Thursday, September 25, 2008

Komen dalam Dunia Tiger

Salam Tok Rimau,

Kepentingan diri yang melampau.

Agenda yang hendak dibincangan esok diantaranya bagi membolehkan Mesyuarat Bahagian dan Mesyuarat Agong ditanguhkan lagi.

Apa pun yang difikirkan oleh MTs perlu di selidik apakah sebabnya dan apakah objektifnya, sekiranya TS Mat Taib cakap pertandingan boleh memecahkan kita dan boleh kemungkinan terbahagi kepada 2 atau 3 kem, itu sudah semestinya.

Jadi, kita berpolitik adalah untuk mencari pengaruh dan juga memerintah mengikut acuan kita selagi acuan itu diterima oleh AKAR UMBI.

Sekiranya ianya sudah tidak boleh diterima, kita sebagai orang LAMA politik perlu berdepan dengan HAKIKAT kalah atau menang.

Selagi kita berkuasa, Kepentingan diri tidak boleh melampau, kita tidak boleh menggunakan KUASA kita secara melampau, hakikat perlu diterima, dan sekiranya pandangan dan pendirian kita masih betul, kita akan MENANG, dan kita sebagai PENJAGA kepentingan PARTI perlu bersikap terbuka dan tidak boleh memilih membuat keputusan kearah KEPETINGAN DIRI yang melampau.

Dato Tiger, Keputusan ini adalah keputusan yang akan dibenci oleh AKAR UMBI, bukan sahaja bagi yang menyokong, tetapi kepada semua ahli yang telah bertungkus lumus untuk berkerja untuk parti.

UMNO sudah tidor selama 6 bulan disebabkan PEMILIHAN, dan sekiranya ditangguhkan lagi, UMNO akan tidur lagi, Seluruh Negara akan sunyi sepi kerana tidak ada Aktiviti UMNO kerana PEMILIHAN. Jadi apa akan terjadi kepada jentera PARTI seluruh negara terhadap keputusan ini?

Kepentingan DIRI tidak boleh melebihi kepentindan PARTI. Jadi kita perlu sedar, perjalanan untuk memulihan AKAR UMBI lebih penting dari kita menjaga PEMIMPIN-PEMIMPIN diatas, tidak kira keputusan ini menyebelahi PAK LAH atau pun NAJIB ataupun TSMY.

Akar UMBI sudah muak dengan penggunaan KUASA yang berlebihan oleh MTs. Jadi, biarlah apa yang dirancang untuk mengadakan mesyuarat diteruskan, terima sahaja apa keputusanya NANTI. Berkempen lah secara sihat dan berjuanglah untuk UMNO dan ORANG Melayu. Bukan untuk Kumpulan masing-masing.

Pikirkan Bersama .. UMNO mesti HIDUP bagi mengubati luka-luka yang telah dialami pada PRU12.

sekian.

No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...