangsa Cina!
Hari ini, bila Cina hina DYMM Agung, kerajaan malaysia lah yang sembunyi identiti cina derhaka ni, sebab mereka bacul dan lindungi cina, apa alasan? Yang kita tahu, maruah orang Cina…

1Malaysia, Pencapaian diutamakan, Pengundi Didahulukan!

Image
Seorang YB berkongsi cerita dengan saya berkenaan dengan satu kawasan yang ADUN nya dari kalangan kaum cina.
Calon YB ini kalah pada tahun 2008, namun terus buat kerja dengan harapan segala bantuan yang beliau laksanakan adalah untuk pembanggunan rakyat setempat. Bertanding lagi pada 2013 bersama DAP namun kalah teruk.


Mr Yap: YB .. Ada 3 rumah terbakar semalam, yb ada free, boleh kita pergi melawat, berapa kita boleh sumbang pada keluarga mangsa..

(YB BN adalah wakil menang di parlimen dan Mr Yap adalah calon kalah di DuN)

YB : yap ah. Lainkalilah . Tak perlu lawat..

Mr Yap: betul ke YB.. (Dengan nada terkejut, kerana semenjak tahun 2004 BN tak pernah tak bantu mangsa2)

YB : Yap ah .. You jaga dorang semenjak 2008, waktu tu you kalah.. You usaha lagi sebab mau menang pru13, tapi yap, you kalah juga...

Dap letak calon yang duduk singapore, datang jadi calon, ucap pun tak tahu, apa yang dorang kempen, pasang video lim kit siang tiap2 malam... Rakyat situ pun tak pernah kenal DAP punya calon..

Rang Undang-undang Agama Islam di Tarik Balik !

Dibawah ini merupakan rang undang-undang wilayah persekutuan 2013 yang ditarik balik kerana desakan orang-orang kafir
Kalah sebelum berjuang... fasa 107(b)

D.R. 1/2013 RANG UNDANG-UNDANG PENTADBIRAN AGAMA ISLAM (WILAYAH-WILAYAH PERSEKUTUAN) 2013 SUSUNAN FASAL BAHAGIAN I PERMULAAN Fasal 1. Tajuk ringkas, pemakaian dan permulaan kuat kuasa 2. Tafsiran 3. Kecualian prerogatif BAHAGIAN II MAJLIS AGAMA ISLAM WILAYAH PERSEKUTUAN 4. Penubuhan Majlis 5. Identiti di sisi undang-undang dan kuasa am Majlis 6. Majlis hendaklah membantu dan menasihati Yang di-Pertuan Agong 7. Kewajipan Majlis terhadap kemajuan ekonomi dan sosial orang Islam 8. Kuasa untuk menubuhkan syarikat 9. Kuasa untuk meminjam 10. Keanggotaan Majlis 11. Penamatan pelantikan 12. Pembatalan pelantikan 13. Penyiaran pelantikan, dan penamatan dan pembatalan pelantikan, dalam  Warta 14. Kawalan oleh Pengerusi 15. Setiausaha Majlis 16. Kehadiran bukan anggota dalam mesyuarat Majlis2 Rang Undang-Undang Fasal 17. Mempengerusikan mesyuarat 18. Kuorum 19. Penjalan…