Sunday, November 11, 2018

Rakyat Malaysia harus berterima kasih kepada DAP.



Dalam memperjuangkan sesuatu perkara, kita ada pilihan untuk melaksanakanya.

Ular yang meyusur akar tidak akan hilang bisanya, itu yang DAP lakukan saban hari, mereka tidak akan meletakan kepentingan Individu sebagai keutammaan, bukan mahu memuji, tapi mereka mempunyai fokus yang lebih telus dan teratur untuk memastikan apa yang mereka idamkan sekian lama menjadi kenyataan.

Budaya dan cara kerja DAP sekian lama sudah nampak hasilnya.

Rakyat Malaysia perlu memuji perilaku Bangsa Cina yang semakin hari semakin bersatu didalam menentukan hala tuju Malaysia, mereka lebih fokus kepada pembangunan Negara dan lebih gigih didalam menentukan Malaysia maju ke hadapan mengikut acuan yang DAP telah tetapkan.

Rakyat Malaysia juga perlu akui bahawasanya Orang Bumiputera dan Melayu bukan lagi dominan didalam membuat acuan didalam Negara Malaysia. Mereka telah terlepas kuasa Pentadbiran dan juga Kuasa Ekonomi didalam Malaysia.

Tok Batin, Pengerusi Surau, Ketua Kampung, Ketua-ketua puak di seluruh Malaysia tidak boleh lari daripada berbangsa Melayu ataupun Bumiputera, namun di Pekan-pekan, Bandar besar bandar kecil malah di seluruh pelusuk Negara, semuanya bukan lagi milik Peribumi, jelas apabila apa sahaja projek pembanggunan yang kepunyaan Kerajaan bukan lagi milik Pribumi, ianya milik bangsa Cina, dan ini perlu di beri pujian kerana bangsa Cina adalah bangsa yang telah berjaya didalam Negara Malaysia.

DAP sudah memulakan kerja mereka sebaik sahaja mereka mendapat kuasa Kerajaan, mereka tahu kegagalan kaum Mejorioti yang memerintah Negara sebelum ini tidak dapat menerapkan apa yang sedang mereka rancangkan, jestertu itu DAP tidak perlu melayan perkara-perkara yang membuang masa mereka, mereka terus fokus kepada merencanakan pembangunan Negara.

Lim Guan Eng bersama-sama kumpulan mereka serta Tony Pua terus fokus kepada menyusun kerja-kerja di GLC bagi membolehkan semua kaum terus melaksanakan Kontrak tanpa sekatan seperti dahulu.

Projek MRT dan Projek-projek Mega JKR telah siap di rencanakan tanpa Pejabat Perdana Menteri Sedar, namun itulah yang perlu kita beri pujian kepada DAP kerana telah berjaya menyusun semua kontraktor melalui Persatuan Perniagaan Cina mereka, mereka tidak perlu menunggu Perdana Menteri, kerana mereka faham apabila Perdana Menteri memberi tugasan sebagai Menteri Kewangan dan mereka tahu peranan mereka.

Orang Pribumi tidak perlu sakit hati dan iri hati tentang kejayaan yang mereka kecapi ini, DAP sudah sekian lama berusaha untuk mendapat apa yang mereka idamkan hari ini.
Hari ini, Orang Melayu dan Bumiputera tidak boleh lari dari menjadi pekerja kepada DAP, baik dari kerja makan gaji di Kerajaan, Agensi Kerajaan GLC sehinggalah Swasta, dan ini perkara yang sama-sama perlu dibangakan oleh Malaysia.

Peranan DAP ini bukan akan berhenti disini, selagi Orang Melayu sibuk bergaduh untuk menentukan siapa Pengerusi Masjid, siapa Ketua Kampung, Siapa Tok Batin, mereka fokus kepada permilihan Datuk Bandar kerana mereka faham, ekonomi adalah segalanya, Bangsa yang mundur ekonomi akan menjadi hamba dimana-mana mereka berada.

Tahniah Kepada DAP kerana membangunkan Negara.

Datuk Mohd Razlan Rafii
Aktivis Malaysia.
12 November 2018

No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...