Tuesday, March 10, 2009

Amaran Pemuda Seputeh!























































7 comments:

Pemuda IKS said...

DAULAT TUANKU!!!
HIDUP MELAYU!!!

Anonymous said...

Saudara,

1. Pada hujung minggu ini atau awal minggu depan, sama ada seorang atau dua orang calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia akan dikorbankan oleh Lembaga Disiplin UMNO.

2. Tujuannya ialah memudahkan laluan seorang lagi calon.

3. Sebagai mukaddimah kepada upacara korban itu, Tun Dr Mahathir dalam blognya hari ini menulis bahawa dia tak percaya ada calon akan disabitkan politik wang.

4. Itu strategi politik Tun Dr Mahathir yang cekap bagi terus menekan Lembaga Disiplin dan memastikan ia mengorbankan satu atau dua orang calon yang saya sebutkan di atas.

5. Sama-samalah kita lihat permainan politik oleh Tun Dr Mahathir dan Lembaga Disiplin yang akan menyebabkan lebih ramai ahli parti keluar secara berbondong-bondong meninggalkan UMNO.

6. Sayanora UMNO!

Anonymous said...

ini barulah PEMUDA BERANI...!!!

HIDUP PEMUDA !!!
HIDUP PEMUDA !!!
HIDUP PEMUDA !!!

Anonymous said...

Huyooo!! Dahsyat ahhh!!

Tapi masa penyokong Deris Jusoh buat demo kat KT siap dengan kain rentang hina Agong tu, kenapa tak beria macam ni?

Agonggg tu diorang hina ... pesal senyap jer?? Kecut jugak rupanya ....

Anonymous said...

Politik wang tu apa dia? Bagi wang/duit untuk meraih undi ke? Atau buat makan-makan pun dikira politik wang? Atau buAT CERAMAH KEMPEN PUN KIRA POLITIK WANG?

UMNO NI KADANG-KADANG BENGONG JUGA, KERANA BILA BUAT KENYATAAN AKHBAR TAK JELAS BETUL-BETUL APA DIA KESALAHAN YANG DILAKUKAN. Bukan semua orang tau apa dia kesalahan-kesalahan mengikut etika pemilihan fasal 10.1 tu. Bila orang baca dalam akhbar atau dengar dalam berita main pukul semacam seolah-olah yang bersalah tu sendiri terlibat dengan perbuatan memberi wang tunai atau merasuah dengan nyata perwakilan-perwakilan yang akan mengundi.Kes ini bukan dilakukan oleh calon sendiri tetapi oleh agen-agennya sahaja, samada atas arahan atau tidak agak sukar untuk dibuktikan. Kita cuma boleh syak sahaja ianya atas arahan tetapi agak tiada kepastian. Katakanlah saya berkempen untuk reezal merican. Saya jumpa perwakilan dan saya bagi duit untuk perwakilan mengundi reezal untuk naib ketua. Kemudian saya kata reezal kirim salam dan harap tuan dapat undi dia. Saya kena tangkap dan dihadapkan ke lembaga disiplin. Saya tentunya bersalah kerana ditangkap red handed.Adakah reezal bersalah juga? Mungkinkah saya melakukan ini semua kerana saya syok sangat nak tengok reezal jadi naib ketua pemuda? Ataupun saya sengaja berbuat semua ini untuk ditangkap dan memusnahkan peluang reezal untuk bertanding? Reezal tentunya takkan mengaku jika dihadapkan ke lembaga disiplin. Saya akan mengaku reezal yang suruh saya berbuat begini dan duit tu pun dia yang bagi untuk tujuan bagi pada perwakilan di hadapan lembaga disiplin.Persoalannya bagaimana nak buktikan benar-benar tindakan saya atas arahan reezal atau tidak? Kalau dia kena amaranpun serupa macam dia bersalah.

