Friday, May 28, 2010

Pemuda Raikan Pelajar Cemerlang 2009


Jumaat, 28 Mei 2010 - Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan bersama dengan Yayasan Wilayah Persekutuan telah menganjurkan program meraikan pelajar-pelajar yang mendapat keputusan cemerlang pada peperiksaan yang dijalankan pada tahun 2009.

Seramai lebih 1200 orang hadir didalam majlis melibatkat seramai 312 orang Penerima Anugerah dan Ahli Pemuda dan Ibu bapa penerima.

Program yang dirasmikan oleh YBM Dato Raja Nong Chik(Timbalan Pengerusi Perhubungan WP) ini adalah yang pertama kali diadakan oleh Pergerakan Pemuda UMNO WP. "Tahniah kepada pergerakan pemuda Wilayah Persekutuan kerana buat program sebesar ini, masa saya dan ketua-ketua Bahagian menjadi ketua pemuda, kami tidak pernah mengadakan program seperti ini, saya akan khabarkan dan ceritakan kepada ketua-ketua bahagian yang lain" - kata Raja Nong Chik.

"Kejayaan ini amat bermakna kerana ia dihasilkan dalam persekitaran sosio-budaya yang amat mencabar pada zaman ini. Saya katakan ”mencabar” kerana anak-anak kita hari ini terdedah kepada pelbagai tekanan seperti keruntuhan moral, elemen negatif dari internet, pujuk rayu rakan-rakan yang berniat jahat dan bermacam-macam lagi gejala sosial. Kejayaan anak tuan-tuan dan puan-puan sebenarnya mencerminkan kejayaan anda di dalam membimbing mereka dalam menyelusuri kehidupan yang penuh pancaroba ini." - Raja Nong Chik

Rizalman selaku Ketua Pemuda WP membuat ucapan pertama dan beliau menyentuh tentang usaha pemuda negeri untuk merapatkan diri dengan keluarga dan generasi muda masa kini dan akan datang. "Kami dari Pemuda UMNO WP mengucapkan tahniah kepada ibu bapa yang berjaya mendidik anak-anak sehingga mendapat kemputusan cemerlang, kami di pergerakkan pemuda WP berkongsi kegemiraan ini" kata Rizalman.

"Yayasan Wilayah Persekutuan senantiasa memberi bantuan kepada Pelajar yang mendapat keputusan cemerlang dan terima kasih kepada YBM Dato Raja kerana senantiasa memberi bantuan dan sokongan kepada Yayasan Wilayah Persekutuan" - Dato Mohd Idris.
"Dari kiri : Mohd Razlan, Dato Idris, Yb Dato Raja Nong Chik, Rizalman dan Roslan"

"Kejayaan program ini merupakan usahasama dengan semua AJK Biro Unit Media Baru dan Pengajian Tinggi bersama dengan Jawatankuasa Kecil Yayasan Wilayah Persekutuan, saya bagi pihak penganjur mengucapkan terima kasih kepada semua yang terlibat terutama AJK Biro dan Yayasan Wilayah Persekutuan kerana berkerja kuat dalam memastikan Program ini berjaya dijalankan.

Tahniah juga kepada ibubapa dan seluruh warga WP yang terlibat didalam memastikan kejayaan anak-anak ini, kita seharusnya bershukur kerana anak-anak ini telah mendapat kemudahan pelajaran yang cukup baik dari kerajaan dan para guru yang bijak pandai sehinggakan anak-anak ini berjaya didalam pelajaran mereka.

Harapan kami adalah melihat kejayaan ini bukan habis disini dan kejayaan ini mestilah berulang didalam sejarah anak-anak kita dan akhirnya menjadi insan yang berguna pada agama, negara dan orang tua.

Didalam melahirkan masyarakat yang berilmu dan berwawasan, semua pihak mesti memainkan peranan masing-masing dan insyallah akhirnya kita akan berjaya melahirkan masyarakat yang berilmu dan berakhlak" - Mohd Razlan (Pengerusi Program Kecermerlangan Pendidikan)
Diantara Ketua-ketua sayap yang hadir....

Tulang belakang program, Diantara AJK Biro yang menjayakan program Anugerak Kecermerlangan Pendidikan

1 comment:

Mr Glocalatic said...

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/video/video.php?v=1468726355658&ref=mf

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...