Tuesday, September 09, 2008

Hentikan Isu Perkauman ...

Sidang Media Oleh Pergerakkan Pemuda UMNO Seputeh

Ketua Pemuda Bahagian (duduk) diapit oleh SU Pemuda, Karim (kiri) dan AJK Senior, Isa (Kanan), Barisan Belakang (dari Kiri) Maizal Aswad@Along, Khalid, Zafizan, Kassim, Razlan dan Nayan.. semasa sidang media .. Akhbar Sinar Harian Keluaran 8 September 2008.

Kenyataan Media :

Asalamualaikum,

Berhubung dengan desakan oleh Parti Komponen BN(Gerakkan dan MCA) serta parti Pembangkang (DAP) berkenaan dengan isu PERMOHONAN MAAF oleh Datuk Ahmad Ismail(Ketua Bahagian Bukit Bendera).

Merujuk kepada isu berikut, Saya selaku Ketua Pemuda Pergerakkan Pemuda UMNO Seputeh serta Barisan AJK Pemuda, ingin membuat kenyataan keras terhadap isu yang berlanjutan ini sehingga membibitkan isu perkauman.

Saya mendesak agar isu ini segera ditamatkan oleh MEDIA Cetak dan Media Elektronik yang memanipulasi isu ini tertama Akhbar berbahasa Cina yang sering memainkan isu perkauman.

Saya juga mendesak wartawan yang membuat liputan tersebut tampil untuk MEMOHON MAAF secara terbuka dan iklhas kepada Datuk AHMAD ISMAIL, Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri serta seluruh ahli UMNO dan seluruh Umat Melayu di Negara ini berkenaan dengan Artikel yang dikeluarkan.

Saya melihat isu ini boleh menjadi bibit pertelingkahan perkauman sekiranya tidak dihentikan segera.

Saya juga mendesak Kementerian Dalam Negeri agar mengambil tindakan kepada akhbar-akhbar terutama akhbar Cina untuk tidak memainkan isu perkauman, kerana mereka sering memainkan isu-isu sensitif serta sering mencabar Ketuanan Melayu. Ini jelas dapat dilihat semasa PRU12 yang lepas dimana hampir setiap hari Ahkbat CIna memburukkan pemimpin-peminpin Melayu serta isu-isu perkauman.

Kepada Presiden Parti Gerakan yang membuat kenyataan ingin mengkaji kedudukan mereka didalam BN, ianya seperti tidak percaya terhadap pucuk pimpinan BN oleh itu saya serta barisan Pemuda Bahagian Seputeh mencabar mereka keluar sahaja dari BN kerana tidak perlu menjadi DURI Dalam DAging bagi BN.

Berhubung dengan permohonana Maaf oleh Timbalan Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak tidak harus dilihat sebagai TUNDUK kepada ugutan dan desakan dari mana-mana pihak. Pemuda UMNO Bahagian Seputeh berdiri teguh dibelakang YAB Dato Seri.

Pemuda UMNO Bahagian Seputeh juga menyokong sepenuhnya dan berdiri teguh dibelakang Datuk Ahmad ISmail dengan tindakkan beliau untuk tidak MEMOHON Maaf kepada mana-mana pihak!


Bersatu - Bersetia - Berkhidmat

Yang Benar,

Kamal Azman Damiri
Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seputeh.


1 comment:

Anonymous said...

syabas kepada Pemuda Seputeh kerana berani menyatakan pendirian. rasa bangga jadi pemuda Seputeh.

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...