Friday, February 03, 2012

No Complaint! No help! Teresas Kok!


"Kalau Pasal Papantanda ini, tidak perlu komplain"
Sungguh malangnya Penduduk Seputeh, sekiranya tidak ada aduan rasmi dibuat kepada Pejabat Ahli Parlimen Seputeh, tiada pertolongkan akan dibuat.

Sebagai MP Seputeh, rakyat di sini sudah cukup masak dengan perangai beliau kerana sering kali tidak turun melihat masalah yang dihadapai oleh Penduduk Seputeh.

Terbaru apabila terjadi ribut di Taman Danau Desa, seperti dilaporkan oleh thekl-cronicle dengan angkuhnya beliau menjawab tidak menerima aduan daripada penduduk dan penjaja di situ.

Petikan dari TheMole :-
 "KUALA LUMPUR: DAP Seputeh Member of Parliament Teresa Kok says she never received official complaints from Taman Desa stallholders whose stalls were damaged during a storm last month and have yet to visit any of them.

In a text message reply to TheMole, Teresa said she was not aware of the storm incident which destroyed scores of foodstalls operated mainly by Chinese and Malay residents as her office was closed for the Chinese New Year celebrations.



The MP whose constituency covers Taman Desa said she was on leave during the storm havoc and denied reports that she had only visited the Chinese stallholders after the mishap. 

- Habis -

Sebagai MP Seputeh sepatutnya beliau kene memantau semua kawasan dibawah jagaan beliau, lagi-lagi apabila ia melibatkan ribut yang menyebabkan atap dan gerai berterbangan.




Saya nak maklum kepada Teresa Kok, ada lagi mangsa rumah yang tidak beratap hari ini, keluarga itu turut susah sehingga kini, adakah anda menunuggu komplain secara rasmi ke pejabat anda untuk mendapat bantuan?
"Gambar Fail : kes ketuk ketampi dibawa oleh Teresa Kok
sehingga kerajaan Malaysia memohon maaf kepada kerajaan
Cina, malangnya semua tidak benar. Kes ini dibawa oleh
Teresa Kok!"

Sebelum ini, adakah anda menghantar surat rasmi untuk mendapat UNDI?

Pelik, beliau menyatakan beliau tidak "aware" insiden ribut yang merobohkan gerai tetapi mengakui pegawai beliau ada melawat ke tempat kejadian, mungkin ini lah disebabkan Pegawai Teressa Kok sering kali diberhentikan !

"I did not even visit Taman Desa after the storm because I was out station. Only my assistants went there," she said.

Semenjak memegang 7 jawatan besar selepas menang ADUN dan MP,
beliau berjalan sakan, mana ada masa nak lihat Penduduk Seputeh atau Kinrara!







No comments:

Bermula dengan Surat Kepada KeBawah Duli Tuanku

 DAULAT TUANKU Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah perkenan Ke bawah Duli Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertu...