Tuesday, September 16, 2008

Ruangan Debat : Visi dan Misi Calon-calon

***SMS telah dihantar kepada Calon Ketua Bahagian, Datuk Hisham dan Mustapha Kamal, dan juga kepada yang lain-lain.. **


16 Sep (3.20pm) Asalamualaikum kepada semua pengunjung.

Tahniah kepada semua calon yang telah lepas quota dan melayakkan diri untuk bertanding pada permilihan penggal 2008 - 2011 ini.

Saya dan beberapa sahabat telah berbincang dan ingin mencadangkan kepada semua calon-calon yang telah melayakkan diri untuk menyertai ruangan ini bagi menyatakan Visi dan Misi calon-calon.

Saya juga berpendapat, untuk kita menjadi Ahli politik yang baik dan berwibawa, kita perlu mempunyai kredibiliti untuk berdebat dan mempunyai pandangan tersendiri.

Saya akan cuba mendapatkan Pandangan Calon-calon Ketua Bahagian dahulu.

Sekian Terima Kasih.

20 comments:

Qarin said...

Ok la tuh....biar kita tau sket apa misi visi dan perjuangan sumer calon-calon. saya rasa baik dapatkan secepat mungkin drp calon-calon ketua bhg. dlm minggu nie ker. pastu calon2 ketua pemuda, pastu calon2 ketua puteri dan ketua wanita. pastu calon2 naib. diorang nak bertanding tapi kite tak tau mana dia nak bawak kite. so sapa2 yang bertanding tuh bawak2 ler bagitau kemana nak dibawanya seputehn nie.

Lord Tanpanama said...

Ha......bab calon-calon ketua bahagian nie kene kasi terang sikit. diorang ni selalu nak bertanding tapi haram jadah tak pernah bagitau apa diorang nak buat. macam ketua bahagian sekarang ni. apa perjuangan dia. apa matlamat dia. macam mana dia nak bentuk seputeh nie. kita mana tau. tang mus lak apa dia nak buat pun kita tak tau. kalau bagitau senang la kami rakyat yang kerdil nie nak buat perbandingan. nak pilih. sekarang nie susah nak pilih pasal pilihan tak banyak. kita pun sedia maklum la kan yang perangai hisham dengan mus ni lebih kurang sama je. mana ada mulia nye. sama je. 2x5=10 5x2=10....periuk kata belanga hitam tapi sama-sama hitam. jadik kalau tau aper la yang diorang nak buat sebenarnya boleh la kite buat perbandingan....pilih yg terbaik diantara yang jahat....cam kater omputeh the best among the worse. n kalau salah srang menang kalau dia nafikan kita suh dia bukak balik laman nie n tengok. la nie dah tak boleh tipu sangat dah. org dah tak bodo dah cam dulu2. oooooo calon2 ketua bahagian korang boleh tipu sorang dalam satu masa, semua orang dalam satu masa tapi korang tak boleh tipu semua orang setiap masa. ha calon2 semua ada berani ka????? kalau diorang tak aware pasal blog nie....admin....sila call diorang n suruh diorang tengok permintaan rakyat2 kerdil nie.

Lord Tanpanama said...

Ha......bab calon-calon ketua bahagian nie kene kasi terang sikit. diorang ni selalu nak bertanding tapi haram jadah tak pernah bagitau apa diorang nak buat. macam ketua bahagian sekarang ni. apa perjuangan dia. apa matlamat dia. macam mana dia nak bentuk seputeh nie. kita mana tau. tang mus lak apa dia nak buat pun kita tak tau. kalau bagitau senang la kami rakyat yang kerdil nie nak buat perbandingan. nak pilih. sekarang nie susah nak pilih pasal pilihan tak banyak. kita pun sedia maklum la kan yang perangai hisham dengan mus ni lebih kurang sama je. mana ada mulia nye. sama je. 2x5=10 5x2=10....periuk kata belanga hitam tapi sama-sama hitam. jadik kalau tau aper la yang diorang nak buat sebenarnya boleh la kite buat perbandingan....pilih yg terbaik diantara yang jahat....cam kater omputeh the best among the worse. n kalau salah srang menang kalau dia nafikan kita suh dia bukak balik laman nie n tengok. la nie dah tak boleh tipu sangat dah. org dah tak bodo dah cam dulu2. oooooo calon2 ketua bahagian korang boleh tipu sorang dalam satu masa, semua orang dalam satu masa tapi korang tak boleh tipu semua orang setiap masa. ha calon2 semua ada berani ka????? kalau diorang tak aware pasal blog nie....admin....sila call diorang n suruh diorang tengok permintaan rakyat2 kerdil nie.

