Sunday, August 22, 2010

Pentingnya Kementerian Perumahan Kerajaan Tempatan.

Sudah lama tidak update blog ini, bukan apa, terlalu banyak perkara dan masalah negara ini sehingga kekadang tak tahu apa yang nak ditulis.

Terlalu banyak isu yang terjadi di negara kita sehinggakan saya sendiri tidak tercapai untuk mengarang.

Tapi yang pastinya isu yang timbul hari ini semuanya membabitkan Masyarakat Melayu. Isu yang lapuk dan sering ditimbulkan oleh orang cina untuk menekan Melayu.

Permintaan dari orang cina kepada kerajaan terhadap dasar kerajaan Malaysia yang mementingkan orang Melayu di bidas dan dipermainkan seolah-olah Melayu menumpang di Malasyia.

Pemimpin Melayu yang menyalak mempertahankan kepentingan orang Melayu juga merupakan tin kosong. Rakyat diam membisu, dan kerajaan diam macam tidak ada apa-apa tindakan yang harus diambil.

Kita lihat sahaja isu Tony Pua yang mempertikaikan keistimewaan 7% diskaun Bumiputera dan mahu ianya dihapuskan. Alasan beliau adalah kerana orang yang mahu membeli rumah yang mahal sudah mampu dan tidak perlu untuk diberi keistimewaan.

Demografi orang-orang Melayu sebenarnya sudah disusun oleh orang-orang cina semenjak mereka memegang Kementerian Kerajaan Tempatan. Banyak dasar kerajaan yang telah dimanupulasi oleh mereka dan memberikan orang-orang Cina duduk di bandar-bandar.

Orang Melayu bukan tidak mampu membeli rumah akan tetapi orang Melayu telah dimainkan oleh kontraktor-kontraktor Cina yang sering mengatakan rumah sudah habis dijual dan macam-macam lagi alasan apabila ada pembeli Melayu ingin membeli rumah.

Ini berlaku juga di tempat-tempat lot-lot kedai yang mempunyai lokasi yang baik dan berpotensi untuk berniaga, ada sahaja alasa apabila ada orang Melayu yang mahu membeli.

Kenyataan Chua Soi Lek yang mahu berganding dengan DAP di atas perjuangan bangsa telah menunjukkan orang Cina telah lama bersama sekiranya ada perkara melibatkan kepentingan bangsa mereka.

Mereka mahu merebut 30% hak yang telah diperjanjikan sebelum ini. Mereka melihat sekarang merupakan masa yang baik untuk menekan orang Melayu kerana orang Melayu sudah berpecah.

Semangat BN sudah tidak ada didalam diri MCA sudah lama, mereka sememangnya sudah mengatur langkah-langkah menyusun ornag-orang cina duduk dibandar dan bandar-bandar baru melalui Kementerian Kerajaan Tempatan. Dan sekarang, penyusunan ini telah memberikan mereka kelebihan untuk menakluk Malasysia, hanya tunggu masa yang sesuai.

Sekiranya ini terjadi, kita jangan nak menunding jari kepada seseiapa, Orang Cina kalau nak bersatu itu hak mereka, kerana kita juga sering kali melaungkan ingin bersatu dengan PAS tetapi sehingga sekarang tidak tercapai. Dan Chua Soi Lek hanya mengeluarkan satu ayat yang mana itu hak masyarakat Cina.

Jesteru itu, tidak terlewat untuk kita menyusun kembali msyarakat Melayu untuk duduk di Bandar-badar. Jadikan lah Kementerian Perumahan Kerajaan Tempatan sebagai senjata kita untuk menyusun kembali masyarakat Melayu di bandar.

Saya percaya, Pemimpin Negara amat sukar untuk mengambil kementerian ini dari dulu, kerana sebelum ini cina memberikan sokongan yang baik kepada kerajaan BN. Tetapi ingatlah, didalam memberi sokongan, mereka menyusun bangsa mereka untuk duduk di bandar. Inilah masanya yang sesuai untuk ini mengambil kembali Kementerian ini kerana mereka sudah tidak bersama kita!

No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...