Sunday, January 04, 2009

Budak pun nak dipolitikan !

5 Jan 2009 - Tindakan kerajaan Pembangkang Perak mengarahkan premis Kemas dikosongkan adalah suatu yang tidak masuk akal.

Kenapa kita perlu mengadai masa depan anak-anak Melayu kita yang kebanyakkan mereka mempelajari didikan awal di Kemas?

13 ribu anak-anak kecil Melayu tidak dibenar belajar di Primis ini, yang mana Pentakbirnya merupakan Orang yang mengaku Islam dan Melayu.

Menteri Besar daripada parti PAS yang memperjuangkan Islam. Betul ke?

Kenapa Orang Melayu suka membuat keputusan yang sering dilihat merugikan bangsanya sendiri dan sering kali dilihat menekan bangsanya sendiri?

Padahal, Bangsa lain mempertahankan sistem pendidikan mereka dan bersatu dalam apa jua bentuk perjuangan untuk PENDIDIKAN.

Saya rasa sudah tidak silap saya mengeluarkan perkataan BODOH dan DUNGU kepada Pemimpin yang politikan Pendidikan ANAK-ANAK bangsa Mereka sendiri.

BARAL Kepada pemimpin yang tidak membenarkan ANAK Melayu mendapat pendidikan AWAL hanya kerana POLITIK.


Maaf, tetapi meluat melihat para PEMIMPIN Melayu yang sering bertindak KEBELAKANG hanya kerana POLITIK.....

5 comments:

bungaraya said...

Jawab-jawabbb.
Di Kelantan lagi dasyat...
Mereka ujudkan sekolah untuk mendokrin anak-anak mereka supaya bencikan pemimpin negara. Sebab tu Kelantan kalau banjir sangat dashyat sekali.

Anonymous said...

emmm...setuju dgn bunga raya.

setiap kali majlis yg kononnye majlis ilmu, derang bwk abih anak2. pastu wat brainstorm + mindsetting tuk bencikan pemimpin negara. antara sedar atau tidak budak2 kelantan byk mendtgkan masalah kt ibukota ni. cube tgk depan sogo tu saje...nk jln kt situ tu x lalu

Anonymous said...

Memang BODOH dan DUNGU kalau cerita yang betul taknak dipastikan.Siasatlah dulu, tapi betullah tu, blog hanyalah pendapat sendiri jadi kalau bodoh tu bodohlah.

http://haninasution.blogspot.com/2009/01/lawak-dato-zahid-lebih-kelakar-dari.html

wakketar said...

Salam semua.
Masa Johor dilanda banjir hebat 2 tahun dahulu, para pemimpin PAS mengatakan bahawa itu semua adalah bala dari Allah ke atas negeri yang diperintah oleh UMNO yang kononnya tidak ISLAM. Tapi apabila Kelantan dilanda banjir hebat, adakah itu juga bala dari Allah kerana negeri itu tidak Islam. Sesungguhnya mengata dan membuat fitnah itu amat senang sekali... Iyelah.. Bukan kena bayar pun kalau buat fitnah.

Anonymous said...

nampaknya yang mempolitikkan budak tadika adalah umno sendiri. kononnya untuk meraih sokongan pengundi kuala terengganu kepada wan farid. kesian penyokong umno... dulu, kini dan selamanya dok berpolitik lapuk.

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...