Hang Tuah said...

hahahahah

baguih2

aku suka menda2 camni.

aku nak dengaq sangat komen mona n azliza.

pastu nie calon2 ketua dan naib2 ketua pemuda. dengaq cita calon2 naib lagi hebat kempen. tapi apa isi2 korang cita nie.....gamai doq peninq dengar citaq koranq ni. bnayak sangat korang janji ngan kami nie. kang tak larat nak tunai kanq.

Anonymous said...

weh kb, sub.

bagi penjelasan sikit. nie berapa cawg yg berstatus pemerhati? 1 ka 4?

mana besar bahagia ka suk umno m'sia???

auraputih said...

tahniah kepada saudara Razlan kerana menggunakan sepenuhnya platform yang berkesan pada masa kini.kami juga mahu mendengar dan menilai apakah misi dan visi yang akan dibawa oleh calon2 yang bertanding ni.so terpulanglah pada calon2 yang bertanding sekarang ni untuk menggunakan platform yang berguna ni untuk menyatakan hala tuju yang akan mereka bawa,melainkan lah mereka ni just nak borak2 and bual2 dengan orang yang ada kuasa undi.so kami yang takde kuasa untuk mengundi ni, terpaksa lah hidup terpinggir..kesian..

Anonymous said...

aik

mana menifesto diorang??? dah berapa hari dah nie. editor tak buat kerja ke atau memang calon2 ketua bahagian kat seputeh nie tak ada perancangan atau halatuju. dia bertanding nie main taram je ke.

oits hisham mana plan masa depan dan tah apa2 yang konon nya dibangga bangga kan nya tu. aper kao nak bawak sebenarnya. ke kao nak bawak diri sendiri jeee?

ha mustafa ni lak. konon nak bawak perubahan. aper perubahan kao nak bawak? perubahan ekonomi kao je ker?

citer la sikit. nie senyap jo.

tak pun suh barua-barua ataupun talibarut korang yg terangkan kat kitaorg nie yang tak berapa nak paham. almaklumla belajar setakat LCE je. apasal diorang nie ikut calon-calon diorang sesungguh hati ye?? apsal tah??? mungkin diorang betul2 percaya kot.....isk...takkan la korang bengong sangat sampai percaya bulat2 apa yg calon2 kb nie cakap....ohhhh ye lupe, heheheh masyukkkkkkk........

apa2 pun cepat-cepat la bagitau.

oh member aku cakap diorang takut nak bagitau pasal kang org tanye banyak-banyak diorang tak tau nak jawab. almaklum la menifesto diorg nie diorg cilok drp internet pastuh tambah sket2.

betul ka????

akumelayu said...

visi dan misi anda dan ketua bahagian sekarang adalah demi kepentingan peribadi.Anda tak layak langsung menjadi pemimpin sebab anda di pemuda cawangan sendiri tak mampu mengawal pemuda anda inikan anda ingin menjadi pemuda bahagian... ini adalah benar di saksikan ramai org.. apabila pemuda salak jaya kurang ajar pada org2 veteran yg lebih berunsur samseng dan ugutan.. semata-mata hamka kalah... allah maha mengatahui... maka tunggu lah balasan fitnah anda..

anda bersekongkol pada manusia yg berpentingkan diri sendiri ... itulah ketua bahagian sekarang datuk isham bin majid...

walaupun kamu semua memfitnah dan mencantas calon yg lain aku percaya bahawa allah itu adil segala perbuatan kamu akan terbalas dan terbongkar... kau razlan baru setahun jagung dalam UMNO ini jangan kau ingat UMNO mak bapak kau yg punya pensan ini utk kau dan ketua bahagian kau...............

akumelayu said...

kalau kau berani paparkan comment aku wahai pemuda bacul............

