Wednesday, July 02, 2008

Berpolitik Bukan Untuk Main-main....

Oleh Mohd Razlan

Seorang Pemimpin menerangkan kepada saya, beliau memasuki politik bukan untuk main-main. Politik main-main akan membazirkan masa, pembanggunan anak bangsa dan islam.

Beliau berhastar untuk mewujudkan Generasi Ulul albab yang mana generasi yang akan datang dapat menakluki Dunia.

Menurut beliau Pusat Kewangan Dunia akan berubah dari Amerika ke Timur, jesteru itu, Melayu sekarang perlu merebut peluang agar Pusat Kewangan ini diwujudkan di Malaysia.

Politik main-main tidak akan memikirkan apakah agenda dan hala tuju anak bangsa. Tidak perlu kita menjadi Menteri sekiranya kita mempunyai Perancangan dan hala tuju yang jelas. Kita hanya memerlukan tenaga dan buah pikiran serta sedikit pengaruh agar kita dapat menjayakan perancangan kita.

Apabila saya mendengar penerangan dan nasihat beliau, saya kagum dengan kegigihan beliau merancang program-program bagi mencapai objektif beliau.

Setidak-tidaknya, Masyarakat sekarang perlu ada niat untuk mecari Ilmu bagi menawan Baitulmakdis, kita mesti menanam semangat dan iltizam kepada anak-anak kita agar merela mempunyai semangat dan bergerak kearah itu.

Sekiranya ramai pemimpin yang ada sekarang seperti beliau, tidak kita kecil atau besar jawatanya, nescaya, masyarakat akan datang dapat menyemarakkan ISLAM di Timur ini.. insyallah ..

Sekadar berkongsi dengan rakan-rakan ...

No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...