Tuesday, June 14, 2011

Saranan wujud unit Perang Siber

KATEGORI DARI BAHAGIAN

Saranan Wujud Unit Perang Siber Lebih Sistematik Diberi Perhatian Segera


KUALA LUMPUR, 14 Jun- Pergerakan Pemuda UMNO Seputeh melihat saranan dan pandangan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi agar UMNO perlu mewujudkan Unit Perang Siber yang lebih sistematik perlu diambil tindakan dengan kadar segera.

Ketuanya, Mohd Razlan Muhammad Rafii berkata ini adalah kerana antara sebab kekalahan kita pada pilihanraya umum lalu adalah disebabkan oleh pengurusan isu yang tidak teratur oleh UMNO.

"Sebelum ini, Jentera Media UMNO hanya bertumpu kepada media arus perdana untuk menjawab isu yang dimainkan oleh Pembangkang. Justeru itu, sudah masanya kita seharusnya mempunyai jentera yang lebih bersistematik untuk menjawab apa jua isu yang dimainkan oleh pihak-pihak pembangkang.

"Kita tahu pembangkang menggunakan secara meluas media alternatif untuk memainkan propaganda dan pembohongan yang jelas yang tidak berperikemanusian, rakyat berhak mendapat jawapan dan input-input yang benar agar  isu yang dimainkan dapat di kawal secara teratur yang akhirnya akan memberi kebaikan kepada rakyat," ujarnya yang juga Timbalan Pengerusi Unit Media Baru (UMB), Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mempunyai bajet yang besar di dalam mengurus takbir isu dan pembohongan demi untuk memenangi propaganda yang mereka cipta setiap hari.

"Walaupun UMNO mempunyai Unit Media Baru  yang ditugaskan di setiap pilihan raya kecil telah berjaya memainkan peranan di dalam menangani isu-isu semasa pilihanraya kecil namun unit ini perlu diperkasakan lagi secara sistematik.

"Alhamdulillah, dengan penghak upayaan yang diberikan, gerak kerja perang siber dapat dilaksanakan dengan lebih teratur dan tersusun. Jika UMB diberi penghak upayaan yang sama untuk PRU13, InsyaAllah, UMB akan menunaikan tanggung jawab dengan kepercayaan tersebut sebaik mungkin," ujarnya kepada UMNO-Online.

Katanya, semasa di Pilihan Raya Negeri Sarawak baru-baru ini, unit ini telah berjaya menggunakan seluruh jentera yang telah di latih untuk bertugas dan ianya terbukti telah membantu BN untuk menang di Sarawak. -MediaUMNO

 

 

 

Berita Bertarikh 14 June 2011 Pada 4:36 PM



Mohd Razlan Muhammad Rafii
Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seputeh

No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...