Razlan said...

Salam Akumelayu,

Terima kasih di atas pandangan yang keras.

Pertama sekali, saudara tidak mempunyai kekuatan kerana menyembunyikan identiti saudara, saudara menulis saya bacul, tetapi, saya berani berhadapan dengan tomahan dan penulisan bergini kerana kita perlu akur dan tegas didalam perjalanan kita menjadi pemimpin. Jadi janganlah disebabkan saudara yang bacul, saudara menuduh orang lain bacul.

Pemuda Salak Jaya Kurang ajar dipandangan mata saudara, jadi kalau saudara mengikuti tulisan saya "dahulukan kepentingan Parti" http://razlans.blogspot.com/2008/09/dahulukan-kepentingan-parti.html
pasti saudara tahu akan intipatinya.

Saya mengaku tidak dapat mengawal semua Pemuda pada mulanya, dan ini merupakan satu dugaan dan cubaan didalam proses saya menjadi pemimpin, jadi akhirnya, saya percaya yang saya telah berusaha sebaik mungkin dan berjaya mengawal keadaan kerana KAMI SAYANGkan PARTI lebih dari pandangan saudara.

Fitnah memfitnah, cantas mencantas.. dan ALLAh itu adil, insyallah semua berfikiran secara baik pada pandangan masing-masing..

Tidak timbul cantas mencantas dan fitnah memfitnah semasa perjalanan ini, Insyallah ... Semuanya inginkan SEPUTEH terus HIDUP.

Janganlah taksub sangat kepada pemimpin sehinggan tidak nampak kebaikan yang orang lain lakukan.

Pasal setahun jagung dalam politik ini, saya percaya ini tidak timbul. Saya rasa Abg Mus telah kenal saya semenjak umur saya 17 tahun lagi.

Di Salak Jaya, menjadi Pemimpin Pemuda bukan lah sesenang yang saudara pikirkan, jadi cukuplah kalau saya katakan saya masuk UMNO sejurus sahaja saya cukup umur.

Terima Kasih sekali lagi.

Selamat Berjuang.

akumelayu said...

aku bukan bacul tapi tak dapat nak bagi undi kalau kau nak kenal aku aku adalah saiful nizam cawangan cangkat desa

apa yg nak aku pesan pada kau dan sekutu kau adalah.... kalau nak bertanding jawatan tu tak yah lah nak ugut2.. tak yah lah nak cantas2

boleh tak kau bagi tahu aku siapa sebenarnya yg ketua bahagian kau nak bawa....

timbalan siapa?????...rahim aman kah... saharuddin kah....

naib lagi kelakar.... siapa dia????
en. aziz kah..... zali (1 eye jack) kah.... kak yam kah....

mainan apakah yg kau org janjikan nie???

aku pernah dengar lafaz sumpah janji ketua bahagian kau ... no 1 diri dia sendiri no 2. rahim aman no 3, encik aziz

aku rasa ketua bahagian kau nie org yg munafik tak kota janji...
kalau betullah lafaz janji dia tak perlulah dia main wayang..

saharuddin dan zali pegawai dia takkan dia tak leh control
kalau pegawai sendiri tak leh control dan memimpin macam mana nak pimpin bahagian....

patutlah bagagian seputeh nie berceramuk... dan patutlah bahagian bukit bintang reject saudara isham majid ini rupanya banyak membawa masalah.....

