Posts

Showing posts from July, 2013

Persatuan Cina! Diam dan ikut sahaja! @najibrazak @MuhyiddinYassin

Image
Apabila kerajaan nak melaksanakan sesuatu terhadap sekolah cina, pastinya mereka akan membantah.
Hari ini persatuan-persatuan sekolah cina membantah Penambahan waktu BM yang ditetapkan oleh KPM kepada 270minit. Sebelum ini hanya 80min. 
Sudah-sudahlah, pernambahan waktu ini sudah pastinya untuk memperkasa Bahasa Kebangsaan tanpa menjejaskan bahasa cina.
Jelas menunjukkan murid sekolah cina gagal untuk menguasai bahasa kebangsaan dengan baik sebelum ini.
Ada diantara murid-murid sekolah cina pula, lepas je sekolah rendah, terus masuk sekolah swasta, ada diantara mereka tak faham bahasa kebangsaan pun.
Oleh itu, saya nasihatkan kepada persatuan-persatuan ini supaya terima sahaja keputusan kementerian demi untuk memperkasakan bahasa kebangsaan.
Tambahan, saya syorkan kepada pihak kerajaan agar melaksanakan kaedah temuduga kepada setiap rakyat malaysia yang mahu mendapatkan mykad baru.(pada usia 12 tahun). Ini untuk memastikan semua rakyat malaysia boleh berturur dalam bahasa kebangsaan.

Tugas Berat Pengerusi UDA Yang Baru.

Image
Pergerakkan Pemuda UMNO Bahagian Seputeh ingin mengucapkan tahniah kepada Pengerusi UDA yang baru.
Datuk Johari Abdul Ghani merupakan seorang ahli perniagaan yang bermula dari bawah. Ramai kenal YB Datuk Ghani dengan sigat tegas beliau didalam mempertahankan hak bumiputera di Kuala Lumpur.
Kami cuma nak ingatkan kepada YB pengerusi yang baru berkenaan usul yang kami bentangkan di Pergerakkan Pemuda UMNO Bahagian Seputeh dan diterima sebulat suara.
Diharap perlantikan ini akan memberikan suntikan semangat yang baru kepada perniagaan bumiputera didalam penghakupayaan pemilikan harta di dalam Bandar.


USUL PERSIDANGAN PERWAKILANPERGERAKAN PEMUDA UMNOBAHAGIAN SEPUTEH 2012USUL EKONOMIDasarEkonomiBaru (DEB) telahmengubahkedudukanorangMelayudenganamatketarasekalisekitartahun 70-an sehingga 90-an. Tidakdinafikanbahawadaripadasegipemilikankekayaan, khasnyadalamsektorkorporat, masyarakatBumiputeramampumencapaipeningkatan yang agakmembanggakan, iaitudaripadatahap 2 peratuspadatahun 1970 kepada 20 per…

2 Cina akan didakwa!

Image
18 Jul: Subuh ini umat islam di Malaysia ada senyum sedikit, Penghina Agama Islam, 2 Cina tu akan didakwa di Mahkamah. 
Kita bukan harap kata2 maaf, kita mahu hukuman dijatuhkan, dalam kotak pemikiran umat islam, 2 cina ni dah menghina islam dengan berniat! Bukan tidak sengaja! 
Beliau sudah melakukan kesalahan dan untuk menjadi pengajaran kepada orang lain tidak kira  siapa pun, hukuman maximum mesti dikenakan.
Umat islam senantiasa menjadi bahan ejekan dan penghinaan didalan ruang internet, jesteru itu hukuman berat mesti dikenakan, biar rakyat gerun dengan undang2 yang kerajaan sendiri wartakan, bukan hanya sekadar tulisan di dalam buku perundangan!
Kita tunggu apa kesudahan kes ini! 

Hari Ke 2. Sama-sama saksikan apa kesudahan.

Image
Semalam 2 budak cina sudah dipanggil oleh SKMM, tujuan untuk soal siasat oleh SKMM dan menyiapkan kertas siasatan bagi dihantar kepada Peguam Negara dan Peguam Negara akan buat keputusan medakwa atau tidak.
Maksudnya, banyak step kan .. 
1. Soal siasat.  2. Siapakan kertas siasatan. 3. Hantar pada AG 4. AG check. 5. Dakwa atau tidak. 6. Masuk mahkamah. 7. Salah atau tidak.
Kita lihat dalam tindakan 7 langkah ini, siapa orang kerajaan yang bacul untuk ambil tindakan pada orang cina.
Hukum pandangan orang waras, ramai sudah meletakkan 2 cina ni salah dan mesti di hukum.
Kita lihat orang pandai2 dalam kerajaan ni boleh pikir guna undang2 untuk lindungi Islam atau mereka tidak cukup bijak untuk menggunakan undang2.
Kita serahkan pada kebijaksanaan orang2 kerajaan untuk menjaga kepentingan semua kaum. 
Jangan lupa semalam dah ada yang kene angkut dan dibogelkan. 
Kalau Orang Kerajaan ini bijak, mereka seharusnya dapat mengelak perkara ini berlaku dengan memberi pengajaran pada orang cina agar horm…

