Friday, August 29, 2008

Melayu sudah tidak Rasional.

Komen saya dilam Blog DuniaTiger Melayu sudah tidak Rasional

Apabila membuat posting Jentera BN Permatang Pauh Kena Pukau?, bukanlah bermaksud "kena pukau" seadanya tetapi seakan-akan "kena pukau" atau tidak sedarkan diri atau tidak dalam keadaan biasa.

Apabila orang "kena pukau", mereka seperti "orang yang sedang miong atau terawang-awang" dan tidak tahu untuk membuat apa yang disuruh. Malah mereka juga boleh membuat sesuatu yang tidak terfikir oleh akal.

Terpukau juga boleh bermaksud ada golongan yang sudah "taksub" dengan individu tertentu sehinggakan sebarang perkara negatif yang diutarakan terhadap individu yang disukai, mereka tidak akan percaya. Mereka tidak boleh berfikiran rasional.

Seorang pelayar DUNIATIGER, Sdr Razlan mengemukakan pandangannya mengenai Melayu yang sudah tidak rasional.


"Tok Rimau,

Melayu Sudah Tidak Rasional.

Disebabkan implikasi dan virus yang telah dibawa oleh DSAI bermula dari 1997, maka Orang Melayu sudah dijangkiti Virus Tidak Rasional.

Sekarang buat apa sahaja, orang Melayu sudah tidak berfikiran secara rasional. Mereka selalu mengambil jalan mudah dan senang untuk menidakkan apa sahaja orang cakap.

Sumpah laknat, paling mudah dan sekurang-kurangnya ada rasa sediki percaya tetapi ianya sudah tidak di Percayai langsung, bahkan menolak sama sekali dan akan mempercayai sebelah pihak yang mereka taksub.

Maki hamun Orang Melayu kepada Orang Melayu sudah dihalalkan, Melayu sudah tidak heran sekiranya bergaduh, tunjuk isyarat lucah, keluarkan kata-kata lucah, dan apa sahaja yang bertentangan dengan tradisi orang timur sudah rasional bagi orang melayu sekarang.

Orang Melayu pakai tudung labuh di Permatang Pauh tidak ada rasa bersalah bersalaman dengan orang DAP. Mereka lebih rasional bersalaman dengan kafir lelaki.

Melayu akan menyokong apa sahaja yang diperjuangkan oleh DAP. seperti kes UITM, orang melayu akan melihat perkara ini sebagai retorik BN dan tidak akan percaya sama sekali yang Khalid sudah buat dosa kepada orang Melayu.

Melayu sudah tidak heran diberikan sama rata haknya sedangkan Malaysia adalah sebuah Negara Islam dan sudah pastinya tidak boleh di samaratakan dengan agama lain, ini terjadi di Selangor dan saya kesal usul ini dibawa oleh tokoh Islam yang disegani.

Jentera Permatang Pauh pula bukan dipukau datuk, tetapi Mereka sudah hilang keyakinan dan mereka lebih mementingkan Diri dari Parti. Inilah terjadi di sana, boleh dikatakan semuanya tidak digerakkan oleh jentera Permatang Pauh.

Sibuk dengan permilihan sehingga sanggup mengadaikan Parti.

Inilah dato ... Melayu sudah tidak rasional .. bukan sahaja di pihak Pembangkang .. malah di Pihak Kita pun .. ramai yang sudah tidak RASIONAL ....

Maaf dato .. lari tajuk sikit ...

Pikirkan bersama ..... razlans"

1 comment:

CHANCELLOR said...

Yang tak rasional tu Melayu yang rela jadi balaci UMNO je...

Subsidi : Malaysia Vs Indonesia

  Siapa yang pernah ke Indonesia, mesti pernah melihat Gambar Gas ini.  Ini adalah Gas Subsidi untuk rakyat Indonesia, seberat 3 Kg untuk ...