apalah nasib nak jadi dengan seputeh nie pemimpin dikalagan sendiri tak nak pemimpin yg di reject bahagian lain di ambil pula...

aku tak kira siapa pun pemimpin bahagian asal kan dia dah lama dalam bahagian ini dan menetap atau pernah menetap di seputeh ini....

wahai pembaca org2 di seputeh pilihlah pemimpin dikalangan kita di seputeh... jangan lah kita di tipu orang luar lagi...

akumelayu said...

jangan nak bohong lah saudara dan jangan lah menjadi orang yang menafik ini bulan puasa kot di sambar petir nanti...apa yg berlaku telah saya ketahui mengenai persidangan di cawangan saudara.... dalam musim pertandingan nie lantai dan dinding pun berkata -kata hanya saudara sahaja tak reti bahasa...

jangan lah cerita kat saya tentang kepentingan parti....

kalau betul kepentingan parti yg saudara sanggup korban kan diri saudara saya cabar saudara tarik diri dari bertanding ketua pemuda bahagian...

ini semata-mata memberi laluan pada naib ketua pemuda sekarang...

nak tahu kenapa saya kata begitu... ini semua karana saudara adalah org munafik cakap bohong ... barjanji tak tunaikan .. tak setia kawan...

saudara masih ingat janji saudara

atau nak saya ingatkan....

kalau seorang pengkianat tu pengkianat jugak...

lafaz janji..... bersama sama akan membangungkan pergerakan pemuda seputeh sebagai naib ketua per. pemuda bahagian bersama-sama alwi sebagai ketua per. pemuda bahagian....

setelah saudara alwi membawa saudara ketengah alih2 nak bertanding ketua pulak ...

saudara bagai kan ANJING....

bagaikan melepaskan anjing tersepit
bila terlepas digigit kita pulak

saya harap saudara faham, cuba fahami dan wajib di faham....

saya berdoakan agar saudara tak menjadi orang munafik dan bukan bagai melepaskan anjing tersepit..

auraputih said...

nampaknya saudara 'akumelayu' bercakap berdasarkan emosi semata2.bukan berdasarkan kesahihan.saya berasakan saudara telah mendengar berita atau perkara yang tidak betul.saya berharap agar saudara meneliti atau mancari kesahihan sesuatu perkara sebelum berkata.kerana jika tiada kebenaran dengan apa yang saudara 'akumelayu' katakan, ini akan mendatangkan fitnah.bukan kah ini akan merosakkan bangsa saudara sendiri.

pemuda jati seputeh said...

sudah la.....

ape...bagus sangat ke awi tu? tk main duit konon. abis ingt kita pemuda tk tahu ke mana kau pau duit2 buat kempen tu? buat report razlan & ghazali bagi duit konon. memang ghazali bagi duit bagi hadiah semua.abis tk pueh hati ke? tapi dia tk tuduh korg jahat, rasuah, kroni semua. aku blh bgtu la sapa awi, mat nayan & badrul ehzam bagi...berapa diorg bagi. konon awi pegi tu psl nak buat perubahan. oiiiii awi 4 tahun ni ape kau buat? tidur ke. kau jaja kata bob itu la bob ini la. kalu kao bgus, tk payah tunggu bob. kau la buat sendiri. kau kan naib yg tersohorrrrrrr. mentang-mentang group2 mat nayan & badrul ehzam sokong kau, naik kepala kau ye. semua kau nak belasah. mcm org lain tk de hati perasaan. mcm kebal la kau nie. awi.....cakap la berapa sangat cwg sokong mat nayan??? itu semua undi kesian la. bagi muke pasal ura2 mat nayan nk jadi ketua cwg. la nie hapak takde...kau ingat lepas nie ketua cwg nak bagi muke kat kau? yg badrul ehzam ni dulu konon2 nk jadi kp seputeh. tengok2 tk de sokongan. org tak suka tengok kau yg belagak tu. ke hulu ke hilir bwk kereta beso kau tu tabur sana tabur sini nanti berak beterabur la kau. kau ingat awi nak amik kau jd naib ke? kirim salam la.....kuchai utk kuchai. konon2 lepas melepas nak jadi kp seputeh tahun ni, si itam ni gi la naib konon next term dpt la si itam ni jadi kp seputeh percuma. konon2 awi akan sokong la konon. dah buat perjanjian dah diorg berdua nie. dengar cakap aku pak itam JANGAN KAO HARAP KUCHAI BAGI KAU. KUCHAI UTK KUCHAI. sebelum kau malu baik tarik diri. ha mat nayan dah peragbih ke belum duit kau labor? dulu sokong pas, nak projek sokong umno. ni la perosak2 umno. akan ku jahanamkan org2 mcm kao ngan pak itam ni. oi bapak aku tubuh umno ni bukan nak bagi jahanam2 mcm kau nie buat umno seputeh mcm mak bapak kau yg punye. kau sedar la diri yg org tk suka korg ni.

