Wednesday, December 10, 2008

Bila Nak Keluar Kayveas !!

Pamimpin seperti digambar ini tidak diperlukan didalam BN.

Sila keluar secara terhormat, sekiranya anda seorang yang BERMARUAH. Kotakan janji anda dan tunaikan kata-kata anda. BN tidak akan buat sebarang pindaan terhadap ISA.

Utusan Malaysia - 10 Dis 2008 "Kayveas semasa merasmikan persidangan Perwakilan Pemuda dan Wanita PPP akhir bulan lalu menyatakan bahawa partinya akan meninggalkan BN jika kerajaan tidak membuat sebarang pindaan yang bersesuaian terhadap ISA sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13."

Tetapi saya percaya, beliau tidak akan keluar dari PPP atau Meningalkan BN, kerana KEPENTINGAN Pribadi dan tujuan beliau untuk melihat BN porak Peranda tidak tercapai.

Seperti biasa, Orang ini akan buat muka tak malu, seumpama tidak ada kata dua yang telah diberikan kepada BN.

Inilah contoh Pemimpin yang tidak mempunyai Prinsip.

Utusan Malaysia 9 Disember 2008

‘PPP bebas keluar BN’

KUALA LUMPUR 9 Dis. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, Parti Progresif Rakyat (PPP) bebas untuk meninggalkan Barisan Nasional (BN) jika pemimpinnya mahu berbuat demikian.

Perdana Menteri menegaskan, kerajaan tidak mempunyai sebarang cadangan untuk meminda Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) seperti yang disyaratkan oleh PPP untuk ia kekal sebagai parti komponen BN.

“Kalau itu pilihan mereka (untuk keluar BN), apa yang boleh kita buat,” katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi BN di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Abdullah mengulas gesaan Presiden PPP, Datuk M. Kayveas bahawa partinya akan meninggalkan BN jika kerajaan tidak membuat sebarang pindaan yang bersesuaian terhadap ISA sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang.

Gesaan itu dibuat ketika Kayveas merasmikan persidangan Perwakilan Pemuda dan Wanita PPP akhir bulan lalu.

Abdullah berkata, dalam mesyuarat BN hari ini, tidak ada mana-mana pihak termasuk PPP yang mengutarakan sebarang keinginan untuk meninggalkan BN.

“Tidak ada sesiapa buat kenyataan untuk keluar BN,” katanya.

Pada mesyuarat hari ini PPP diwakili oleh Naib Presidennya, Datuk Maglin D’ Cruz kerana Kayveas sedang bercuti di Los Angeles, Amerika Syarikat.

1 comment:

Pemuda IKS said...

Salam perjuangan,

Inilah masa untuk kita lihat apa reaksi pemimpin teratas UMNO terhadap tindakan dan kenyataan mangkuk hayun nih.

Adakah mereka akan menjaga kepentingan diri?

Kenyataan sebegini seolah-olah mencabar kepimpinan Melayu. Adakah kita akan hanya melihat sahaja?

Kita adalah pergerakan di akar umbi, siapa mahu dengar luahan kita? Terpulang kepada "otai" UMNO.

Pemuda IKS menyampaikan salam KP Batu, Saudara Azniee Abdullah kepada Saudara Razlan. Selamat Berjuang!

"Memperkasa Generasi Baru"

Pergerakan Pemuda
UMNO Cawangan Taman IKS
Bahagian Batu WP

http://pemudaiks.blogspot.com

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...