Tuesday, December 23, 2008

PAS tidak Berbunyi.

Dato Sri Najib memberitahu Kerajaan Negeri tidak mempunyai Hak untuk menukar tanah-tanah Kampung baru kepada hak milik kekal selain dari mendapat kelulusan dari MTN.(Majlis Tanah Negara)

Dalam masa yang sama, Exco CINA Perak Datuk Ngeh Koo Ham menyatakan kerajaan Perak berhak untuk menukar dan memberi tanah kepada orang-orang cina yang telah sekian lama duduk di situ.

Majlis Tanah Negara yang dutubuhkan untuk membincangakan dan mengedalikan urusan tanah di Negari-negeri merupakan kuasa terakhir untuk menjaga hak-hak tanah ini tidak sewenang-wenangnya diberikan kepada sesiapa sahaja.

Sebelum ini, Kerajaan Perak telah meluluskan Tanah untuk sekolah-sekolah CINA dan memberi hak kepada orang-orang cina selama 999 tahun. Dan pada masa yang sama juga Parti sekutu mereka, PAS tidak langsung bercerita tentang Tanah-Tanah yang sepatutnya diminta untuk sekolah-sekolah Agama.

Umum sudah tahu tetapi masih tidak mengakui yang kerjaan PR merupakan kerajaan yang dipelopori oleh orang-orang CINA dan akan berkerja demi kepentingan kaum mereka.

Sekiranya MTN tidak ada, kita percaya kerajaan PAS yang dibuli oleh DAP dan PKR akan menurut sahaja telunjuk mereka dan akan meluluskan sahaja kehendak mereka dan memberi apa sahaja yang orang cina kehendaki. Kerajaan BN yang telah memerintah selama semenjak merdeka dan terbukti terdapat banyak lagi tanah yang dimiliki oleh kerajaan dan BN tidaklah rakus seperti yang digambarkan oleh PR.

Terbaru, PAS bercerita tentang HUDUD. Pikirkan sendiri, jangan sesekali kita permainkan agama sekiranya kita tahu ada perkara yang tidak kita perjuangkan tetapi hanya bercakap.

ARAK di Selangor pun tidak berani untuk bersuara, DAP cuit sikit dah hilang keimanan PAS untuk pertahankan, apakan lagi bercerita tentang hukum yang mempunyai 7 lapis ini.

Niat baik, insyallah akan dibalas baik, tetapi niat yang dibuat-buat baik, hanyak ALLAh yang akan mengetahui dan jangan sesekali kita permainkan Agama.

1 comment:

Anonymous said...

satu lagi tindakan kehadapan oleh bangsa lain diatas peluang yang diberikan oleh bangsa melayu sendiri.diharap ini menjadi pengajaran kepada bangsa melayu di Perak khasnya dan mereka ini harus bertanggungjawab dengan apa yang telah mereka2 ini lakukan pada pilihanraya yang lepas.jangan ambil mudah akan perkara ini, jangan mempertaruhkan nasib anak bangsa sendiri hanya kerana marahkan sesuatu sebab. diharap perkara ini dapat membuka mata bangsa melayu, sudah tiba masa nya untuk kita semua bersatu padu di negara kita sendiri.

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...