shbt2 mari kita ramai2 jumpa awi, mat nayan & badrul ehzam ni sebelum raya dan janjikan mereka2 ni langit dan bulan. mari kita collect duit raya dan sokong RAZLAN. HIDUP RAZLAN. HIDUP RAZLAN. HIDUP RAZLAN.

Anonymous said...

salam pada semua.........
warkah buat AKUMELAYU...........
ginilah...aku yg membesar d salak jaya sebagai PEMERHATI antara kemelut dari zaman arwah nordin yg amat aku respek.
aku pikir AKUMELAYU ni hanya dgr crita perihal salak jaya dr mulut yg amat hamis lg @#&&(*$#, yg hanya tahu menyebar crita pd org luar,dan secara x langsung org yg buta hati dan buta deria pasti percaya apa yg d critakn......
utk pengetahuan AKUMELAYU pemuda salak jaya tidak akan d gelar kurang ajar sekiranya tdk ada yg gila kuasa,tamak dan ingin mencari nama..kamu bygkan dlm tempoh yg lps ketua umno salak jaya...apa yg d buatnya.....pemuda d pingir..
d pandang sinis....selisih pendapat bersama pemuda....
aku bg kau 1 contoh.....
d hari raya korban yg lalu....slps korban d jalankn.....ada ke patut
nk agihkn daging d dewan umno sdgkn kekah dn sembelih d surau....
mana lbh mulia SURAU atau DEWAN UNMO....kami pemuda menolak sama sekali cara ini....atas desakan dan pandangan org2 surau,,barulah nk buat kt surau.....tarak otak punya ketua....contoh lg.....
aku yg membesar selama 31 thn d salak jaya..selama org meninggal
x penah aku nmpk anak ketua mengziarahi rmh si mati....ketuanya kdg2 jer trn...
org mcm ni ker nk bg jd pemimpin.
mana tau kot2 dia blaja gan MB selangor......rsa2 aku la kn dlm seputeh ada 1 jer team pengali kubur d angotai anak2 muda...aitu d SALAK JAYA...... d tubuhkn siapa?
kalu bkn pemuda salak sndiri yg tubuhkn.....d kenduri kendara contohnya......rasa aku la kan
penuh sja dgn pemuda salak....
yg menjadi kemarahan pemuda salak pd mesyuarat pertama d sbbkn PENGERUSI MAJLIS yg amat terror
mengawal keadaan.......hampeh sungguh.......ntah mana punya law nazi dia bwk.......
pd mesyuarat kedua..........
AKUMELAYU cuba kau pikir ada makcik2 pakcik2 yg mmg aku rasa ahli umno seumur hidup dtg nk pilih ketua......tp ada ke ptt dia srh kuar dewan...mana untungnya bayar yuran tiap2 tahun....walaupun x dtg pd menyuarat pertama,mana punya law dia ikut.....bila mtk undi utk semua jawatan x nk lak..
smpaikn ada 1 makcik tu baru kuar wad dlm 5 ari pn dtg dlm ujan pn dia srh kuar....apa punya law dia bwk....sdgkn msa 1st meeting makcik tu kt spital....tarak otak punya org....n buat AKUMELAYU knp anda brasa dengki pula apabila razlan ingin menjadi ketua pemuda? kalau anda rasa layak untuk bertanding knp tidak mahu bertanding..jgn le hanya pandai ckp org je x layak..AKUMELAYU "LAYAK" ke??? silakan kalu berani....jgn jd BACUL
mari duduk dan bersemuka dgn pemuda salak walaupn ada d antaranya dr golongan PEMBANGKANG..
silakan kalu berani.....
jgn kokok jer lbh...

