Thursday, June 26, 2008

Bangsa Lain membincangkan Kontrak Sosial

Salam Semua sahabat,

Apa dah jadi dengan Negara ini. Sabtu ini, Majlis Peguam-peguan akan membincangkan isu Ketuanan Melayu dan Kontrak Sosial.

Forum ini yang mana diantara panel-panelnya terdiri dari Orang-orang yang bukan melayu .. Pensyarah Sains Politik UKM, Dr Mavis Puthucheary; Pengarah Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Dr Kua Kia Soong dan peguam, Tommy Thomas.

Untuk apa Forum seperti ini diadakan, siapakah mereka ini untuk membincangkan Ketuanan Melayu dan Kontrak Sosial.

Didalam artikel di Dunia Tiger : http://duniatiger.blogspot.com/2008/06/mengapa-perlu-forum-kontrak-sosial.html

Komen Saya :

Salam tuan-tuan,

Apa kene mengena Majlis Peguam dengan Ketuanan Melayu dan kontrak sosial.

Nama panel pun nama-nama-kafir ...

Tak payah bincang, tindakan sudah patut diambil ...

Orang Melayu telah memberikan mereka 1 juta kerakyatan, dengan 2 syarat. Tidak disentuh Hak keistimewaan orang Melayu dan Agama Islam.

Jadi sekarang, semua yang tidak mematuhi perjanjian tersebut, mesti dikenekan tindakkan..

Semua pemimpin Kaum Lain yang mempersoalkan perkara ini MESTI DILUCUTKAN Kerakyatan dan Dihantar Balik ...

Persatuan-persatuan yang menghina Agama Islam dan Orang Melayu juga di bubarkan dan Jawatan kuasanya dilucutkan kenegraan.

Sekiranya ahli panel juga mempersoalkan Hak Orang Melayu dan Kontrak Sosial ini ..

Saya cadangan MEREKA LAH YANG PERTAMA DILUCUTKAN KERAKYATAN .. sebab takut nanti ahli panel ini lah yang akan menjadi duri dalam daging Kewujudan Malaysia ..

Raja Nazrin dah bertitah, Sultan Azlan juga sudah bertitah..

Jangan Sesekali mengusik dan menghina agama islam dan Hak orang Melayu ..

1 comment:

Anonymous said...

kalau tak silap saya, perkara nie dah terjadi dimana majlis peguam bincangkan soal yang sama dan mendpt tentangan dari orang melayu.Dah jadi sifat orang kafir yang tak tahu maksud bersyukur dgn apa yang ada.Dalam article 153 jelas menyatakan orang2 bangsa cina dan india berterima kasih kepada orang melayu kerana mendapat kerakyataan malaysia dan bersetuju tidak menyentuh hak keistimewaan orang melayu dan agama islam.Persetujuan itu dicapai oleh datuk moyang mereka, tapi mereka kini anak cucu kurang ajar dan perlu belajar.Ini lah yang terjadinya pertikaian sekarang mungkin dorang masih tak faham dan mereka perlu berbincang untuk kefahaman sesama mereka.kita perlu tegakkan apa yang telah termaktub dan apa2 keputusan yang mereka capai jika melanggar article yang termaktub kita pecat mereka2 yang pandai sangat membakar sentimen perkauman.

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...