Friday, October 30, 2009

Jangan Salahkan UMNO

Pemilihan calon wakil rakyat PKR tidak ada kene mengena dengan UMNO, jesteru itu, sekiranya ada wakil rakyar PKR yang tidak setia dan mahu bertukar menjadi wakil BEBAS, ianya adalah kesalahan PKR itu sendiri.

Melihat keadaan ada dikalangan Wakil Rakyat PKR yang sudah mengeluarkan kenyataan secara rasmi atau cakap-cakap kedai kopi yang menceritakan tidak senang dengan para pemimpin atasan PKR, ini menunjukan Parti PKR tidak mempunyai kemahiran untuk mentakbir parti ataupun Kerajaan.

Sering kali UMNO dipersalahkan sekiranya ada wakil rakyat PKR yang keluar parti, terdahulu kes Wakil Rakyat di Perak dan sekarang di Selangor, dan selepas ini dijangkakan akan lebih ramai yang akan meningalkan PKR.

Rakyat perlu sedar, untuk kita memerintah sesebuah Negeri/Negara, bukan sahaja keyakinan bercakap diperlukan, kemahiran mentakbir, kematangan sesebuah institusi dan kestabilan dan kepercayaan diantara angota parti di perlukan. Ini akan memastikan setiap keputusan dan setiap perancangan untuk Rakyat dapat dilaksanakan dengan jayanya.

Oleh karana perkara ini tidak ada didalam Parti PKR, timbullah rasa tidak puas hati kepada seseorang Pemimpin, timbul rasa tamak, rasa iri hati, rasa cemburu dan ini semua akan menjadikan sesebuah negari itu tidak produktif kerana melayan KRISIS lebih daripada kita membuat perancangan.

Oleh itu, PKR janganlah nak menyalahkan UMNO kerana mereka tidak mempunyai Kemahiran dan tidak Matang untuk mentakbir sesebuah negari. Kekurangan didalam diri sendiri ini jangan pula kita tujukan kepada pihak lain. BUKAN UMNO yang memilih calon wakil rakyat PKR !

No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...