wasalammmmmmmm

dari PEMERHATI

Anonymous said...

semua yang dok bercakap kat sini bukannya ada keje. asyik dok mengutuk orang jer. cubala muhasabah diri tu masing2. cam diri tu bagus sangat. apa salahnya kita memilih dengan cara yang aman. tak yah gaduh2. awi melayu dan beragama islam, razlan melayu dan beragama islam, nayan melayu beragama islam, bad melayu beragama islam, ghazali melayu beragama islam, anuar pun melayu beragama islam. kita semua dari agama yang sama. apa salahnya kita semua memilih dengan cara yang sihat. kalu awi ada kelebihan memimpin, pilihlaa awi. kalu razlan ada sifat tu, pilihla razlan. takde beza kuchai ker, salak jaya ker yang penting dok kat malaysia. Menumpang pulak kat bumi Allah. jangan kita ni nak fitnah menfitnah, tuduh menuduh. banyak lagi kerja lain yang bleh kita buat. yang takde keje pi cari keje, yg nak buat bisnes pi buat bisnes. jgn sampai berpolitik anak bini kelaparan kat umah. jgn pulak cari duit yang haram atau buat benda haram. lagi bagus dari dok kutuk mengutuk. jadi muhasabahlaa diri. duit tak boleh masuk kubur pun. Allah dah janjikan neraka untuk orang yang mengumpat dan mengutuk, ni kan plak orang yang minum arak, berzina, tak beri nafkah pada anak isteri, menipu duit orang lagi tak yah nak citer laa azabnya. Nauzubillah

auraputih said...

saudara 'saifulnizam'.saya juga melayu, tapi saya bukanlah melayu yang suka menabur fitnah seperti saudara.jangan lah kerana perselisihan peribadi, sauadara 'saifulnizam' cuba merosakkan pemuda Seputeh. kenapa tidak, jika benar2 calon yang bertanding itu layak, kita sokong lah untuk kemajuan Pemuda Seputeh.tidak guna saudara 'saifulnizam' terus menabur fitnah sebegini.
kes di Salak Jaya, saya ada di kedua2 mesyuarat tersebut.dan saya amat pasti saudara telah mendapat berita yang tidak benar.

Razlan said...

Salam Akumelayu,

Terima Kasih kerana sekali lagi menuggunakan perkataan yang kasar dan berat.

Saya percaya yang saudara merupakan seorang yang KURANG AKAL. Didalam perjuangan sanggup saudara mengelar seseorang itu ANJING.

Kenapa perlu kita hilang ADAT apabila berpolitik.

Mak Ayah kita tidak pernah mengajar kita mencerca dan tidak pernah memaki hamun.

Jadi, matang dan berfikir lah dengan baik. Sekiranya nak menegur, gunakanlah perkataan yang baik-baik, bukan mengelar orang yang macam-macam.

Saudara banyangkanlah kualiti macam mana pada generasi akan datang sekirang kita terus memaki hamun dan megelar orang macam-macam, kita mesti jaga ADAP kita sebagai ORANG ISLAM.

