Friday, August 04, 2017

Isu : Sekolah Agama Rakyat Umar Abdul Aziz Masjid Negara.

4 Ogos 2017.


Pagi tadi saya sempat meninjau SRA Umar Abdul Aziz Masjid Negara. Hasil dari pertemuan dengan Ibu Bapa, saya telah meminta sdr Gulam Muszaffar untuk mengetuai dan mewakili Pemuda WP bermesyuarat bersama Ibu Bapa dan Pengarah Jawi.


 

Mesyuarat berjalan lancar dan saya difahamkan  :-


1. SRA Umar Abdul Aziz akan dipindahkan ke Bangunan Yadim sementara Masjid Negara diubahsuai.


2. SRA Umar Abdul Aziz akan kekal di Masjid Negara Selepas projek dilaksanakan selama 30 bulan dan akan dipindah semula di lokasi asal.


3. Pelajar Tahun 1 yang sebelum ini dihentikan pengambilanya, akan dibuka semula pengambilan.


Itu 3 perkara penting yang menjadj kerisauan orang-orang islam yang bermastautin di sekitar Ibu Kota.


Saya menyambut baik penyelesaian yang di buat oleh Pihak JAWI dan terima kasih kepada Pengarah Jawi yang baru Ustat Abdul Aziz yang banyak membantu agar SRA ini kekal di Buka Di Masjid Negara.


Terima Kasih kepada Datuk Sohaimi yang turun padang bersama mesyuarat di Jawi sebentar tadi.


Kita harap untuk dimasa akan datang, pihak Jawi akan lebih berkomunikasi dengan Masyarakat agar tidak ada salah anggapan terhadap Agensi Kerajaan.


Kita ada ramai pemimpin Masyarakat yang ada di WP. iaitu MPP Majlis Perwakilan Penduduk. Sekira tidak mahu berhubung dengan Pemimpin Politik, Jawi boleh menggunakan MPP untuk berbincang soal masyarakat.


Masyarakat di Malaysia ni bukanlah tidak rasional dan hampir semua perkara boleh dibawa ke meja rundingan.


Semoga SRA Umar Abdul Aziz akan terus cemerlang dan melahirkan zuriat Agamawan yang akan menyinari islam dimasa akan datang.


Sekian. 


Razlan Rafii


 

 

No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...