Tuesday, July 24, 2012

Tidak Salah Menipu masa Debat ? Fatwa @tantawii100

Janganlah kita sesekali berkopiah dengan niat mengaburkan orang Islam, jangan lah kita berjubah sesekali mahu menunjuk bahawa kita Alim...


Sunah kita mengikut Rasulullah tetapi Rasulullah tidak pernah menyuruh kita ber riak- riak dengan pakaian dan bermegah-megah dengan apa yang kita ada...


Penipuan didalam DEBAT atau di luar DEBAT.. itu tetap penipuan.. bukan kamu berdebat untuk 2 orang sahaja ... perdebatan itu disaksikan oleh ribuan orang dan segala yang kita utarakan adalah untuk pengetahuan umum...


Taubatlah Ketua Pemuda PAS .... Malu lah apabila kamu berhias2 dengan bermegah2 dengan niat bertopengkan Islam .... dengan niat mahu menipu .. maka gugurlah iman kamu...


Ikuti Statement beliau dibawah ini .....


Nasrudin pertahan DAP kompromi terima hudud - Utusan Malaysia 24 Julai 2012

KUALA LUMPUR 23 Julai - Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan hari ini tetap mempertahankan fakta berhubung kesediaan Karpal Singh berkompromi untuk melaksanakan hukum hudud walaupun ia disanggah oleh Pengerusi DAP itu.

Bukan itu sahaja, malah Nasrudin turut mempertahankan fakta yang menyatakan bahawa Pas merupakan parti dominan dalam pakatan pembangkang.

Sehubungan itu beliau mencabar mana-mana pihak menganjurkan satu lagi perdebatan sekiranya mereka mendakwa dua fakta yang dikemukakannya itu ketika berdebat dengan Pengerusi Jawatankuasa Kerja Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya pada Khamis lalu sebagai satu pembohongan.

''Kedua-dua fakta ini saya kemukakan dalam debat. Sepatutnya kalau ia satu pembohongan maka ia perlu dipatahkan dalam debat tersebut. Jika mereka tidak berpuas hati aturkan satu lagi siri debat terbuka dan jemput kami.


''Kita selesaikan perkara ini dalam gelanggang. Bukan bising di luar gelanggang. Banyak tugas yang terpaksa saya fokus untuk membangunkan umat ini berbanding melayan kerenah UMNO yang sukar menerima realiti,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kebenaran dua fakta tersebut ekoran kenyataan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Seputeh, Mohd. Razlan Mohd. Rafii yang mendakwa Nasrudin telah berbohong.

Mohd. Razlan berkata, tindakan Nasrudin memutarbelitkan fakta berhubung kompromi Karpal terhadap hukum hudud adalah serius dan menuntut penjelasan sewajarnya.

Beliau berkata, Pas bukan parti dominan, sebaliknya DAP lebih dominan berbanding parti itu dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Sementara itu Karpal dalam kenyataannya di sebuah akhbar berbahasa Inggeris kelmarin membidas Nasrudin dengan menegaskan yang beliau tidak pernah berkompromi dalam soal melaksanakan hukum hudud.


Karpal berkata, ia juga merupakan pendirian DAP secara keseluruhan dan pelaksanaan hukum hudud tidak pernah dirunding dalam sebarang bentuk perbincangan.

Dua fakta berkenaan telah dikemukakan oleh Nasrudin ketika beliau dan Fathul Bari berdebat dalam satu program perdebatan anjuran akhbar tempatan yang bertajuk; ''Pilihan Raya Umum Ke-13: Orang Muda Pilih Siapa?".

Mengulas lanjut Nasrudin berkata, mereka yang hanya tahu bising di luar gelanggang merupakan yang kalah dan lemah.

''Tidak perlu menggelegak di luar gelanggang. Meraung di luar gelanggang adalah sifat orang kalah dan lemah,'' katanya.

Menjawab satu soalan, Nasrudin berkata, beliau dan Dewan Pemuda Pas sedia berhadapan dengan mana-mana pihak sekiranya penganjuran satu lagi siri debat benar-benar diadakan.

''Dewan Pemuda Pas sedia dengan siapa jua dan kita akan tengok serta bersedia menghantar regu yang sesuai,'' katanya lagi.

2 comments:

Anonymous said...

Dominan ape kebendanya,kalau diSelangor dan Penang jadi macam peminta sedekah,Nak jaga bahagian Agama pun DAP/PR ta bagi.nak jadi Menteri Besar/KM jauh panggang dari api...walaupun awak pakai jubah dan serban,orang dah celek dah tau nak bezakan antara tipu dan benar.
Nak menipu pakai jubah dan serban,ni cara lama le,

Anonymous said...

Salam Bro,aku rasa tak perlulah nak berdebat lagi dengan nasrudin ni.Tak guna nak berdebat dengan kaki pembohong.Dia saja nak cari publisiti kerana waktu ni dah nak hampir PRU kenalah tunjuk dialah hero ! HERO TAIK KUCING

Subsidi : Malaysia Vs Indonesia

  Siapa yang pernah ke Indonesia, mesti pernah melihat Gambar Gas ini.  Ini adalah Gas Subsidi untuk rakyat Indonesia, seberat 3 Kg untuk ...