Kerajaan Bacul kepada Bangsa Cina @zahid_hamidi @najibrazak

Image
Istimewanya orang Cina! Kerajaan Malaysia bacul pada orang Cina! 
Orang cina tidak menghormati kerajaan Malaysia kerana tahu segala tindakan mereka lakukan akan dilindungi oleh Kerajaan Malaysia.
Mereka bebas untuk menghina DYMM Agung, menghina Islam malah mereka boleh bermaharajalela dengan segala kegiatan haram mereka.
Kerajaan Malaysia sememangnya berat sebelah dan senantiasa mengAgungkan orang cina.
Lihatlah sekeliling dalam malaysia ni, semua hak orang cina,mereka boleh buat apa sahaja, sebab kerajaan malaysia bacul dan tidak bertaring.  
Mereka boleh buka kedai judi walau haram, mereka boleh buka bengkel mana-mana mereka suka walau haram, mereka boleh tutup jalan untuk berniaga kedai makan walau haram.
Semua ni sebab kerajaan malaysia bacul untuk ambil tindakan kepada mereka! Inilah istimewanya Bangsa Cina!
Hari ini, bila Cina hina DYMM Agung, kerajaan malaysia lah yang sembunyi identiti cina derhaka ni, sebab mereka bacul dan lindungi cina, apa alasan? Yang kita tahu, maruah orang Cina…

1Malaysia, Pencapaian diutamakan, Pengundi Didahulukan!

Image
Seorang YB berkongsi cerita dengan saya berkenaan dengan satu kawasan yang ADUN nya dari kalangan kaum cina.
Calon YB ini kalah pada tahun 2008, namun terus buat kerja dengan harapan segala bantuan yang beliau laksanakan adalah untuk pembanggunan rakyat setempat. Bertanding lagi pada 2013 bersama DAP namun kalah teruk.


Mr Yap: YB .. Ada 3 rumah terbakar semalam, yb ada free, boleh kita pergi melawat, berapa kita boleh sumbang pada keluarga mangsa..

(YB BN adalah wakil menang di parlimen dan Mr Yap adalah calon kalah di DuN)

YB : yap ah. Lainkalilah . Tak perlu lawat..

Mr Yap: betul ke YB.. (Dengan nada terkejut, kerana semenjak tahun 2004 BN tak pernah tak bantu mangsa2)

YB : Yap ah .. You jaga dorang semenjak 2008, waktu tu you kalah.. You usaha lagi sebab mau menang pru13, tapi yap, you kalah juga...

Dap letak calon yang duduk singapore, datang jadi calon, ucap pun tak tahu, apa yang dorang kempen, pasang video lim kit siang tiap2 malam... Rakyat situ pun tak pernah kenal DAP punya calon..

Rang Undang-undang Agama Islam di Tarik Balik !

Dibawah ini merupakan rang undang-undang wilayah persekutuan 2013 yang ditarik balik kerana desakan orang-orang kafir
Kalah sebelum berjuang... fasa 107(b)

D.R. 1/2013 RANG UNDANG-UNDANG PENTADBIRAN AGAMA ISLAM (WILAYAH-WILAYAH PERSEKUTUAN) 2013 SUSUNAN FASAL BAHAGIAN I PERMULAAN Fasal 1. Tajuk ringkas, pemakaian dan permulaan kuat kuasa 2. Tafsiran 3. Kecualian prerogatif BAHAGIAN II MAJLIS AGAMA ISLAM WILAYAH PERSEKUTUAN 4. Penubuhan Majlis 5. Identiti di sisi undang-undang dan kuasa am Majlis 6. Majlis hendaklah membantu dan menasihati Yang di-Pertuan Agong 7. Kewajipan Majlis terhadap kemajuan ekonomi dan sosial orang Islam 8. Kuasa untuk menubuhkan syarikat 9. Kuasa untuk meminjam 10. Keanggotaan Majlis 11. Penamatan pelantikan 12. Pembatalan pelantikan 13. Penyiaran pelantikan, dan penamatan dan pembatalan pelantikan, dalam  Warta 14. Kawalan oleh Pengerusi 15. Setiausaha Majlis 16. Kehadiran bukan anggota dalam mesyuarat Majlis2 Rang Undang-Undang Fasal 17. Mempengerusikan mesyuarat 18. Kuorum 19. Penjalan…