Saya tak suka sebut politik wang bukan kerana menafikan ianya berlaku didalam kelompok UMNO. Semua peringkat pun berlaku. Cuma kadang-kadang kesalahan tu bukannya merasuah wang tetapi kesalahan-kesalahan lain yang termasuk dalam perlanggaran etika yang dilarang oleh parti sewaktu pemilihan. Cuma macam langgar lampu merah dijalan, kalau tertangkap polis bersalahlah, ramai yang langgar cuma tak tertangkap atau polis sengaja lepas sebab dia kenal ocpd.


Harap pemuda nibong tebal tak lah di dalam golongan mereka-mereka yang menerima atau meminta-minta wang dari calon-calon yang bertanding untuk undi kita. Kalau dah terjebak, taubatlah segera. Walaupun orang lain tidak tahu atau tidak nampak, Allah melihat segala perbuatan kita. Menerima atau memberi sama saja berdosa disisi Allah dan sama saja salah disisi undang-undang negara.Jangan jual undi kita, Undi kita lebih bernilai dari apa jua yang sanggup ditawarkan oleh mereka yang merosakkan parti dan perjuangan bangsa.Jangan kita juga turut sama menderhakai perjuangan bangsa kita. Mengundilah bukan atas dasar kawan yang menabur segala macam janji manis untuk diri kita, tetapi mengundilah calon yang benar-benar ikhlas dan jujur demi perjuangan untuk agama bangsa dan negara..TOLAK PERASUAH POLITIK

rizal hashim said...

Salam saudara Razlan,

Saya dulu bertugas di Berita Harian dan Malay Mail. Saya menonton temu bual saudara dalam Astro Awani tempoh hari. Selain mengucapkan selamat bertanding, saya harap saudara juga tidak salah pilih calon. Saya sebagai orang biasa berharap perwakilan Umno tidak tersalah pilih. Undi anda akan menentukan masa depan kami. Jadi undilah dengan bijaksana. Jangan jasa, sumbangan dan pengorbanan nenek moyang kita dalam membangunkan negara dan Umno terhapus begitu saja!

PARPUKARI said...

SAYA ADA TERIMA SATU SMS TADI, IANYA AGAK MENGEJUTKAN SAYA LA, SMS NI DALAM BAHASA INGGERIS DAN IANYA AGAK PANJANG, BEGINI LEBIH KURANG BUNYINYA....

"LEBIH KURANG JAM 9.30 MALAM SEMALAM BERTEMPAT DI PJ HILTON, AGEN ALI RUSTAM DAN AGEN MAT TAIB TELAH MENGADAKAN PERTEMUAN! TUJUAN DIADAKAN PERTEMUAN INI ADALAH UNTUK KEDUA BELAH PIHAK INI BERGABUNG! AGENDA PERTAMA MEREKA ADALAH UNTUK MENCARI JALAN SUPAYA DELEGASI YANG MENYOKONG ALI RUSTAM MENGUBAH SOKONGAN TERSEBUT KEPADA MAT TAIB! AGENDA KEDUA ADALAH UNTUK SEMUA JENTERA POLITIK ALI RUSTAM TERUS DIGUNAKAN UNTUK MENYOKONG MAT TAIB! ALASAN YANG DIBERI KERANA BANYAK WANG TELAH DILABURKAN OLEH ALI RUSTAM DAN SELEPAS INI IANYA AKAN DIJADIKAN SEBAGAI PELABURAN MAT TAIB PULA, MEMANDANGKAN ALI RUSTAM SUDAH PUN MELABURKAN KESEMUA PELABURAN BELIAU, ALI RUSTAM AKAN MENGHALALKAN PELABURAN INI DAN AKAN TERUS MELABUR UNTUK MAT TAIB BAGI LIMA HARI YANG MENDATANG, MEMANDANGKAN ALI RUSTAM SUDAH PUN DIKENAKAN HUKUMAN, MANA BOLEH HUKUM DUA KALI KAN?