Maaf sekali lagi .. Biar lah kita melahirkan gernerasi yang lebih beradap dan beriman selepas kita, bukannya generasi yang memaki hamun dan mengelar orang macam-macam.

Selamat Hari RAYA.

Anonymous said...

Rukun Islam ada 5 perkara:
1.Mengucap 2 kalimah syahadah
2.Sembahyang 5 waktu
3.Berpuasa dibulan Ramadhan
4.Mengerjakan Haji (jika mampu)
5.Menunaikan zakat

Rukun Iman ada 6 perkara:
1.Beriman kepada ALLAH
2.Beriman kepada RASUL
3.Beriman kepada Malaikat
4.Beriman kepada Kita-kitab
5.Beriman kepada hari Kiamat
6.Beriman kepada Qada Qadar

Ini adalah perkara asas yang perlu dikerahui dan sepatutnya diamalkan oleh setiap manusia yang bergelar muslim. Betapa jauhnya kita untuk menuruti setiap rukun yang wajib itu walhal perkara asas itulah yang wajib dilakukan oleh setiap manusia yang bergelar muslim. Itu belum lagi masuk bab lain.

Kembalilah saudara semua kepada Allah. Sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun. Politik ni ibarat sebahagian dari dugaan dari Allah. Pokok pangkalnya berbalik kepada dimana tempat asal kita. Walau sesiapapun yang menang, biarlah dia boleh memimpin dengan adil. Jangan hanya memimpin dengan wang ringgit. Sesungguhnya balasan Allah tetap ada walau bukan didunia. Ingatan juga kepada calon2. Jgn sampai berhabisan untuk orang2 politik ni. Mungkin ada yang betul2 ikhlas, tapi tak semua yang sanggup melihat poket mereka kosong. Dari bersedekah kepada mereka yang berkepentingan, baiklah saudara bersedekah pada yang memerlukan ataupun membelanjakannya untuk anak dan isteri saudara sekalian. Calon2 semuapun bukannya dari kalangan orang2 kaya. Kalaupun kaya sekalipun, masih banyak lagi caranya utk menyalurkan lebihan harta anda utk tujuan kebajikan. Bukan masa pemilihan UMNO saja. Kalu nak buat kebajikan, dari dulu lagi buat, bukan sekarang. Smpikan sanggup habiskan wang peribadi semata2 utk pemilihan bukan kebajikan namanya. Pandai2lah calon2 bawa diri. Saudara semua dah besar panjang. Anak kita nak toy harga 100++ ataupun nak makan benda yang mahal susah kita nak beli, siap pilih yang murah lagi. Nikan pulak orang luar dari keluarga kita senang2 kita nak bagi. Kelakarkan!!! PEACE

Anonymous said...

jeng jeng jeng....nie ada satu cita.

nie aku nak cita sket la......aku tengok kat seputeh nie calon2 naib yg gah berkempen. mana gi calon2 ketua. org nak duit raya nie. zali still aku tengok tabur2 janji2 palsu dia. kao ingat org nak percaya. org cwg kao pun tak undi kao. nayak lak, kao nie la kan nayan....apa la bagi bebudak sorang rm50 duit raya....maner ler cukup. kalu kao bebetul nak beli bagi la rm300 ke rm500 ker. baru la diorg tergerak nak undi kao. nie aku bagi pihak kengkawan, kao bagi sikit sangat la. ha pak itam.....apsal kao tak tabur2 duit lagi??? apsal takut ka???? hahahahahahahahh tau takut. kao ingat kao bleh menang? jgn kao harap.

apa2 hal pun UNDILAH ORG KUCHAIIIIIIIIIII

IDUP KUCHAI, IDUP KUCHAI, IDUP KUCHAI.

Wilayah hantar 128 Atlet wakili Sukan Sea

Seramai 128 orang atlet daripada 844 orang atlet Malaysia adalah atlet Wilayah Persekutuan akan mewakili Malaysia dalam Kejohanan Sukan SEA...