Wednesday, January 18, 2012

Ahli PAS boleh simpan Kopiah.

"PAS ber Kopiah hanya untuk bertarbiah di kedai kopi"

Pertamanya saya nak ucapkan tahniah kepada Khalid Ibrahim kerana telah melantik diri beliau memegang portfolio agama bagi negeri Selangor.

Dan tahniah juga kepada Dr Ahmad Yunus kerana mengantikan tempat Dr Hassan ali walaupun bukan dari parti PAS.

Ucapan tahniah juga kepada Dr Abdul Rani kerana sanggup berkorban memberikan jawatan dan kuota PAS yang dipegang oleh PAS kepada parti Keadilan.

Inilah semangat kerjasama yang erat yang ditunjukkan oleh pimpinan PR dalam menentukan cita-cita mereka ke Putrajaya.

Pimpinan PAS sememangnya tidak layak untuk memegang jawatan tinggi sebagai exco, khuatir akan mendatangkan isu kepada DAP dan orang cina.

Perubahan dasar daripada perjuangkan islam kepada kebajikan telah dilihat jelas apabila PAS sanggup berkebajikan jawatan dalam parti PR.

Pemimpin PAS mesti memahami erti kata Berkebajikan, berkebajikan dulu tentang jawatan, berkebajikan tentang agama, jesteru jawatan tidak perlu dalam perjuangan.

PAS juga sudah berkebajikan dalam isu Agama, kopiah yang di pakai oleh ahli pas dan juga pimpinan pas hanya untuk memastikan gambaran pas perjuangkan islam.Portfolio agama tidak penting dalam perjuangan PAS kerana mereka hanya layak memegang jawatan imam agama di kedai-kedai kopi seperti apa yang berlaku sebelum PR berkuasa.

Akhir sekali, tahniah kepada semua ahli-ahli PAS kerana sanggup berkebajikan memastikan perjuangan islam kedai kopi pas tetap segar dan senantiasa sabar berkempen di kedai kopi.

Tunggu penampilan bacaan khutbah pertama oleh Tan Seri Khalid Ibrahim nanti ye....





Published with Blogger-droid v2.0.2

1 comment:

hassanpendek said...

PAS memang telah lama patut sedar kedudukan parti itu dalam PR. Bodoh biarlah bertitik dan bernoktah.

Inilah masanya PAS keluar dari Pakatan Haram itu dan beritahu penyokong bahawa parti itu pun ada telur juga walaupun kecil.

Jika Exco Agama diberikan kepada Keadilan apa mustahil jika diserahkan pula kepada DAP?

Masa untuk sedar.

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...