MACAM SUSAH PULAK KITA NAK PERCAYA KAN SENARIO DIA ATAS TU, TAPI DALAM POLITIK PERKARA BEGINI ADALAH 'BIASA' TAMBAHAN PULAK SETELAH ALI RUSTAM DIKENAKAN TINDAKAN, MAKA JENTERA BELIAU BERGERAK SECARA 'UNDERGROUND'

DUA HARI LEPAS SELEPAS SEMBAHYANG JUMAAT LEBIH DARI DUA RIBU PENYOKONG-PENYOKONG PAS DAN PKR TELAH BERARAK KE PEJABAT KETUA MENTERI MELAKA UNTUK MENDESAK BELIAU UNTUK MELETAKKAN JAWATAN BELIAU. MENURUT MEREKA SEORANG PERASUAH TIDAK LAYAK MENJADI KETUA MENTERI LAGI.

MENURUT SMS ITU LAGI, ALI RUSTAM INI IBARAT SUDAH JATUH DITIMPA TANGGA PULAK! YA LAH MANA TAKNYA, DAH LA NAK TANDING TPM PUN TAK DAPAT, PASTU PIHAK PEMBANGKANG PULAK MENDESAK BELIAU MELEPASKAN JAWATAN KETUA MENTERI, ALI RUSTAM JUGA TELAH MENGATAKAN BAHAWA BELIAU TELAH BERJAYA MEMENANGI KESEMUA KERUSI UMNO YANG DITANDINGI SEMASA PRU KE 12 HARI TU. PELINYA YANG DATANG MENDESAK BELIAU UNTUK LETAK JAWATAN ADALAH TERDIRI DARI 95 % MELAYU PEMBANGKANG..."

BEGITULAH LEBIH KURANG MESEJ YANG TERAMAT PANJANG TELAH DI TERIMA SAYA, SAMA ADA BETUL ATAU TIDAK, ITU SAYA TAK TAHU.

NAMUN AGAK MERAGUKAN JUGAK BILA KITA DAPAT MESEJ-MESEJ SEBEGINI KAN? YALAH KALAU TAKDE ANGIN MASAKAN POKOK BERGOYANG, KAN?

NAMUN BEGITU SAYA PERCAYA, BAHAWA PENYOKONG-PENYOKONG DATO SERI MOHD ALI RUSTAM NI ADALAH DARI KALANGAN ORANG-ORANG YANG BAIK DAN MEREKA TAK AKAN MELAKUKAN SEPERTI YANG TERSEBUT DALAM MESEJ TERSEBUT!

SEDIKIT PERINGATAN UNTUK PENYOKONG-PENYOKONG DATO SERI ALI RUSTAM, BEBERAPA HARI LEPAS SAYA JUGA ADA MENERIMA SMS MENGATAKAN BAHAWASANYA ORANG-ORANG MAT TAIB LAH YANG TELAH MEMBUAT LAPORAN MENGENAI KES POLITIK WANG BELIAU, KALAU TAK SILAP SAYA LAH ADA KURANG LEBIH DALAM 500 ADUAN YANG DI TERIMA OLEH LEMBAGA DISIPLIN UMNO!

SAYA BUKAN NAK MENGAPI-APIKAN KEDUA DUA BELAH PIHAK YA, NIAT SAYA CUMA JANGANLAH ORANG YANG TAK BERSALAH PULAK DI HUKUM DALAM PEMILIHAN NANTI, SEPERTI YANG TELAH SAYA KATAKAN TADI, SAYA PERCAYA PENYOKONG-PENYOKONG DATO SERI MOHD ALI RUSTAM ADALAH ORANG-ORANG YANG BAIK CUMA BERHATI-HATILAH YA, INI SOAL MASA DEPAN UMNO/BN...JANGANLAH DI IKUTKAN HATI DAN PERASAAN YA.

TUN DR MAHATHIR PUN DAH BERPESAN BANYAK KALI, PILIHLAH PEMIMPIN YANG BERSIH CEKAP DAN AMANAH YA...KITA TAK NAK LAH PEMIMPIN YANG DAH ADA PELBAGAI KES MASA DAHULU KAN?..SO FIKIR-FIKIRKANLAH..

DEMI BANGSA, AGAMA DAN TANAHAIR! HIDUP MELAYU!

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...